پورشه کارخانهٔ اصلی خود را برای تولیدی کیمن و باکستر برقی آماده میکند
پورشه 500 میلیون یورو در کارخانهٔ زوفنهاوزن خود سرمایهگذاری میکند تا آن را به کارخانهٔ خودروهای الکتریکی برای تولید نسل بعدی مدلهای اسپرت 718 کیمن و باکستر که برقی خواهند شد تبدیل کند. این شرکت اهداف بلندپروازانهای برای فروش خودروهای برقی در نظر گرفته است که این یعنی تا سال 2025 یکسوم کل فروش پورشه و تا سال 2030 دوسوم کل فروش آن به مدلهای الکتریکی اختصاص خواهد داشت. ماکان الکتریکی که در لایپزیگ ساخته میشود قطعاً به رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد اما پورشه در این راه به کمک مدلهای اسپرت خود هم نیاز دارد.
کانسپت Mission R که پاییز گذشته در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد ایدهٔ خوبی از نسل بعدی 718 الکتریکی را ارائه کرد. گفته میشود این خودروی اسپرت بر اساس همان پلتفرم PPE گروه فولکسواگن که در ماکان EV استفاده میشود ساخته خواهد شد. این یعنی برخلاف 911 که طبق گزارشات حداقل تا پایان دههٔ جاری همچنان با پیشرانههای درونسوز ارائه خواهد شد، نسل بعدی کیمن و باکستر بهاحتمالزیاد الکتریکی خواهند شد. به گزارش رسانههای آلمانی، کارخانهٔ زوفنهاوزن آنقدر انعطافپذیر است که میتواند 718 الکتریکی را در یک خط تولید در کنار 911 درونسوز تولید کند. در این گزارشها ادعا شده که 718 الکتریکی در سال 2023 روی خط تولید میرود یعنی همان سالی که ماکان EV از راه میرسد.
به گزارش کارانددرایور، 718 الکتریکی با یک موتور در عقب یا با دو موتور و بهصورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه خواهد شد. کانسپت Mission R یک موتور 435 اسب بخاری در جلو و یک نمونهٔ 653 اسب بخاری در عقب داشت که در حالت استاندارد مجموعاً 611 اسب بخار و در حالت کوالیفاینگ 1088 اسب بخار قدرت تولید میکردند. وزن این کانسپت هم تنها 1500 کیلوگرم بود. فعلاً اما مشخص نیست که نسل بعدی 718 چقدر به این ارقام نزدیک میشود ولی میدانیم که از تکنولوژی شارژ 800 ولتی استفاده خواهد کرد که به ادعای پورشه از 5 تا 80 درصد از باطریها را ظرف 15 دقیقه شارژ میکند.