پورشه

پورشه کارخانهٔ اصلی خود را برای تولیدی کیمن و باکستر برقی آماده می‌کند

پورشه ۵۰۰ میلیون یورو در کارخانهٔ زوفنهاوزن خود سرمایه‌گذاری می‌کند تا آن را به کارخانهٔ خودروهای الکتریکی برای تولید نسل بعدی مدل‌های اسپرت ۷۱۸ کیمن و باکستر که برقی خواهند شد تبدیل کند. این شرکت اهداف بلندپروازانه‌ای برای فروش خودروهای برقی در نظر گرفته است که این یعنی تا سال ۲۰۲۵ یک‌سوم کل فروش پورشه و تا سال ۲۰۳۰ دوسوم کل فروش آن به مدل‌های الکتریکی اختصاص خواهد داشت. ماکان الکتریکی که در لایپزیگ ساخته می‌شود قطعاً به رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد اما پورشه در این راه به کمک مدل‌های اسپرت خود هم نیاز دارد.

کانسپت Mission R که پاییز گذشته در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد ایدهٔ خوبی از نسل بعدی ۷۱۸ الکتریکی را ارائه کرد. گفته می‌شود این خودروی اسپرت بر اساس همان‌ پلت‌فرم PPE گروه فولکس‌واگن که در ماکان EV استفاده می‌شود ساخته خواهد شد. این یعنی برخلاف ۹۱۱ که طبق گزارشات حداقل تا پایان دههٔ جاری همچنان با پیشرانه‌های درون‌سوز ارائه خواهد شد، نسل بعدی کیمن و باکستر به‌احتمال‌زیاد الکتریکی خواهند شد. به گزارش رسانه‌های آلمانی، کارخانهٔ زوفنهاوزن آن‌قدر انعطاف‌پذیر است که می‌تواند ۷۱۸ الکتریکی را در یک خط تولید در کنار ۹۱۱ درون‌سوز تولید کند. در این گزارش‌ها ادعا شده که ۷۱۸ الکتریکی در سال ۲۰۲۳ روی خط تولید می‌رود یعنی همان سالی که ماکان EV از راه می‌رسد.

به گزارش کارانددرایور، ۷۱۸ الکتریکی با یک موتور در عقب یا با دو موتور و به‌صورت چهارچرخ محرک به بازار عرضه خواهد شد. کانسپت Mission R یک موتور ۴۳۵ اسب بخاری در جلو و یک نمونهٔ ۶۵۳ اسب بخاری در عقب داشت که در حالت استاندارد مجموعاً ۶۱۱ اسب بخار و در حالت کوالیفاینگ ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کردند. وزن این کانسپت هم تنها ۱۵۰۰ کیلوگرم بود. فعلاً اما مشخص نیست که نسل بعدی ۷۱۸ چقدر به این ارقام نزدیک می‌شود ولی میدانیم که از تکنولوژی شارژ ۸۰۰ ولتی استفاده خواهد کرد که به ادعای پورشه از ۵ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۱۵ دقیقه شارژ می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. 1123

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فکر میکنم تا حالا ماشین اسپرت برقی نداشتیم، همه یا سدان و کراس اوورن یا هایپرکار
    بنظرم خیلی خوب میشه اگه بتونن هندلینگ ایده آلی در حد 718 فعلی ارئه بدن

    موافقم 14
    مخالفم 3
  2. زیزیگولو

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4866 ديدگاه)

    ای وای🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. slatanat JDM

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      10 روز عزای عمومی در مونیخ و فرانکفورت و دورتموند

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. مهدی موتور

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    الان وضع مدرسه که هایپر کار و سوپر کار ها برقی اد ولی ماشین بیست هزار دلاری بنزینی

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. ارین صاحب جمعی

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    کارخانه را ببین چقدر تمیزه حالا مال ایران‌خودرو انگار ناهارخوریه از بس اشغال رو زمینه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  5. GMA

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ٧١٨ برقی، تصورش ته دل آدمو خالی میکنه😢
    اگه وزنش حدود ١۵٠٠ کیلو گرم باشه قابل قبوله ولی اگه بیشتر باشه رو هندلینگش تاثیر میزاره

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. محمد امین

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      پورشه میشن r که نهایت سبک سازی در خود های اسپرت برقی پورشه هست، بیش از ۱۵۰۰ وزن داره ، به نظرم خیلی سخته که توقع وزن ۱۵۰۰ از ۷۱۸ داشت
      به نظرم حدود وزن ۱۸۰۰ رو داره

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. GMA

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        متاسفانه خودرو های الکتریکی بسیار سنگین هستند، مثلا ریماک نورا که از شیرون هم سنگین تره
        فکر میکنم سبک ترین هایپرکار الکتریکی حال حاضر جهان لوتوس اویجا هست که با وجود روش های بسیار پیشرفته و پیچیده کاهش وزن ساخته شده ولی باز هم وزن ١۶٨٠ کیلوگرمی داره که برای یک هایپرکار وزن بسیار زیادیه
        در کل بعید میدونم فعلا روشی برای سبک سازی الکتریکی ها وجود داشته باشه

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          فراری یک پلت‌فرم خاص به ثبت رسونده، باید دید که چه قدر می‌تونه در سبک سازی خودرو های الکتریکی تاثیر داشته باشه ، فکر می‌کنم باید تا ۲۰۲۵ که از خودرو الکتریکی اشون رونمایی میکنن منتطر بمونیم
          پلت‌فرم فراری متمرکز بر مرکز سقل پایین و مشابه با خودرو های درون سوز هست و مکان نصب موتور های الکتریکی و باتری ها کاملا متفاوت هستن و گفته شده که پرفورمنسی بهتر از خودرو های درون سوز در پیست به نمایش میزاره با قدرت برابر
          به نظر انقلابی میاد ، ولی باید تا روز رونمایی و مقایسه در پیست صبر کرد

          موافقم 2
          مخالفم 3
      2. Sina10

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        همین قدر از توانایی ضعیف برقیا توی پیست بگم که میشن R با ۱۰۷۳ اسب بخار و شتاب ۲.۵ ثانیه ای و این بدنه
        فوق فوقش در حد ۹۱۱ GT3 کاپ با قدرت نصفش هست!
        پلاد با هزار اسب بخار و تایکان با اون همه سر و صدا
        رقیب M5 CS با تایم اتواسپرت و یا تایم GT63S نشده
        حتی تایکان رقیب الفا جولیا کوادریفولیو نشده و پلاد فقط چند ثانیه ازش سریعتر بوده
        فقط این وسط ID.R رکورد های خوبی داشته که خب بایدم چنین رکورد هایی ثبت میکرد
        واسه همین به نظرم کیمن جدید اگه برقی باشه نه تنها وزن مناسبی نداره و احتمالا اقا محمدامین صحیح گفته (همون حدود ۱۸۰۰ )
        بلکه رانندگیش هم احتمال زیاد جذابیت کیمن کنونی رو نداره

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. 1123

          ۱ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (527 ديدگاه)

          خب استخراج 1000 اسب از موتور الکتریکی ساده تر از درونسوز ها انجام میشه
          از طرفی همین میشن آر میتونه خیلی بهتر 911 ها توی پیست باشه چون که مشکلات پلتفرم موتور عقب رو نداره دوامش توی پیست بالاتر خواهد بود

          موافقم 1
          مخالفم 1
  6. حسین

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    رولزرویس یه ماشین داشت جزو آلاینده ترین ماشین ها بود در حالی که بی صداست و راننده هاشونم آدمای پولدار و بعضا با کلاسه.
    حالا چرا باید این ماشینبنزینی پر دردسر باشه؟
    شنیدم تو آمریکا مرکز خرید دوره و سیستم حمل و نقل عمومی هم ضعیفه و مردم آمریکا هم برای اینکه کارشون راه بیوفته ماشین میخرن نه لذت.حالا کدوم سدان ۱۰۰۰ لیتر فضای بار داره؟مناسب ترین ماشین ها برای مسافرت کراس اوور و اس یو وی هستند.

    یه چیز دیگه هم هست که کراس اوور ها رانندگی جذابی ندارن.
    خب
    ۱-خیلیا برای لذت ماشین نمیخرند.
    ۲-اگه پولدار باشی میتونی ماشینی مثل کاین بخری که پرفورمنسش مثل سوپراسپرتاست.
    ۳-حالا نه که خیلی „اس یو وی„ ها رانندگی جذابی دارن،شما بیاین به کراس اوور ها فحش بدین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      آخ آخ مورد ۴ رو در ادامه بگم یادم رفت
      ۴-کسی زورت نکرده کراساوور بخری کلی سدان هست که میتونی بخری.

      و اینم بگم که توی اروپا هنوز هاچبکها هم پرفروشند و چین هم هنوز سدان ها هم پرفروشند.اما توی توی آمریکا کراس اوور ها خیلی پرفروشند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      مزدا cx9 هم رانندگی جذابی داره تو کراس ها.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. GMA

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    صحیح. 😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. net

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    ماشینهای ائودی و پورشه و لامبورگینی که در کشتی به مقصد امریکا در اتش سوختند😔😔

    موافقم 8
    مخالفم 2
  9. امین

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (301 ديدگاه)

    راننده های تسلا از هوندا میترسن چون اگه ویدیو های wham baam teslacam رو تو یوتوب دیده باشید که دوربین های تسلا هست هوندا سوار ها هی به تسلا ها میزنن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. amir5-077

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (100 ديدگاه)

