پورشه

بزرگداشت ۳۰ سال مسابقات پورشه سوپرکاپ با ۹۱۱GT3 خاص

سری مسابقات «پورشه موبیل ۱ سوپرکاپ» برای ۳۰ سال حامی رویدادهای فرمول ۱ بوده است. این مسابقات که تمام شرکت‌کنندگان آن از خودروهای پورشه استفاده می‌کنند، حال به سی‌امین سالگرد خود رسیده است و پورشه نیز تصمیم گرفته است که این رویداد خجسته را گرامی بدارد؛ بنابراین مدیران ارشد به سازندگان بخش جدید خودروهای ویژه و درخواستی پورشه، «Sonderwunch»، دستور داده‌اند تا یک دستگاه پورشه ۹۱۱GT3 خاص را بسازند.

نتیجه کار مهندسان نیز نسخه جاده‌ای خودروی مسابقه‌دهنده مسابقات سوپرکاپ پورشه، پورشه ۹۱۱GT3 سوپرکاپ، است. «الکساندر فابیگ»، معاون ارشد اشخاص و خودروهای کلاسیک پورشه، می‌گوید:

هر پروژه بخش Sonderwunch یک محصول بسیار خاص به شمار می‌رود. نه فقط برای مشتریانمان بلکه برای خود ما. هر پروژه به معنای یک چالش جدید و تازه است و ما هربار چیزهای جدیدی یاد می‌‌گیریم. همین مورد درباره ۹۱۱GT3 و ۳۰ سال مسابقات سوپرکاپ پورشه نیز صدق می‌کند.

ساخت این خودرو چندین هفته به درازا انجامیده است. مهندسان برای ساخت نهایی آن مجبور شدند تمام اجزای خودرو را از هم جدا کرده و دوباره روی‌هم سوار کنند؛ سپس طرح خاص بدنه را رویش سوار کرده‌اند. این خودروی خاص به‌جای آنکه مانند خودروهای مسابقه‌ای از برچسب استفاده کند، با ۸ رنگ متفاوت و با طرحی نو و منحصربه‌فرد رنگ شده است؛ رنگ‌های این طرح شامل نقره‌ای متالیک، خاکستری آگاته متالیک، مشکی بسیار براق، خاکستری شهابی متالیک، خاکستری پارلمانی متالیک، خاکستری آتشفشانی متالیک، گریگیوگرانیتو متالیک و سیاه الماسی متالیک می‌شود. پورشه برای گرامی‌داشت قهرمانان خود نیز، نام ۲۹ راننده برتر را نیز به رنگ طلایی روی بدنه حکاکی کرده است.

پورشه می‌گوید که اعمال طرح شبکه‌ای پیکسلی چندرنگ در سراسر بدنه خود به‌همراه خمش‌های پیچیده و زوایای دشوار آن، سخت‌ترین بخش ساخت این خودروی خاص بوده است. طراحی آن نیز از خودروهای VIP که افراد معروف را در رویدادهای خاص جابه‌جا می‌کنند الهام گرفته است. درکنار بخش‌های پیکسلی، شاهد نقش بستن عدد ۳۰ روی درها، کاپوت و نگهدارنده سر و صندلی‌ها هستیم که به رنگ مشکی خاص تزیین شده‌اند. البته طرح پیکسلی درون خودرو نیز ادامه دارد و می‌توان روی لبه‌های در آن را مشاهده کرد.

این مدل نخست در مسابقات سوپرکاپ پورشه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و سپس وارد موزه پورشه خواهد شد. پس آن نیز به نمایشگاه «Citylife» شهر میلان خواهد رفت تا درکنار خودروی اصلی مسابقات سوپرکاپ پورشه خودنمایی کند. «اولیور شوآب»، مدیر پروژه سوپرکاپ پورشه موبیل ۱، می‌گوید:

کارکردن با مهندسان بخش خودروهای خاص پورشه در این کارخانه تجربه عالی بود و این ۹۱۱GT3 که نشان‌دهنده ۳۰ سال مسابقات سوپرکاپ پورشه است، روش مناسبی برای گرامیداشت این رویدادها محسوب می‌شود. ما تولد این رویداد را تبریک می‌‌گوییم و به برگزاری این مسابقات در مشهورترین پیست‌های جهان در سال‌های آینده چشم داریم.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4301 ديدگاه)

    اسطوره فراموش نشدنی 🏆🏆🏆

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۰
  2. phonix

    ۲۸ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (603 ديدگاه)

    خاص ترین برند ژرمن ها همین پورشس
    مهندسی و زیبایی با هم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۰
    1. مزدا

      ۲۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (506 ديدگاه)

      بنز خاص ترینه

      موافقم ۵
      مخالفم ۱۲
      1. phonix

        ۲۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (603 ديدگاه)

        محصولات پورشه کمتر از بنز در خیابون دیده میشن
        فراموش نکن بنز ون و کامیون هم میسازه که این باعث میشه خیلی خاص جلوه نکنه
        شاید خاص ترین ماشین تولید شده در چند ده اخیر که فقط ژرمن ها ساخته باشن بشه مدل های مایباخ و پورشه ۹۱۸ اشاره کرد
        حقیقتا پرستیژ پورشه رو هیچ بنزی نداره به خصوص با طراحی های جدید بنز و کمتر شدن حس تهاجمی ماشین هاش
        البته slr هم هست ولی چون با مکلارن هست گفتم نیارمش

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
        1. مزدا

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          همین میباخ که گفتی لوکس بنز

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        2. مزدا

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          و چون محصولات پورشه کمتر دیده میشن دلیل نمیشه که لوکس تر باشه

          موافقم ۲
          مخالفم ۵
        3. phonix

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (603 ديدگاه)

          اول فکر کنم همه میدونن که بعد از خریده شدن شرکت مایباخ توسط دایملر این شرکت محصولات اس کلاس رو با هنر خودش ترکیب میکنه و اونارو با بج بنز و بج مایباخ عرضه میکنه که در سه نسخه هم ارائه میشن مدل های ۲۰۲۲ که مدل اخر که میشه s650 با موتور ۱۲ سیلندر بنز میاد .
          دوم هم اصلا برای پورشه واژه لوکس کاربرد نداره داریم میگم کدوم *خاص تر * هست .
          صدرصد چیزی که کمتر وجود داشته باشه و کمتر دیده بشه خاص تر جلوه میکنه شرکت بنز هم ماشین این مدلی کم نداشته همین amg one ماشین بسیار خاصی هست ولی داریم درباره برند شرکت ها صحبت میکنیم
          شاید تنها برند های کمی محصولات شون رو مثل پورشه با سبک خاص خودشون تولید میکنن مثلا مینی یا بی ام وه با اون جلو پنجرش همیشه بوده پورشه هم همیشه ظاهر خاص خودشو داشته .
          ولی بنز هر از چندی سبک طراحی رو با توجه به نیاز بازار تغییر میده که این از خاص بودن محصولاتش کم میکنه
          نکته بعد درباره تیراژ ماشین ها هست امکان نداره تیراژ بنز رو بشه با تیراژ پورشه یکی کرد این خودش برند پورشه رو خاص تر میکنه
          همین چند وقت پیش کادیلاک اعلام کرد محصول جدید لوکس این برند نیراژش در سال ۳۰۰ دستگاه هست .
          این نشون دهنده برندیگ برای خاص تر کردن اون ماشین هست.
          من اصلا منکر بنز نمیشیم اصلا نمیشه بنز رو منکر شد ولی در حال حاضر از نظر من مخاطب , پورشه برنده خاص تری هست

          موافقم ۸
          مخالفم ۲
        4. مزدا

          ۲۸ تیر ۱۴۰۱
          سوابق: (506 ديدگاه)

          داداش هرکی یه نظری داره

          موافقم ۴
          مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا