سوپر اسپرت ناکام پورشه با پیشرانه 8 سیلندر و 750 اسب بخار قدرت!

یک‌شنبه 13 فروردین 1402 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
porsche-le-mans-living-legend
پورشه در تولید سوپر اسپرت ‌های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه 8 سیلندر و 750 اسب بخار...
تبلیغات

پورشه در تولید سوپر اسپرت ‌های ناب تبحر خاصی دارد اما اخیراً در حرکتی سورپرایز کننده به یک پروژه لغو شده خود با پیشرانه 8 سیلندر و 750 اسب بخار قدرت اشاره داشته است.

خودروسازان به ندرت علاقه دارند درباره پروژه‌های لغو شده خود صحبت کنند چه رسد به آنکه برخی جزئیات از خودروهای فوق محرمانه‌ای را که هرگز روی خط تولید را ندیده‌اند منتشر نمایند. خوشبختانه پورشه این‌طور نیست و برخی جزئیات از سوپر اسپرت ناکام خود را که قرار بود پس از 918 اسپایدر تولید شود در اختیار خبرنگار مشهور دنیای خودرو استیو ساتکلیف قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید تولید 918 اسپایدر در اواسط سال 2015 به پایان رسید.

زمانی که از مارکوس مارکز مدیر پروژه سوخت‌های مصنوعی پورشه درباره چرایی صدور مجوز تولید کیمن 4 سیلندر پرسیده شد او پاسخی سورپرایز کننده داشت. آن‌طور که گفته شد، ایده اولیه تولید یک پیشرانه 8 سیلندر تخت برای خودرویی کاملاً متفاوت بود. البته این ایده به چیزی بیشتر از طرح‌های روی کاغذ ختم شد و حتی یک مدل آزمایشی کامل بر اساس شاسی کیمن توسعه یافت. این کوپه پیشرانه وسط به پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری با 750 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور مجهز بود.

ردلاین پیشرانه یاد شده به 9 هزار می‌رسید و با گیربکس دستی همکاری می‌کرد. مارکز می‌گوید ما یک خودروی دیوانه کننده با صدایی شگفت‌انگیز تولید کردیم. پورشه هیولای 8 سیلندر خود را در جاده‌های نزدیک وایساخ و به مدت بیش از یک سال تست کرد اما در نهایت این پروژه لغو شد. مارکز درباره اینکه چرا تست‌ها ناگهان متوقف شد می‌گوید پورشه احساس کرد زمان مناسبی برای تولید این خودرو نیست. مدیر پورشه خاطرنشان می‌سازد:

ما یک شرکت مهندسی هستیم و همیشه به دنبال پاسخ‌های جدید و راه‌حل‌های متفاوت می‌گردیم اما گاهی اوقات این پاسخ‌ها مناسب زمان خود نیستند. ولی تمامی این‌ها بخشی از فرایند مهندسی به حساب می‌آیند و باعث می‌شوند پورشه یک برند خودروساز منحصربه‌فرد باشد.

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید اسطوره زنده لمان 904 مدل 2016 است که یکی از چندین خودروی محرمانه پورشه به شمار می‌رود. خودروی یاد شده یک مدل گلی فول سایز بوده و با یک پیشرانه 8 سیلندر که صدایی باورنکردنی دارد تجسم شده است. ژرمن‌ها اظهار داشته‌اند جانشین 918 اسپایدر سرانجام تولید خواهد شد زیرا تولید یک هایپرکار همیشه بخشی از استراتژی پورشه بوده است. اولیور بلوم مدیرعامل این خودروساز همچنین گفته که چنین خودرویی قبل از سال 2025 تولید نخواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.