    ننگ به این زندگی 😞✊

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Sina10

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    وحشتناکه
    پس سوخت مصنوعی چی شده؟
    کیمن برقی؟ تصورش بسیار ناراحت کننده است
    تنها واژه ای که به ذهنم میرسه شکسته
    که یه سری مجله با کلمات زیبا و جذاب و یه سری کانال با چند تا درگ ، پنهانش کنن
    امیدوارم این حرفا در حد شایعه باشه
    هنوز چیزی قطعی نشده خوشبختانه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. abdi_mahdi

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (496 ديدگاه)

      عجب پس فکنم کلا ساخت ماشین برقی شکست حساب میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina10

        ۱ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        نه منظورمو اشتباه گرفتین
        ماشیت برقی اسپرت در این کلاس شکسته
        معیار های این کلاس راحتی و هزینه کم نیستن
        اول اینکه باید سبک وزن باشه که احتمال بالا نیست
        دوم اینکه گیربکس دستی خبری نیست
        وگرنه سدان و شاسی بلند برقی چیزی جز موفقیت نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Porsche 911

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      سینا جان
      درسته که پورشه با سوخت مصنوعی میخواست به درون سوز ها کمک کنه هنوز دست از اینکار برنداشته ولی یچیزی به اسم سیاست این یکی دو ساله دارن فشار به خودروساز ها میارن
      واضحه تو این یکی دو ساله چقدر تغییر داشتیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ALIREZA

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    این که قرار بود پرچم درون سوز هارو بالا نگه داره پس چی شد ؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  13. امیرشایان فرازی

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    هعی
    ننگ به این زندگی ✊😥

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. mohamadreza83

    ۱ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    دیروز هم گفتم
    هیچ راهی جلوی خودروساز ها به غیر از الکتریکی سازی کامل وجود نداره و این یک سناریوی از پیش نوشته شده هست و این سیاست بشدت هم از طرف دولت ها حمایت و ساپورت میشه .
    برا اینکه متوجه این موضوع بشید برید مثلا اخبار خودرویی همین پدال رو مثلا توی تیر ۹۸ ببینید تا متوجه بشید توی این ۲_۳ سال الکتریکی ها به اندازه ۲۰_۳۰ سال همه گیر تر شدن و این روند با سرعت و شدت هر چه تمام تر و قطعا با آهنگ بیشتری در طی روز ها ؛ ماه ها و سال های آینده ادامه پیدا میکنه .
    این شومن بازی های تویوتا و پورشه که سوخت های سنتتیک و گازهیدروژن و … تبلیغ میکنن هم هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت و صرفا یک نمایش کودکانه برای خام کردن طرفدارها و مردم هست ؛ چرا که عملا از سیاست های سوخت های سنتتیک و … هیچ حمایتی از طرف دولتمردان به عمل نمیاد و این یعنی شکست تمام و کمال این پروژه ها ( البته از همون اول هم معلوم بود ؛ هر چیزی که مورد تأیید سیاستمداران نباشه محکوم به فناست ؛ الان هم که میبینیم ؛ خانواده ۷۱۸ و ماکان در نسل آینده تمام الکتریکی اند. )
    جهان تا سال های بسیار طولانی در دستان الکتریکی ها خواهد بود تا بعدش ببینیم چی میشه ؛که مطمئنا عمر ما به دوران بعد از الکتریکی ها نخواهد رسید .
    در سال های اخیر هم که مردم بشدت از خودروهای الکتریکی حمایت و استقبال کردند و هر سال که میگذره تقاضای الکتریکی ها بیشتر شده تا در نهایت کل دنیا رو به تسخیر خودشون در بیارن ؛ که مطمئنا اون روز زود تر از چیزی که هممون الان توی ذهنمون داریم فرا میرسه ؛ همونطور که توی سال ۲۰۱۸ هم کسی فکر نمیکرد که ۳ سال بعد اینقدر بودجه به الکتریکی سازی اختصاص پیدا کنه ؛ ولی کرد !
    اینها حقایقی هستند که اصلا نمیشه کتمان کرد و همه هم میدونن .
    حالا خوب یا بد بودن الکتریکی ها خودش یه بحث جداست که واقعا هم اهمیتی نداره چون هیچ کس نمیتونه جلوی این حرکت رو بگیره .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. mohamadreza83

      ۱ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      قشنگ یادمه توی سال ۲۰۱۹ و حتی تا نیمه اول ۲۰۲۰ همه خیلی مطمئن میگفتن تا سال ۲۰۵۰ درونسوزها هم کنار الکتریکی ها توسط کمپانی ها تولید میشن و حتی تعداد زیادی از کمپانی ها تعهد خودشون رو هم به این موضوع اعلام کرده بودن ؛ اما الان انگار که ۱۰۰ سال گذشته ؛ حتی فکر کردن به اینکه ۳۰ سال بعد هم قراره ماشین درونسوز تولید بشه ؛ خنده داره !
      واقعا توی این ۱_۲ سال جهان خودرو چقدرررر متحول شده !
      هعی !
      دیگه همه ماشین ها مثل هم میشن صرفا با بدنه و آرم برند متفاوت و این واقعا مسخرش !!!

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا