پورشه

درگ همه نسل‌های پورشه کاین توربو، از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۲

در این درگ سه نسل مختلف کاین توربو با قدرتی از ۴۵۰ تا ۶۸۰ اسب بخار به مصاف هم رفته‌اند تا پیشرفت پورشه طی بیست سال را ببینیم.

دو دهه از زمانی که پورشه اولین شاسی‌بلند خود را با نام کاین معرفی کرد می‌گذرد. از آن زمان تاکنون این ماشین محصول بسیار مهمی برای پورشه بوده و هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد. کاین در همان سال‌های ابتدایی عرضه به بازار استانداردهای جدیدی را در بخش شاسی‌بلندها تعیین کرد که این راه همچنان با مدل توربو GT امروزی ادامه دارد؛ اما شاسی‌بلند پورشه از سال ۲۰۰۲ تا امروز چقدر پیشرفت کرده است؟ هدف درگ جدید کارواو پاسخ دادن به این سؤال است. در این درگ نسخهٔ توربوی هر سه نسل کاین در برابر هم قرار گرفته‌اند تا بتوانیم پیشرفت هر نسل را ببینیم.

نسل اول کاین توربو از یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته این قوی‌ترین نسخهٔ نسل اول محسوب نمی‌شد زیرا این عنوان به توربو S سال ۲۰۰۸ با ۵۵۰ اسب بخار قدرت اختصاص داشت. سپس نوبت به توربو S نسل دوم رسید که نسخهٔ فیس‌لیفت آن در این درگ حضور دارد. این ماشین به یک موتور ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هرچند نسل دوم توربو S قطعاً بسیار قوی‌تر از توربوی نسل اول بود اما حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن کمتری داشت.

و نهایتاً به نسل سوم می‌رسیم. البته خودروی حاضر در این ویدئو توربو GT وحشی نیست بلکه یک توربو S هیبریدی پیش از فیس‌لیفت است. این ماشین با کمک الکتریکی‌سازی، ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد توسط یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تولید می‌شود. البته به خاطر باطری‌ها و سیستم هیبریدی، این کاین بسیار سنگین بوده و نزدیک به ۲.۵ تن وزن دارد. با توجه به این اعداد، احتمالاً پیش‌بینی خواهید کرد که کدام نسل کاین زودتر به خط پایان خواهد رسید اما آیا وزن بالای نسل سوم برای آن دردسرساز خواهد شد؟ ویدئوی زیر را تماشا کنید تا پاسخ این سؤال را بفهمید.

مشخصات فنی

کاین توربو

کاین توربو S

کاین توربو S هیبریدی

پیشرانه ۴.۵ لیتری V8 توئین توربو ۴.۸ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۲۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۳۵۵ کیلوگرم ۲۲۳۵ کیلوگرم ۲۴۹۰ کیلوگرم
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. بردیا

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    پیشرفت به این میگن، نه این که یه توربو بذاری رو موتور ۸ سوپاپ بعد موتور تنفس طبیعی TU5 رو نتونه بزنه

    موافقم ۶۹
    مخالفم ۸
    1. شوتی سوار

      ۲۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (7 ديدگاه)

      منظورت کدوم موتور ۸ سوپاپ هست؟
      Tu5 هم شد موتور کوجولو🤣

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  2. فرید

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    مشکل شماها اینه که کشور های صنعتی که ده ها سال تقریبا بدون مشکل و با همکاری روز افزون همدیگه کار کردن رو با ایرانی که به هر دلیلی الان نصف دنیا باهاش ۴۰ ساله دشمنن مقایسه میکنین. به خدا اونا جای ما بودن الان حداکثر سوریه بودن. غول نکنید این پیشرفت ها رو. تو شرایط گل و بلبل همه پیشرفت میکنن. با فحش دادن به این و اون فقط همه جا ابروی خوتون رو بیشتر میبرین و هیچ پیشرفتی نمیکنید.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۹۴
    1. Reza Waffen SS

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4806 ديدگاه)

      شما مطمئن باشین اگه کشور مام میشد یه کشور عادی مثل بقیه ته تهش میشدیم عین یکی از کشورای عربی. از دیرباز مردم تن پرروری بودیم که باید زور بالا سرمون میبود تا یه کاری رو انجام بدیم چرا بیخودی خودمونو گنده میکنیم.

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۴۲
      1. Bmwgg6

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (50 ديدگاه)

        فرمایشات شما درست
        ولی اینها همه با اموزش قابل حل هست

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
      2. faster

        ۲۶ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (37 ديدگاه)

        یعنی زمانی که اون بنده خدا بود ما مثل کشورهای عربی بودیم

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
    2. مازیار

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1748 ديدگاه)

      نصف دنیا که نه بهتره بگیم تمام دنیا منهای چهار پنج کشور لاشخور صفت
      و راجع به فحش هم بخاطر پیشرفت نیست این واکنش غریزی کسانی هست که می بینند و می شنوند و مقایسه می کنند و افسوس می خورند. و البته نثار کسانی می کنند که مسبب اصلی اونچه که شما شرح دادی هستند.
      البته این راهش نیست اما قابل اجتناب هم نیست

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۵
    3. پویا

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (339 ديدگاه)

      پرفسور ۲۰۰ تا کشوریم که انگشت شمار هستن که یه چیزایی
      میسازن شما یاغی جهان هم نمی شدین تهش تهش شبیه همون ۱۹۰ تا دیگه بودین

      موافقم ۳
      مخالفم ۱۱
    4. A.Az

      ۲۶ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (81 ديدگاه)

      فرید یا شما ایران زندگی نمیکنین یا من

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  3. همایون

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (139 ديدگاه)

    یادش بخیر وقتی که اولین نسل پورشه کاین معرفی شد و عکسهاش رو تو مجله ماشین دیدم واقعا حس عجیبی داشت طراحیش خیلی از شاسی بلندهای معمول متفاوت تر بود و واقعا زیبا و مدرن بود همه جاش اونقدری که کاین نسل اول نسبت به بقیه suvهای معمول متفاوت بود و دیدن عکسهاش به آدم هیجان میداد که حتی دیدن لامبورگینی اوروس هم اونقدر واسم عجیب و هیجان انگیز نبود.در مورد این درگ هم واقعا مسخره هست چون معمولا همیشه نسل جدید یک خودرو نسبت به اسلافش سریعتر و قدرتمندتره به جز موارد خاصی مثل نسل دوم و سوم موستانگ البته زمانی این درگ مسخره تر میشه که جای اینکه یکم به نسخه قدیمی آوانس بدن تا هیجان انگیزتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر بشه اومدن نسخه توربو رو به جان توربو اس نسل بعد انداختن در حالی که باید برعکسش انجام میشد.به هر حال کاین یه انقلاب و شروع یه دوره و تب جدید در خودروسازان بود به نظرم

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱
  4. ممد ژانگولر

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    خداییش یکی از یکی بهترن ولی نسل اولی خیلی پشت قشنگی داره
    دیگه باید یجورایی با این حرفا گرمش کنیم 😂

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
  5. Sobhan

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (296 ديدگاه)

    دلم هوس به درگ سوپر اسپورتی کرده 😭

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  6. TESLA

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (943 ديدگاه)

    تازه سریع ترین نسخه کاین ( توربو gt ) رو نیاوردن این نسخه توربو s هیبریدی با اینکه قدرت و گشتاور خیلی زیادی داره ولی به خاطر وزن زیاد نمیتونه خیلی خوب تو تست های شتاب ظاهر بشه ( نه اینکه کند باشه اتفاقا خیلی سریعه و صفر تا صد رسمی ۳/۸ داره ، منظورم این بود به نسبت امثال : اوروس ، dbx 707 یا بنتایگا اسپید نمیتونه خوب عمل کنه ) ولی نسخه توربو gt به جرات میگم همه suv های درونسوز و هیبریدی رو ( تو هر کلاس و قیمتی ) با اختلاف شکست میده در حال حاضر فقط مدل x پلد ( که برقی هست ) فقط میتونه شکستش بده

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۶ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعآ لذت بخشه این ویدئو ها :)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  8. Archi KHAN

    ۲۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2104 ديدگاه)

    خدایش ماکت های بوراگو خیلی خیلی از ویلی سرتره
    فروشگاه داخل موزه ی مارانلو بیشترین ماکت هاش بوراگو بود. اصلا ویلی ۱ هم نداشت یا من ندیدم لااقل.
    ضمن اینکه تمام ماکتهای (فراری) ساخت بوراگو روش هولوگرام فراری و شماره ساخت زیرش حک شده

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا