معرفی دو نسخه هیبرید جدید برای پورشه پانامرا 2025 با پیشرانه V6

چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Panamera-2
دو نسخهٔ هیبریدی جدید پانامرا با نام‌های 4 E-Hybrid و 4S E-Hybrid به ترتیب با 470 و 544 اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ 115,500 دلار و 126,800 دلار...
تبلیغات

دو نسخهٔ هیبریدی جدید پانامرا با نام‌های 4 E-Hybrid و 4S E-Hybrid به ترتیب با 470 و 544 اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ 115,500 دلار و 126,800 دلار راهی بازار خواهند شد.

پورشه برای نسل جدید پانامرا مجموعاً چهار نسخهٔ هیبریدی ارائه خواهد کرد. زمانی که چند ماه پیش این خودرو رونمایی شد، فقط یکی از این نسخه‌ها را با نام توربو E-Hybrid دیدیم که 680 اسب بخار قدرت دارد و حالا، پورشه دو نسخهٔ هیبریدی دیگر را با نام‌های پانامرا 4 E-Hybrid و 4S E-Hybrid معرفی کرده است. نسخهٔ هیبریدی چهارم هم توربو S E-Hybrid خواهد بود که بعداً معرفی می‌شود.

هردو نسخهٔ هیبریدی 4 و 4S از یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توربو استفاده می‌کنند اما این موتور در نسخهٔ پایه با 304 اسب بخار قدرت، مجموع خروجی 470 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کند درحالی‌که در نسخهٔ 4S E-Hybrid قدرت پیشرانهٔ بنزینی به 354 اسب بخار و مجموع خروجی 544 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور می‌رسد. پانامرا 4 E-Hybrid ظرف 3.9 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که این اعداد برای 4S E-Hybrid به ترتیب 3.5 ثانیه و 290 کیلومتر بر ساعت هستند.

این دو نسخه به یک موتور الکتریکی 190 اسب بخاری در گیربکس دوکلاچه مجهز هستند و از یک پکیج باطری 25.9 کیلووات ساعتی بهره می‌بردند که 45 درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی است. پورشه فعلاً برد تمام الکتریکی این نسخه را اعلام نکرده است اما قطعاً از 31 کیلومتر نسل قبلی بیشتر خواهد بود. با شارژر استاندارد 11 کیلوواتی هم 2.5 ساعت طول می‌کشد تا این باطری‌ها شارژ شود.

این نسخه‌های هیبریدی پانامرا همان‌طور که از خودرویی با قیمت بیش از 115 هزار دلار انتظار می‌رود، از تجهیزات فراوانی مثل درهای نرم بسته شو، تنظیم برقی 14 جهتهٔ صندلی‌ها، گرم‌کن غربیلک فرمان و دستیار تغییر خط بهره می‌برند. پانامرا 4 E-Hybrid با کالیپرهای ترمز مشکی و رینگ‌های 19 اینچی ارائه می‌شود درحالی‌که نسخهٔ 4S E-Hybrid از رینگ‌های 20 اینچی و کالیپرهای ترمز 10 پیستونه قرمزرنگ برخوردار است که می‌تواند با کالیپرهای سبز اسیدی هم جایگزین شود.

هردو مدل به‌صورت استاندارد به فنرهای بادی دو محفظه‌ای و کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز هستند درحالی‌که خریداران می‌توانند سیستم اکتیو راید را هم سفارش دهند که از یک پمپ هیدرولیکی برای فشرده و رهاسازی کمک‌فنرها استفاده می‌کند. این سیستم علاوه بر اینکه حرکات بدنه را در هنگام پیچیدن کاهش می‌دهد، امکان افزایش یا کاهش ارتفاع خودرو را هم فراهم می‌کند تا ورود و خروج به خودرو آسان‌تر شود.

قیمت پانامرا 4 E-Hybrid از 115,500 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ 4S E-Hybrid برابر با 126,800 دلار خواهد بود. فروش هردو نسخه تا پایان ماه مارس آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود در پاییز 2024 به نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده برسند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.