معرفی پورشه 911GT3 مانتی ریسینگ با بیش از 1000 کیلوگرم نیروی عمود بر سطح

شنبه 3 آذر 1403 - 13:09
مطالعه 5 دقیقه
Manthey24_092407304507467TU_LDN_LDN
پورشه 911GT3 RS مانتی به کیت آیرودینامیکی تازه، فنربندی ویژه و ترمزهای جدید مجهز است.
تبلیغات

 از پورشه 911GT3 RS از سری 992  توان فنی و عملکرد خارق‌العاده خود را به تمام کارشناسان و رانندگان ثابت کرده و بار دیگر خود را به‌عنوان مرجعی برای دیگر سوپراسپرت‌ها  نشان داده است. هر چند این خودروی آلمانی با وجود 525 اسب بخار قدرت، نیازی به تقویت‌شدن ندارد اما مجموعه مهندسی مسابقه‌ای «مانتی ریسینگ» بر این باور بوده که می‌توان همچنان آن را ارتقا داد.

مانتی ریسینگ که همکاری نزدیکی با برند پورشه دارد، برای آغاز کار خود یک کیت بدنه تازه را برای 911GT3 RS رونمایی کرد که نیروی عمودی تولید شده در سرعت‌های فراتر از 283 کیلومتر بر ساعت را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. درحالی‌که نسخه شرکتی 911GT3 RS در این محدوده از 830 کیلوگرم نیروی عمودی سود می‌برد، 911GT3 RS مانتی ریسینگ 1,000 کیلوگرم نیروی عمودی تولید می‌کند که رقمی خیره‌کننده به شمار می‌رود؛ انگار هنگام رانندگی با سرعت بالا، یک دستگاه GMA T.50 روی سقف این پورشه قرار داده‌اند!

این کیت آیرودینامیکی شامل قطعاتی چون اسپلیتر تازه جلو، تیغه‌های بادشکن، فلپ‌های بازطراحی شده روی طاق چرخ‌ها و ریسک‌ها پوششی رینگ‌های آلیاژی می‌شود که به بهبود جریان هوا پیرامون 911GT3 RS کمک می‌کنند. مانتی سایر بخش‌های این کوپه را هم فراموش نکرده است؛ شیشه عقب با یک صفحه فیبرکربنی جایگزین شده که جلوتر از بال بزرگ مجهز به DRS و فین‌های کربنی قرار می‌گیرد.

شش فین سقفی هم وظیفه هدایت آرام جریان باد بالای خودرو را برعهده دارند. آخرین تکه این پازل مهندسی‌شده هم یک دیفیوزر تازه است که روی بهبود نیروی عمودی نقش موثری دارد. به این ترتیب مانتی تمام تلاش خود را انجام داده تا جریان هوای پیرامون 911 را به بهترین شکل ممکن کنترل کند.

بخش‌های داخلی این ستاره آلمانی هم دچار دگرگونی شده‌اند؛ مانتی برای 911GT3 RS از فنربندی نیمه‌فعال با فنرهای کویل‌اور، ضربه‌گیرهای تازه و تنظیمات میراگری متغیر هم استفاده کرده است. پد ترمزهای مسابقه‌ای موجود در این خودرو هم یک فناوری مربوط به مسابقات هستند که به توقف بهتر این سوپراسپرت کمک می‌کنند.

هدف مانتی از ارتقا این مدل، بهبود عملکرد 911GT3 RS در پیچ‌ها و افزایش پایداری آن عنوان شده است. مهندسان این شرکت با نگاه به دورنمایی خود، از ارتقای پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر خطی تنفس‌طبیعی این خودرو خودداری کردند و اجازه دادند که همان 525 اسب بخار قدرت اشتوتگارتی، چرخ‌های 911 را به حرکت درآورد.

مانتی که پیش از این یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدانبوه پیست نوربرگرینگ را بر پایه یک دستگاه 911GT3 RS توسعه داده بود، می‌گوید که به‌خاطر شرایط آب‌وهوایی نامناسب فعلا اقدام به رکوردزنی نخواهد کرد اما تخمین می‌زند که بهبودهای تازه‌اش بتوانند زمان 6 دقیقه و 49.3 ثانیه (رکورد نسخه استاندارد 911GT3 RS) را بکشند.

مانتی برای خریداران این مدل امکان سفارشی‌های متعددی را هم فراهم کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند از میان رنگ‌های سفارشی این شرکت یکی را انتخاب کنند، پروژکتور خوش‌آمدگویی درها را داشته باشند و طرح‌های بدنه متعددی را روی 911GT3 RS مانتی خود سوار کنند. خود شرکت پورشه هم امکان تجهیز خودروهایش با این کیت بدنه را در اختیار خریداران 911GT3 RS قرار می‌دهد اما تحویل آن را به ماه نخست سال 2025 میلادی موکول خواهد کرد. نظر شما درباره پورشه 911GT3 RS مانتی ریسینگ چیست؟ آیا این تیم مسابقه‌ای بار دیگر در جهنم سبز رکوردشکنی خواهد کرد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.