پورشهطراحی

درباره خودروهای هنری پورشه چه می‌دانید؟

در طول سال‌های گذشته شاهد معرفی برخی از جذاب‌ترین خودروهای هنری پورشه بوده‌ایم و این برند آلمانی هم‌اکنون برخی از آن‌ها را معرفی کرده است.

اولین خودروی هنری پورشه همین چند ماه پیش در هفته مد پاریس معرفی شد و به عنوان گرامی داشت سی‌امین سالگرد تولید خودروی مشهور ۹۶۸ در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو ۹۸۶ L’ART by L’Art de L’Automobile نام داشته و از رنگ سبز صدفی سود می‌برد. سقف این خودروی هنری نیز حذف شده و یک جفت صندلی ریکارو به آن اضافه شده است. از دیگر ویژگی‌های خودروی هنری پورشه می‌توان به سیستم صوتی سفارشی Bose و ساعت خاص تگ هور برای هماهنگی با این خودروی خاص اشاره کرد.

دیگر خودروی هنری پورشه که اخیراً معرفی شده ۹۹۶ سوان است که توسط کریس لابروی هنرمند دیجیتال طراحی گردیده است. این خودرو نیز به منظور گرامی داشت ۲۰ سال حضور ژرمن‌ها در بازار چین طراحی شده و اولین بار در ماه نوامبر و در شانگهای معرفی شده است.

همچنین ۵ دستگاه تایکان هنری نیز در این گالری دیده می‌شوند. از جمله این خودروها می‌توان به نمونه هنری کار شده توسط ریچارد فیلیپس اشاره کرد که از رنگ مشهور ملکه شب سود برده است. اوایل ماه جاری میلادی نیز دو نسخه هنری ویژه از تایکان هم در رویداد هنر کانادا پدیدار شدند.

اما وقتی بیشتر درباره خودروهای هنری پورشه فکر می‌کنیم به مدل مشهور ۳۵۶ SC می‌رسیم که ابتدا در مالکیت جنیس جاپلین بود. این خودرو از طرح رنگی خاصی استفاده می‌کرد اما پس از مرگ جاپلین دوبره به رنگ اصلی خود یعنی خاکستری دلفینی بازگردانده شد و بعدها با قیمت ۱.۷۶ میلیون دلار به فروش رفت. این خودرو بیشترین قیمت برای یک ۳۵۶ را ثبت کرد و بهای پرداختی برای آن بسیار بالاتر از تخمین‌های فروش بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار دلار حراجی ساتبیز بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (6389 ديدگاه)

    میشه به فراری‌ها گفت عتیقه‌های هنری اما مطمئناً به پورشه باید گفت مهندسیه هنری .

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۳
    1. محمد امین

      ۹ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1622 ديدگاه)

      مگه فراری نسبت به پورشه مهندسی کمتری داره….؟!😵
      فراری ۹۲ ساله داره توی فرمول یک که بالاترین سطح مهندسی خودرو سازی در این سیاره ی خاکی هست رقابت میکنه و از تیم های برتر و پرافتخار بوده…. اونوقت پورشه تکنولوژی ساخت mguh فورمول یک رو نداره…
      فراری بیشترین تعداد موتور های پرفورمنس مسابقه ای رو ساخته…
      بیشترین جوایز فنی رو با اختلاف زیاد نسبت به بقیه داشته
      بیشترین افتخارات در مسابقات رو داره با اختلاف حدود ده برابر برد بیشتر ….
      پرافتخار ترین خودرو مسابقه ای دنیا رو ساخته
      رکورد بیشترین قهرمانی در یک سال رو داره
      رکورد گسترده ترین سطح مسابقات رو در جهان داره
      قویترین موتور تنفس طبیعی که به جاده تا به حال راه یافته رو ساخته(والکری هنوز به دست مشتری ها نرسیده)
      رکورد بیشترین استفاده و توسعه ی تونل باد رو داره و جزو پایه گزار های در این زمینه بوده
      و هزار تا مثال دیگه…
      اگر این ها مهندسی نیست پس مهندسی چیه…😁👊
      لازمه ی تمام این افتخارات فقط براری مهندسی نسبت به رقبا هست…

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۹
      1. محمد امین

        ۹ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1622 ديدگاه)

        *برتری*
        خط آخر به جای برتری ،اشتباهی نوشتم براری

        موافقم ۴
        مخالفم ۶
      2. ABOLFAZL.RAHMANI

        ۱۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (98 ديدگاه)

        داداش روی فراری تعصب داری قبول
        ولی مهندسی پورشه بهتره
        کل سایت این رو تایید میکنند

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۹
        1. محمد امین

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1622 ديدگاه)

          خب روی چه حسابی میگی مهندسی پورشه بهتر از فراری هست؟ به خاطر اینکه توی نوربرگ تندتر میره یا توربو اس توی درگ بهتر از f8 هست..؟
          اینا ملاک نیست ، ملاک این هست که فراری حدود پنج هزار مسابقه ی مشترک رو بین خودش و پورشه رو برده … همیشه کسی میبره که ماشینش بهتر و مهندسی شده تر باشه
          پورشه به صورت مستقیم گفته که فعلا نمیتونیم برای کلاس gt3 موتور توربو شارژ توسعه بدیم ، درصورتی که فراری قوی ترین پیشرانه ی کل تاریخ gt3 رو که توربو هم هست سال هاست در اختیار داره…
          خیلی میشه صحبت کرد

          موافقم ۶
          مخالفم ۶
        2. TOM KRISTENSEN

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (94 ديدگاه)

          میشه راجع به اینم بحث کرد که ۹۱۸ با قیمت۱/۳ لافراری از اون پرفورمنس بهتری ارائه میده،همچی مسابقات نیست،وگرنه اون زمانی که پورشه لمانز درو می‌کرد فراری موز ورمیداشت

          موافقم ۴
          مخالفم ۳
        3. محمد امین

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1622 ديدگاه)

          تام کریستین ، تقریبا پورشه و آئودی ۸۰ درصد از قهرمانی هاش رو زمانی به دست آورد که فراری توی لمانس نبود …
          اگر بخوایم حال رو در نظر بگیریم ، تویوتا توی لمانس از پورشه بهتره ، سال ۲۰۱۷ تویتا ۰۵۰ با فاصله ی حدود ۲ثانیه سریع تر از پورشه ی ۹۱۹ پول پوزیشن رو گرفت و پورشه و آئودی که بدون رقیب به قهرمانی های لمانس رسیده بودن ، با وجود این اختلاف تصمیم گرفتند چند سالی از لمانس دور باشن و برن سر میز مهندسی تا ماشینی بسازن که توان رقابت با تویوتا رو داشته باشه
          قیمت رو هم مقایسه نکن بین ۹۱۸ و لافراری ، الان لافراری با یه قیمت هایی فروش میرا که ۹۱۸ صد سال دیگه هم نمیتونه این قیمت هارو توی خواب ببینه
          بعدش هم هیچ مدرک موثقی نیست که پرفورمنس ۹۱۸ بهتر از لافراری باشه

          موافقم ۶
          مخالفم ۷
    2. UNAS

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1273 ديدگاه)

      به تویوتاها چی باس گفت اونوخت ؟!
      مثلا سگ جونهای ماندگار

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  2. علی

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    چقدر عکس های تایکان خوشگلن
    بی ام و هم معروفه خودرو های هنری ش

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
    1. porsche

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (28 ديدگاه)

      مدرکی نیست وقتی هر درگی انجام دادن پورشه ۹۱۸ لافراری رو لوله کرده
      اگه اینطوریه چرا تو لیست کار اند درایور که SF90 رکورد زد خبری از لافراری نبود ؟؟؟
      و متوسل شدن به تکنولوژی ۱۰ سال جدید تر!؟

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. محمد امین

        ۱۰ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1622 ديدگاه)

        دوست عزیز، خب اگر پرفورمنس یعنی درگ که تسلا از هم جلوتره🙄
        مهندسی اینجا هست که لافراری با اون پیشرانه ی ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری که به تنهایی از کل پورشه سنگین تره ، در کل وزن بسیاز کمتری نسبت به پورشه داشت

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
        1. porsche

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (28 ديدگاه)

          بحث سرعت رو فقط گفتم
          سیستم هیبریدی پورشه
          و پکیج وایساخ
          گیربکس PDK
          و….
          چون یادمه شما هم پرفورمنس SF90 رو با ۹۱۱ توربو اس مقایسه کردین که نامردیه ولی این که حریف هستن تو بخش پرفورمنس پورشه بهتره
          و پورشه هم کم مهندسی نداره که بشه با انجین ۶ سیلندر تموم ۸ و ۱۰ و ۱۲ سیلندر هارو گرفت

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. porsche

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (28 ديدگاه)

          منم یه مثال بزنم که رینگ های ۹۱۸ طوری بود که به راحتی با یک دست یا ۳ انگشت بلند میشد با دلیل سبک بودن بسیار زیاد و استحکام بالای اونها

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. محمد امین

          ۱۰ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1622 ديدگاه)

          کارت درسته دوست عزیز 👊
          من دوباره یکمی ترول بازی در آوردم
          هرچند به شدت روی حرفم هستم🤌😉
          ولی خب یکمی تند رفتم

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  3. [email protected]@DRZ

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود
    بدجور زوم کرده بودم رو اون ۹۱۱ نسل قبل قرمز رنگ که مثل اسفنج رو زمین ولو شده بود !!!

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. porsche

      ۱۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (28 ديدگاه)

      شرمنده منم همینطور طور
      شمام کارت درسته🌹👊

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  4. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    فقط اون دومی خخخخخ هههههه
    آخری رنگش مخصوصا سمت چپ اون طوسیه
    مهندسی،هنری پورشه حرف نداره شاید لامبورگینی و فراری خیلی زیبا باشند اما مهندسی پورشه بهترینه

    موافقم ۷
    مخالفم ۴
  5. AMG GT R

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (974 ديدگاه)

    وقتی مهندس ها کودک درونشون بیش فعال هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  6. RKH7787

    ۹ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (129 ديدگاه)

    پدال جان چرا چن وقتیه از سایتای خارجی مطلب می زاری؟
    این مطلب در carbuzz بود
    بهتون بر نخوره ها!
    سایتتون خیلی کامل و خوبه
    نمی دونم ! 🤷‍♂️
    شاید من بدی بینم

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (4475 ديدگاه)

      الان بنظرت این اخبار رو همینجوری میارن؟؟ باز نشر و ترجمه شده خبرای خارجیه چی میگی برادر…

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  7. علی رضایی

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (22 ديدگاه)

    می تونم باحالترین چیز هایی که از پورشه دیدم
    آخه این چیه ۹۱۱ بادکنکی
    🤣🤣🤣
    و پورشه غو
    برای سوار شدن کسایی که می خان تو رود ها بروند

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Navid_A.J

      ۱۱ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3107 ديدگاه)

      یکی از یکی مزخرفتر. آخه به اسم هنر که نمیشه گند زد به هرچی و قیمت سرسام آوری روش گذاشت.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. ...

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    عجب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا