پورشه

تست گوزن نفس‌گیر پورشه تایکان کراس توریسمو

تنظیمات سیستم تعلیق تنها می‌تواند بخشی از وزن بالای یک خودرو را پنهان کند. به همین دلیل است که تست گوزن برای بررسی هندلینگ و قابلیت فرمان پذیری یک خودرو طراحی شده و اخیراً هم پورشه تایکان کراس توریسمو در آن شرکت کرده است. البته محصول جدید پورشه در این تست موفق نبوده اما خب نباید این گفته را به معنی شکست کامل تایکان کراس توریسمو در نظر گرفت.

یک خودرو برای پشت سر گذاشتن موفق این تست باید مسیر را با سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت و بدون خطا طی کند. در این ویدئو می‌بینیم که محصول الکتریکی پورشه پایداری خود را حفظ کرده اما بهترین سرعتش برای مانور پذیری و درعین‌حال عدم برخورد با مخروط‌ها ۷۴ کیلومتر در ساعت بوده است. موضوع جالب اینکه تایکان توربو S استاندارد با همین قدرت توانسته سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت را ثبت کند و این در حالی است که تایکان و تایکان کراس توریسمو پهنا و وزن تقریباً مشابهی دارند پس چرا چنین نتایج متفاوتی به دست آمده است؟

مجری به پهنای کراس توریسمو به عنوان یک چالش در مسیر نسبتاً کم‌عرض تست اشاره می‌کرد اما همان‌گونه که گفتیم پهنای این خودرو مشابه تایکان سدان است. در ویدئو گفته می‌شود کراس توریسمو از لاستیک‌های متفاوتی استفاده کرده و قبلاً نیز دیده‌ایم که لاستیک‌های متفاوت می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی روی هندلینگ یک خودرو بگذارند. ما نمی‌توانیم درباره آنچه که در این تست اتفاق افتاده قضاوتی داشته باشیم اما با توجه به اینکه کراس توریسمو یک کراس اوور اسپورت است بنابراین لاستیک می‌توانست برای استفاده در جاده‌های معمولی طراحی و متریال ساده‌تری داشته باشد.

این خودرو کمی قدبلندتر و سنگین‌تر از تایکان بوده اما اختلاف زیادی بین دو خودرو وجود ندارد. البته واضح است که هرچه ارتفاع خودرو از سطح زمین بیشتر باشد پنهان کردن وزن خودرو مشکل‌تر خواهد بود و این موضوع به ویژه درباره خودرویی الکتریکی همچون تایکان کراس توریسمو صدق می‌کند زیرا وزن این خودرو حدود ۲۴۰۴ کیلوگرم است.

در واقع تنها مشکل تایکان کراس توریسمو همین است. این خودرو در سرعت‌های بالا پایداری برجسته‌ای داشته و مجری هم پیش‌بینی پذیری و پایداری خودرو را می‌ستاید. در مقایسه با فورد موستانگ مک ای که قبلاً تست شده، محصول پورشه در تمامی مراحل تست پایدار باقی می‌ماند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    عجب حالا که پورشه پر ادعا ماشین اسپرتش با این ارتفاع کم لاستیکهای پهن عرض زیاد و دو دف بودن تر زده بازم از رو نرفتن و موستانگ الکتریکی رو وسط کشیدن.شک نکنید مک ای جی تی خیلی بهتر از مک ای پایه عمل میکنه.وقتی میفهمی رقیب تایکان تسلا مدل اس هست جالب تر میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲۹
    1. porsche

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (740 ديدگاه)

      فعلا که تسلا جان چه تو پیست چه تو درگ از تایکان خورده!!!!!!

      الان میگی اس پلیییییید در جفتش بهتره که من هم در جوابت باید بگم اس پلییییید ۱۰۰۰ اسبی رقیب تایکان نیست بلکه مدل اس مجهز به لانچ چیتا(فکر کنم همین بود اسمش) رقیب پورشست که در هر دو مورد ضعیف تره و تازه قدرت بیشتری داره!!!!!! اونم صد تا😮😯😲

      اینو بکوب عقبه ذهنت😉

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۰
      1. Audi rs e_tron gt

        ۲۹ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (695 ديدگاه)

        🤦‍♂️🤦‍♂️
        تسلا اس پلد بهترین ماشین الکتریکی هستش و از نظر خودم یکی از بهترین ماشین های جهانه اون ماشین از تایکان ماشین سری تری هستش در بخش ها دیگه بهتره
        من چون طرفدار تسلا هستم قرار نیست از تسلا الکی خوب بگم .هیچ وقتم الکی نگفتم ولی واقعا خنده داره که تایکان رو در حد اس پلد می دونید
        چون مخالف تسلا هستید دلیل این نمیشه که راجبش الکی حرف بزنید .حتما خودتون می دونید خیلی بهتره ولی نمی خواید باور کنید
        ولی به نظر شما هم احترام می گذارم
        هر چند خودم تایکان را هم خیلی دوست دارم audi rs e tron gt را هم همینطور اگه شرایط و پولشو داشتم حتما هم اس پلد هم تایکان هم آئودی را می خریدم

        موافقم ۶
        مخالفم ۱۱
        1. Hamid

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1774 ديدگاه)

          برادر من
          ۵ تا از برتر های مدل اس پلد نسبت به تایکان رو نام ببر … که جزو نقطه ضعف های تایکان باشه و نقطه قوت تسلا
          جان من نام ببر
          اگه بهترین الکتریکی جهانه قطعا باید برتر واضحی داشته باشه…
          ۵ تاشو نام ببر
          فقط ۵ تا.

          موافقم ۱۲
          مخالفم ۴
        2. عشق ب ام و

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (205 ديدگاه)

          کل نظرات این جناب شده :
          ۱.دوس دارم !!!
          ۲. بهترین هستن !!!
          مگه دنیا با دوس داشتن شما میچرخه جناب ؟
          کودک خردسال :
          تسلای …. رو با پورشه مقایسه میکنی ؟!
          پلاد چیش بهترینه ؟!
          چرا کلیشه ای حرف میزنی ؟!!!

          ((در بخش ها دیگه بهتره ))
          در کدوم بخش ها ؟!
          میگم بگو بینم
          در کدوم بخش خا از پورشه بهتره ؟!!!
          ای کاش باهات رو در رو بودم !

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
        3. Audi rs e_tron gt

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (695 ديدگاه)

          تایکان مشکل خاصی نداره مثل نقطه ضعف که بخوام بگم
          ولی برتری های پلد را می گم که ،سرعت بهتر،شتاب بهتر،طراحی داخلی و خارجی بهتر،با اینکه در نوربرگ رینگ محدوده ی سرعتش هم فعال بود تایم بهتری از تایکان زد ، بجز اون تایکان دیدید که مشکلات نرم افزاری هم داره در تکنولوژی هم که اصلاااا در حد اس پلد نیست
          تایکان هم نمی تونه حریف سوپر اسپرت هایی مثل اونتادر svj و مک لارن ۷۲۰ تیون شده بشه
          بعد هم تسلا تجربه ی بیشتری تو ساخت این ماشین الکتریکی داره

          موافقم ۵
          مخالفم ۶
        4. Audi rs e_tron gt

          ۲۹ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (695 ديدگاه)

          عشق بی ام و
          برتری هاشو که چند تارو تو کامنت قبلی در جواب به پورشه گفتم
          بعد من کامنت هم همرو دوست دارم و این چیز ها نگفتم
          اگه اون نظر باشه که خیلی ها هم توسایت اینجوری می گن که این ماشین عالیه و ،

          ((تسلا رو با پورشه مقایسه می کنی))
          تسلا در اینجا از پورشه خیییلی بهتر بوده و بهتر عمل کرده
          پس بهتره بگیم تایکان رو با پلد مقایسه می کنی!!!!
          تایکان را واقعا برام عجیبه که رقیب اس پلد می دونید چون اصلا تایکان در اون حد نیست که رقیب پلد باشه
          تایکان جایگاه دیگه داره با مدل اس معمولی هم تازه رقابت می کنه که شما در حد اس پلد می دونیدش!!!!
          منم دوست داشتم باهات روبرو می شدم و اونجا با هم صحبت می کردیم و بهت خیلی چیز های دیگه هم راجب پلد می گفتم

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
        5. Hamid

          ۳۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1774 ديدگاه)

          آها .‌‌‌‌‌..
          شاید دوتا برتری قابل قبول گفته باشی که اونم صفر تا صد و تایم نوربر هست …
          چون تسلا تجربه داره پس مدل اس پلد از تایکان بهتره! عجب!!!
          طراحی داخلی و خارجی زیباتر؟! بیا پایین داداش این حرفا چیه میزنی! طراحی کاملا سلیقه ایه و حتی بنظر من تایکان زیباتره …

          ببین گل من …
          شما تسلا مدل اس رو دوست داری ؛ درست! اصلا مشکلش چیه!؟
          همه چی اوکیه؛ تا اونجایی که میگی بهترین هستش !
          ببین باید یه چیزایی رو بپذیرید! الان مدل اس پلد رو به اس کلاس ترجیح میدی؟! یه فیلم از رانندگی باهاشون رو دیدی؟!

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
    2. abdi_mahdi

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (424 ديدگاه)

      یه مورد به م بگید که پورشه پر مدعاست! حرف خنده دار نزنید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. ADAK

      ۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1216 ديدگاه)

      نیست فورد کم ادعاس !!!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. uranus

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی در کلاس خودش گرونه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
    1. Audi rs e_tron gt

      ۲۹ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (695 ديدگاه)

      پدال لطفا کامنت قبلی ام را منتشر کن با سپاس🙏

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. Reza Waffen SS

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3212 ديدگاه)

      برقی های خوب همشون تو همین رنج هستش قیمت هاشون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Audi rs e_tron gt

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (695 ديدگاه)

      در جواب به آقا حمید
      بله تسلا اس پلد را به نسخه ی پایه ی اس کلاس ترجیح می دم اما به مایباخ اس کلاس نه
      حقیقتش دوست دارم یه گاراژ داشته باشم که همه ی اینارو کنار هم داشته باشم
      بله قبول دارم طراحی سلیقه ای است ولی در اینجا چون شما مخالف تسلا هستید با طراحی پلد مخالفید اگه جدی نگاه کنید اس پلد طراحی کلیش بهتره
      من طراحی داخلی پلد را بیشتر دوست دارم و طراحیه جلوش اما تایکان بنظرم طراحی عقبش شاید بهتر باشه
      بعد در اینجا نباید بگیم اس کلاس یا اس پلد چون تو یه جایگاه نیستن
      بهتره بگید پلد یا لوسید ایر
      یا اس کلاسم بهتر بود می گفتید اس کلاس یا آئودی a8
      بین آئودی a8l و اس کلاس انتخابم آئودی هست ولی بازم اگه مدل اس که مایباخ باشه به آئودی ترجیحش می دم(اینکه دیگه واضح بود)
      ولی بنده به سلیقه ی شما هم احترام می گذارم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  3. Clean Energy

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    من خیلی از پورشه خوشم میاد و از اونجا شروع شد که مت واتسون پورشه ۹۱۱ توربو اس توی درگ هاش ۱۰.۱ میزنه که مغزم رو پوکوند🤐 و واقعا برام عجیب بود بعد بقیه درگ هاشو با ماشین های رقیبش دیدم که بازم سریع تر بود🤐 و فهمیدم بهترین ماشین رو در رنج خودش بهت میده مخصوصا ۹۱۱ توربو اس و حالا این تایکان هم دست کمی از ۹۱۱ نداره (منظورم در برابر رقیب هاش مثل مدل اس هست) و واقعا هم همینطوره و واقعا به شخصه پورشه رو دوست دارم مخصوصا ۹۱۱ توربو اس و تایکان (جی تی دو آر اس و سه آر اس هم بماند)
    و به نظرم تایکان خیلی بهتر از تسلاست و چیزی برای گفتن دربرابرش نداره
    (منتظر دیسلایک ها و جواب از طرف تسلا فنا هستم😄😁)

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. Audi rs e_tron gt

      ۳۰ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (695 ديدگاه)

      دیگه چه جوابی بدیم هرچی صحبت می کنیم فایده ای نداره
      امیدوارم کامنتم پاک نشه و بتونم اینجا بفرستمش
      ولی قطعا معلومه حسی که ما به ماشین های الکتریکی داریم را شما درک نمی کنید برای همین بنده به تسلا هم علاقه مند هستم

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. Clean Energy

        ۳۰ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (280 ديدگاه)

        واو شما حالت خوبه؟
        من مطمئن هستم تو به اندازه من به محیط زیست اهمیت نمیدید!
        آیا شما برای قط شدن یه درخت توی خیابون شهرتون ناراحت شدید؟ آیا شما شب قبل خواب برای بهتر شدن تغییرات اقلیمی دعا می کنید؟ به یقین نه!
        من به شدت طرفدار محیط زیست هستم و واقعا می خوام که ماشین ها از انرژی پاک استفاده بکنن
        اما برق چندان پاک نیست ولی اگه تا یه حدی وارد دنیای خودرو بشه خوبه ولی نه دیگه همه ماشین ها بشن برقی چون تامین انرژی شون خودش برق می خواد که دیگه در اون حالت با بنزینی ها یکی هستن
        مثلا اگه ۳۰ تا ۳۵ درصد ماشین ها که بیشتر باید ماشین های کوچیک شهری باشه برقی بشن عالی میشه مثلا سوپر اسپرت ها و بعضی ماشین های دیگه از بنزین استفاده بکنن و بعضی دیگه از هیدروژن و یا حتی اگه انرژیه دیگری هم که پاک باشه بیاد عالی میشه
        به نظرم اون بهترین حالته

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. Audi rs e_tron gt

          ۳۰ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (695 ديدگاه)

          نه از نظر بنده بهترین حالت این است که همه ی ماشین ها الکتریکی بشن و هیچ ماشین هیدروژنی و بنزینی نبینیم
          ولی به نظرات شما هم احترام می گذارم

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
  4. Erfan

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (218 ديدگاه)

    واقعا این ماشین الکتریکی خیلی خوبی در کلاس خودش هست و خیلی خوب تونسته اون حس پورشه بودن رو حتی در قالب یه محصول الکتریکی القا کنه، درباره قیمت هم با توجه به کیفیت بهتر از تسلا و طراحی بهتر و ظاهر خیلی زیباتر و…. ارزششو داره.

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  5. uranus

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تسلا خیلی بی کیفیت ه و تو اینترنت هم برسی هاشو ببینی می فهمی چی می گم ولی پورشه خیلی بهتر و با کیفیته

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  6. Clean Energy

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    Audi rs e_tron gt
    شما دقیقا عین یکی دو سال پیش من زمانی که از ماشین ها تا این حد سر در می کردم نظر میدی!😂
    یک شئ چهار چرخ با چند تا دکمه و صفحه و فرمان و یه موتور که هرچی اسب بخار بیشتر بهتر
    آدمو یاد جوونی هاش می اندازی😅😆

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا