پورشه خودروهای برقی آینده خود را بنزینی خواهد کرد!

دوشنبه 7 آبان 1403 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-4
به دلیل کاهش تقاضا برای تایکان، پورشه قصد دارد محصولات آیندهٔ خود که به‌صورت تمام الکتریکی در نظر گرفته شده بودند را از نو مهندسی کند.
تبلیغات

پورشه در واکنش به کاهش فروش تایکان و وفاداری خریداران به خودروهای بنزینی، در استراتژی الکتریکی‌سازی خود تغییراتی اساسی ایجاد خواهد کرد. این برند که تاکنون به نظر می‌رسید تمرکز اصلی خود را روی خودروهای الکتریکی معطوف کرده است، حالا از عدم تمایل خریدارانش به کنار گذاشتن پیشرانه‌های سنتی سخن می‌گوید. پورشه که مخالف ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز از سال 2035 در اروپا است، اکنون در حال بررسی امکان مهندسی مجدد خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود برای تجهیز به پیشرانه‌های هیبریدی است هرچند که چنین کاری در صورت امکان نیازمند صرف هزینهٔ فراوانی است.

نسل بعدی مدل 718 یعنی کیمن و باکستر تمام الکتریکی هستند ولی این امکان وجود دارد که پورشه آن‌ها را از نو مهندسی کند تا به پیشرانه‌های بنزینی مجهز شوند یعنی همان کاری که فیات مجبور شد با 500e انجام دهد. بااین‌حال، اگر این کار از لحاظ مالی توجیه داشته باشد و نهایتاً چراغ سبز توسعه را دریافت کند، سال‌ها طول خواهد کشید تا بتوانیم کیمن و باکستر بنزینی جدید را در جاده‌ها ببینیم. خودروی دیگری که پورشه به‌عنوان مدلی الکتریکی در نظر گرفته بود ولی حالا باید برای تجهیز به پیشرانه‌های درون‌سوز موردبازنگری قرار گیرد، شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید K1 است که در سال 2028 عرضه خواهد شد. ازآنجایی‌که این خودرو فعلاً در دست توسعه است و ابعاد بزرگ‌تری دارد، شانس بیشتری برای تطبیق با قوای محرکهٔ هیبریدی خواهد داشت.

مدیر مالی پورشه «لوتز مشکه» در این رابطه گفته است:

بسیاری از خریداران در بخش لوکس به سمت خودروهای درون‌سوز نگاه می‌کنند. ما خودروهای درون‌سوز خود ازجمله پانامرا و کاین را بروز خواهیم کرد و همچنان به خودروهای پلاگین‌هیبریدی تکیه خواهیم کرد. ما در مورد خطوط تولیدمان بسیار انعطاف‌پذیر هستیم. ما می‌توانیم پیشرانهٔ درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی را در یک خط تولید در لایپزیگ تولید کنیم. در بخش تحقیق و توسعه، سال‌های آینده انعطاف‌پذیری بیشتری خواهید دید. ما نسخه‌های درون‌سوز جدید از خودروهای الکتریکی خود توسعه خواهیم داد تا پاسخ درستی به تقاضای خریداران بدهیم.

پورشه قبلاً برنامه‌ریزی کرده بود که 80 درصد از سبد محصولات خود را تا پایان دههٔ جاری تمام الکتریکی کند. 20 درصد باقیمانده نیز به 911 اختصاص داشت که به‌تازگی از اولین نسخهٔ هیبریدی خود بهره‌مند شده است ولی به این زودی‌ها خبری از 911 تمام الکتریکی نخواهد بود. پورشه با تایکان در بازار به موفقیت رسید و ازاین‌رو، نسل بعدی 718 و ماکان را به‌صورت تمام الکتریکی توسعه داد تا جایگزین نسخه‌های بنزینی شوند ولی امسال فروش تایکان با وجود تجربهٔ یک فیس‌لیفت، کاهش پیدا کرده درحالی‌که از سوی دیگر، فروش 718 افزایش یافته زیرا خریداران می‌خواهند تا پیش از پایان تولید نسخهٔ بنزینی این خودرو، خرید خود را انجام دهند. سود عملیاتی پورشه هم در 9 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با 26.7 درصد کاهش به 5.5 میلیارد یورو رسیده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.