تأیید رسمی عرضهٔ پورشه کیمن و باکستر برقی در سال 2025

شنبه 28 اسفند 1400 - 03:36
مطالعه 3 دقیقه
Porsche-718-4
پس از اینکه گزارشها و شایعاتی در مورد الکتریکی شدن نسل بعدی پورشه 718 مطرح شد، حالا شرکت آلمانی رسماً این موضوع را تأیید کرده است. 718 سومین محصول...
تبلیغات

پس از اینکه گزارشها و شایعاتی در مورد الکتریکی شدن نسل بعدی پورشه 718 مطرح شد، حالا شرکت آلمانی رسماً این موضوع را تأیید کرده است. 718 سومین محصول تمام الکتریکی پورشه و اولین محصول برقی دونفرهٔ این شرکت خواهد بود. این یعنی هرچند انتظار نمی‌رود 911 تا پایان دههٔ جاری به سمت قوای محرکهٔ تمام الکتریکی حرکت کند اما نسل بعدی کیمن و باکستر که در اواخر سال 2024 یعنی یک سال بعد از ماکان برقی به بازار خواهند آمد، تمام الکتریکی خواهند شد. پورشه همچنین اظهار داشته است که زیرساخت‌های شارژ خود را توسعه می‌دهد تا خریداران مجبور نباشند هنگام خالی شدن شارژ پورشهٔ خود آن را در کنار خودروهای برقی معمولی مثل هیوندای آیونیک 5 و کیا EV6 شارژ کنند.

رئیس پورشه «اولیور بلوم» دراین‌باره گفته است:

ما در حال افزایش تهاجم الکتریکی خود با مدل دیگری هستیم. تا اواسط دهه ما می‌خواهیم مدل اسپرت موتور وسط 718 خود را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی عرضه کنیم

پورشه در ادامه افزوده است که هم‌اکنون در حال توسعه سلول‌های باطری کارایی بالا با گروه Cellforce است که انتظار می‌رود در سال 2024 برای تولید انبوه آماده شوند یعنی همان زمانی که نسل جدید 718 معرفی می‌شود. پورشه سال گذشته با رونمایی از کانسپت Mission R پیش‌نمایشی از نسل بعدی این خودرو را ارائه کرده بود. هرچند ظاهراً این کانسپت یک پروژهٔ مطالعاتی برای خودرویی مسابقه‌ای در آینده به نظر می‌رسید اما میشن R درواقع ظاهر نسل بعدی 718 را نشان می‌داد و ما را برای خبر شوکه کنندهٔ الکتریکی شدن این خودروی اسپرت آماده می‌کرد.

این کانسپت چهارچرخ محرک به لطف برخورداری از موتور جلویی 429 اسب بخاری و موتور عقبی 626 اسب بخاری، در حالت کوالیفاینگ مجموعاً از 1073 اسب بخار قدرت و در تنظیم مسابقه‌ای از 626 اسب بخار قدرت برخوردار است اما انتظار می‌رود در نسخهٔ تولیدی، یک نمونه ضعیف‌تر تک موتورهٔ محرک عقب هم در کنار اولین 718 چهارچرخ محرک ارائه شود. هرچند پورشه روی توسعهٔ سوخت‌های پاک و مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده که می‌تواند عمر پیشرانه‌های درون‌سوز را افزایش دهد اما سال گذشته مدل‌های الکتریکی‌شده حدود 40 درصد از کل تولید پورشه را به خود اختصاص دادند. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2025، تا 50 درصد از فروش جهانی خود را به مدل‌های پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی اختصاص دهد و این رقم را تا سال 2030 به 80 درصد افزایش دهد.

برای کمک به این حجم عظیم از مالکین پورشه‌های برقی، این شرکت با شرکای ناشناسی در حال سرمایه‌گذاری روی جایگاه‌های شارژ پریمیوم است و در همین حال، زیرساخت‌های شارژ به سبک تسلا را هم در دست توسعه دارد. جایگاه‌های شارژ اختصاصی پورشه ابتدا در مکان‌های پر تقاضا در آلمان، اتریش و سوئیس احداث خواهند شد زیرا این شرکت پیش از توسعهٔ زیرساخت‌های شارژ خود در بازارهای کلیدی مثل چین و آمریکای شمالی، روی ایجاد یک شبکهٔ شارژ در اروپا تمرکز می‌کند. همچنین گفته شده جایگاه‌های شارژ پورشه چیزی بیشتر از صرفاً مکانی برای شارژ خودروها خواهند بود زیرا این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ارائهٔ امکانات رفاهی به سبک سالن‌های استراحت برای خریداران خودروهای برقی خود است.

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.