پورشه

سوپر اسپرت ناکام پورشه با پیشرانه 8 سیلندر و 750 اسب بخار قدرت!

پورشه در تولید سوپر اسپرت ‌های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه ۸ سیلندر و ۷۵۰ اسب بخار قدرت اشاره داشته است.

خودروسازان به ندرت علاقه دارند درباره پروژه‌های لغو شده خود صحبت کنند چه رسد به آنکه برخی جزئیات از خودروهای فوق محرمانه‌ای را که هرگز روی خط تولید را ندیده‌اند منتشر نمایند. خوشبختانه پورشه این‌طور نیست و برخی جزئیات از سوپر اسپرت ناکام خود را که قرار بود پس از ۹۱۸ اسپایدر تولید شود در اختیار خبرنگار مشهور دنیای خودرو استیو ساتکلیف قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید تولید ۹۱۸ اسپایدر در اواسط سال ۲۰۱۵ به پایان رسید.

زمانی که از مارکوس مارکز مدیر پروژه سوخت‌های مصنوعی پورشه درباره چرایی صدور مجوز تولید کیمن ۴ سیلندر پرسیده شد او پاسخی سورپرایز کننده داشت. آن‌طور که گفته شد، ایده اولیه تولید یک پیشرانه ۸ سیلندر تخت برای خودرویی کاملاً متفاوت بود. البته این ایده به چیزی بیشتر از طرح‌های روی کاغذ ختم شد و حتی یک مدل آزمایشی کامل بر اساس شاسی کیمن توسعه یافت. این کوپه پیشرانه وسط به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور مجهز بود.

ردلاین پیشرانه یاد شده به ۹ هزار می‌رسید و با گیربکس دستی همکاری می‌کرد. مارکز می‌گوید ما یک خودروی دیوانه کننده با صدایی شگفت‌انگیز تولید کردیم. پورشه هیولای ۸ سیلندر خود را در جاده‌های نزدیک وایساخ و به مدت بیش از یک سال تست کرد اما در نهایت این پروژه لغو شد. مارکز درباره اینکه چرا تست‌ها ناگهان متوقف شد می‌گوید پورشه احساس کرد زمان مناسبی برای تولید این خودرو نیست. مدیر پورشه خاطرنشان می‌سازد:

ما یک شرکت مهندسی هستیم و همیشه به دنبال پاسخ‌های جدید و راه‌حل‌های متفاوت می‌گردیم اما گاهی اوقات این پاسخ‌ها مناسب زمان خود نیستند. ولی تمامی این‌ها بخشی از فرایند مهندسی به حساب می‌آیند و باعث می‌شوند پورشه یک برند خودروساز منحصربه‌فرد باشد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید اسطوره زنده لمان ۹۰۴ مدل ۲۰۱۶ است که یکی از چندین خودروی محرمانه پورشه به شمار می‌رود. خودروی یاد شده یک مدل گلی فول سایز بوده و با یک پیشرانه ۸ سیلندر که صدایی باورنکردنی دارد تجسم شده است. ژرمن‌ها اظهار داشته‌اند جانشین ۹۱۸ اسپایدر سرانجام تولید خواهد شد زیرا تولید یک هایپرکار همیشه بخشی از استراتژی پورشه بوده است. اولیور بلوم مدیرعامل این خودروساز همچنین گفته که چنین خودرویی قبل از سال ۲۰۲۵ تولید نخواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Arshia m3csl

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    چقدر خوشگله! خیلی طراحی زیبا و رترویی داره و خیلی اصیله یاد اور 718 ار اس کی هست خاص بودنش واقعا پورشه حیف شد تولیدش نکرد طراحیش شاهکاره و یاد آور ماشین های سوپراسپرت دهه ۶۰ هست کاش این ماشین رو عرضه میکرد ولی به تعداد ۱۰۰۰ تا

    موافقم 67
    مخالفم 5
    1. (Ali(chevynova

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      معلومه که شکست خورده
      الکی گرونه و هیچی برای عرضه نداره

      موافقم 9
      مخالفم 91
      1. HS

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (64 ديدگاه)

        تو چی برای عرضه داری توی این کره خاکی؟

        موافقم 30
        مخالفم 3
        1. (Ali(chevynova

          ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (6811 ديدگاه)

          همونی که تو داری

          موافقم 5
          مخالفم 32
      2. فرشاد

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        دقیقا
        همونجوری که918و کررا جی تی شکست خوردن
        تا همین الانشم اینا شکست میخورن توام فیشار

        موافقم 3
        مخالفم 3
  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    911 لانگ تیل بوده لابد ولی کلا بیشتر از شش سیلندر هیچ وقت به پورشه نیومده

    موافقم 8
    مخالفم 47
    1. مازیار

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2503 ديدگاه)

      اما carrera GT هم بدک نیست

      موافقم 20
      مخالفم 2
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        من نمیپسندم کلا تا جایی که من همیشه فهمیدم پورشه همیشه دوست داشت یه ماشین موتور وسط هشت سیلندر داشته باشه
        هیچ وقت هم نتونستن روی 911 یه موتور هشت سیلندر بزارن
        تا همین دو نسل قبل هم 911 ها هنوز مشکل بیش فرمانی رو داشتن طبیعی هم بود وقتی یه وزن زیادی رو روی محور میزاری همین میشه . کلا پورشه از 911 به اون چه انتظار داشت هیچ وقت نرسید نه تونست یه موتور بزرگ تر روش بزاره نه تونست موتور از روی محور برداره من همیشه حس میکردم خود پورشه 718 رو بیشتر از 911 دوس داره ولی خب تجارت و بازاریاب یه چیز دیگه میخواست
        شاید الان بشه گفت ارزوی پورشه با این پروژه که لغو شده به دلش موند چون فکر نکنم دیگه بازار اجازه بده یه سوپر اسپورت موتور وسط روی خط تولید ببرن که موتور حجیم روش بزارن از این اینجا میرن به سمت برقی ها دوران دورن سوز ها به پایان رسید

        موافقم 3
        مخالفم 23
    2. M@M@DRZ911

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (357 ديدگاه)

      درسته پورشه به ۶ سیلندر معروفه ولی 917 و کررا جی تی و 918 و rs spyder رو یادمون نمیره .

      موافقم 20
      مخالفم 2
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    همان بهتر که تولید نشد !
    آخر اگر تولید میشد یک عقبگرد به حساب می‌آمد در برابر ۹۱۸ افسانه‌ای که مثل باقی اعجوبه‌های پورشه رفت داخل لیست قهرمانانه‌ی پورشه‌های پرچمدار !

    موافقم 10
    مخالفم 42
    1. مدیر مدبر

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      خوب شد که تولید نشد تا از چپاول و تصاحب اموال مردم برای قالب کردن خودروهای غیر کاربردی جلوگیری شود.

      موافقم 7
      مخالفم 31
      1. مانی

        ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        نظراتت مثل اسمت(تو ایران فقط)تخیلیه

        موافقم 17
        مخالفم 0
    2. مانی

      ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      جانشین 918 نبود تو کلاس مکلارن ۷۲۰س قرار میگرفت
      با شروع قیمت شاید 300.000 تا

      موافقم 8
      مخالفم 1
  4. فرشاد

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    با اینک طرفدار دو آتیشه پورشه م
    ولی جانشینی 918اصلا بهش نمیومد

    موافقم 10
    مخالفم 7
  5. مهدی

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    عکس اولی چقدر شبیه الپین a110
    از دور شبیه دیگه خدایش…..

    موافقم 12
    مخالفم 4
  6. Hadi

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    برای جایگزینی 918 هایپرکار مناسب نبود
    ولی میتونست به عنوان یک سوپر اسپرت معرفی بشه 👌🏼
    فقط موتو H8 تختش با ۷۵۰ اسب قدرت شاهکار مهندسیه 👌🏼

    موافقم 5
    مخالفم 0
  7. OldBoy

    ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    شیار های کنار سقف نشون میده در ها به شکل متفاوتی باز میشد. شاید پورشه این پروژه رو نگه داشته تا با بهینه سازی تو آخرین مدل درون سوز خودش عرضه کنه و برای همیشه نام خودش رو تو پیشرانه های درون سوز جاودانه کنه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. Siyavash

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    دوستان موافق هستید شبیه آلپا هست …ولی عجب ماشینی بود ۸سیلندر..۷۵۰ اسب…۱۰۰۰نیوتون..عالی عالی عالی….افسوس تولید نشد….

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. عرفان

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الآن 911 قیمتش چنده ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا