پورشهتسلا

درگ پورشه ۹۱۱ توربو S در برابر تسلا مدل X پلد با شش سرنشین؟

وزن دشمن اصلی سرعت است. هرچقدر وزن خودرو بیشتر باشد شما باید تلاش بیشتری به‌ منظور حرکت سریع‌تر خودرو انجام دهید. وزن روی مصرف سوخت، شتاب گیری و… تأثیر می‌گذارد. البته این موضوع مشکلی برای تسلا مدل X پلد نیست چراکه در صورت وجود شش نفر در کابین نیز این خودرو ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به تازگی درگ تایمز ویدئویی از مسابقه درگ این شاسی بلند الکتریکی با پورشه ۹۱۱ توربو S منتشر کرده است. قدبلند بی‌صدای تسلا قدرت ۱۰۲۰ اسبی خود را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. تسلا بدون سرنشینان وزن ۲۴۱۸ کیلوگرمی دارد درحالی‌که وزن پورشه به ۱۶۴۹ کیلوگرم می‌رسد. البته پورشه قدرت بسیار کمتری دارد و خروجی ۶۴۰ اسبی و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری به دست آمده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود.

در مسابقه اول پورشه استارت کندی دارد اما مسابقه دوم بهتر شروع می‌شود و پورشه از تسلا پیش می‌افتد اما مدل X پلد درست قبل از خط پایان رقیب آلمانی را پشت سر می‌گذارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۳۲۶ ثانیه و با سرعت ۲۲۴.۱۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. این عملکرد برای پورشه برابر با ۱۰.۴۲۷ ثانیه و سرعت ۲۱۱.۷۷ کیلومتر در ساعت بوده است.

مسابقه سوم نیز با نتیجه‌ای مشابه به پایان می‌رسد. ۹۱۱ توربو S مثل موشک شلیک می‌شود و اندکی پیش می‌افتد اما این تسلاست که قبل از خط پایان رقیب را شکست می‌دهد. این بار شاهد ثبت رکورد ۱۰.۳۶۷ ثانیه و سرعت ۲۲۳.۱۶ کیلومتر در ساعت برای مدل X پلد و زمان ۱۰.۴۸۱ ثانیه و سرعت ۲۱۲.۷۴ کیلومتر در ساعت برای پورشه هستیم.

خودروسازان می‌توانند محصولات الکتریکی را به هیولاهای پرفورمنس تبدیل کنند اما این قدرت بیشتر به معنی شعاع حرکتی پایین‌تر خواهد بود. البته با پیشرفت تکنولوژی باتری این موضوع نیز حل خواهد شد و در سال‌های آینده شاهد خودروهای الکتریکی ارزان و سریع خواهیم بود. ولی باید گفت همه نیازمند شاسی‌بلندی ۱۰ ثانیه‌ای که بتواند شش نفر را حمل کند و پورشه را شکست دهد نیستند اما خب این خودرو همین الان وجود دارد.

تسلا مدل ایکس  Plaid ۲۰۲۱ پورشه ۹۹۲ توربو S
پیشرانه سه موتوره AWD All-Wheel Drive
موتور AC permanent magnet synchronous motor,
carbon-fiber-wrapped rotor, liquid-cooled, with variable frequency drive
(یک موتور جلو و دو موتور عقب)
۳.۷L شش سیلندر مسطح توربوشارژر
گیربکس تک سرعته  هشت سرعته DCT
شتاب (۰-۶۰ mph) ۲.۵ ثانیه ۲.۱ ثانیه
بیشیته سرعت ۱۶۳ mph (262 km/h) ۲۰۵ mph (330 km/h)
حداکثر قدرت ۱,۰۲۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
ضریب آئرودینامیک ۰.۲۴ Cd ۰.۳۳ Cd
وزن ۵,۴۱۲ lbs (2,455 kg) ۳,۵۶۰ lbs (1,615 kg)
قیمت پایه $۱۳۸,۹۹۰ $۲۰۴,۸۵۰

 

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. shelby

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    قسمت جالبش اون ۱۰۲۰اسب قدرته یعنی ۴۰۰اسب بیشتر پورشه داره ،اخه این خیلی چیز عجیبیه به نظرم سیاست خود ماسکه

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱۳
    1. امین

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (467 ديدگاه)

      تسلا/بزرگترین پدیده صنعت خودرو

      همین درگ اونقدررررر ارزش داره که آدم نمیدونه از کجا شروع کنه سوال هاش رو این اتفاق بزرگیه اتفاق بسیار بسیار بزرگی هست

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۴۱
      1. جناب ایکس

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        بنز که خودرو رو اختراع کرده:🗿

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۲
      2. سجادی

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (200 ديدگاه)

        پسر جان یکم منصفانه و بدون تعصب فکر کن. تسلا سه موتورست و چهارصد اسب بیشتر. انتظار داشتی نبره. تازه باید بیشتر ازینا جلو می افتاد!!! تسلا عالیه. اما تو این مشخصات و فاصله خیلی نزدیک به نظرم برنده پورشه بود

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱۰
      3. رضا

        ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (103 ديدگاه)

        چیش اتفاق بسیار بسیییار بزرگی هست،تسلا با اون قدرت و گشتاورش اگه نمیبرد عجیب بود،در ضمن تایم پورشه ۱۰.۱ثانیه هستش

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
  2. SRT

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    شتاب پورشه ۲ و یک دهم؟مگه اس اف نوده.

    موافقم ۳۷
    مخالفم ۵
    1. امین

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (467 ديدگاه)

      چون پیست درگه

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۳
    2. امین

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (467 ديدگاه)

      راستی ۶۰ مایل حول حوش ۹۶ تاس نه ۱۰۰

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
    3. javadhy

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (328 ديدگاه)

      شتاپ پورشه ۹۱۱ turbo s عادی اونقدر نیست ولی نسخه lightweight توربو اس طبق اعلام کارخانه ۲.۱ زده

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱
  3. Elmiraj

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2772 ديدگاه)

    یه تریلر هم پشت تسلا می‌بستن….
    شاید پورشه مساوی میکرد

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۶۷
    1. 🤍🤍 audi e tron gt 🤍🤍

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (761 ديدگاه)

      Like

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۳۱
    2. Behrouz. anzali

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (360 ديدگاه)

      حرف نزنی میترکی المیراژ🤣🤣

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۲
  4. محمد امین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2109 ديدگاه)

    واقعا احساس برانگیز بود ، هرچند مقایسه ی جالبی نیست
    نکته ی دوم این هست که شتاب صفر تا ۶۰ مایل پورشه ۹۱۱ توربو اس لایت ویت ۲.۱ هست ، مدل معمولی فکر می‌کنم ۲.۵ یا ۲.۴ باشه ، البته منظورم شتابی هست که در عمل ثبت کرده ، وگرنه کارخانه ۲.۷ گفته

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  5. HAMID

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (237 ديدگاه)

    اگه توی پیست (درگ نه) هم یه مسابقه میذاشتن نتیجه دیدنی بود
    این شیش نفر خوشحال رو باید از توی باقالیا میکشیدن بیرون

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۸
    1. javadhy

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (328 ديدگاه)

      ۴ تا پیچو رد میکردن با تسلا، میدیدن دیگه ترمز نداره همه با هم دسته جمعی میرفتن اون دنیا

      موافقم ۵۱
      مخالفم ۲۰
    2. HamiD

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      قل میخوردن عین تخم مرغ میخوردن به دیواره پیست …

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۱۱
      1. javadhy

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (328 ديدگاه)

        آقا HamiDشما همون HAMID ای که بالا کامنت داده هستین؟

        موافقم ۴
        مخالفم ۵
        1. HamiD

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (2433 ديدگاه)

          نه من همین یه اکانت رو دارم که ۲۰۰۰ و خورده ای تا کامنت ثبت شده براش و اسمم هم اکثرا با D می‌نویسم نه d
          HamiD
          ارادت

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
        2. javadhy

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (328 ديدگاه)

          آها متوجه شدم
          از اینکه جوابمو دادین دمتون گرم

          موافقم ۴
          مخالفم ۲
  6. javadhy

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    Drag times کانال مخصوص پنکه فنا

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱۷
  7. MNM

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    توربو اس ماشین پیسته نه جاده توی پیست تسلا به گردش نمیرسه و توی درگ اگه تسلا خدرو های تیون شده قدیمی رو شکست داد اونقت کاری کرده

    موافقم ۸
    مخالفم ۲۴
    1. Nima

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      کارى با نتیجه ندارم!
      ولى کى گفته توربو اس ماشین پیسته؟
      پس GT3 چیه؟
      توربو اس دقیقا ماشین درگه!

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱
      1. F

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (168 ديدگاه)

        ببخشید ها ولی اصلا از تکنولوژی ها و سیستم هایی که در turbo s به کار رفته آگاهی دارید؟

        سیستم آیرودینامیک تطبیق پذیر پورشه، سیستم کنترل شاسی پورشه، سیستم AWD پورشه که PTMS نام داره با تنظیم مخصوص پاره کردن پیچ ها و گیربکس به معنی واقعی کلمه رعد آسا، ترمز های کربن سرامیکی استاندارد و …

        اینا همه تنها گوشه ای از چیزایی هست که من با یه سرچ ساده و یه مقاله پنح دقیقه ای از پورشه دیدم که بسیار دست و دلباز این ماشین رو یک درنده ی بی رحم کرده.

        تعجب کردم.

        درمورد اون GT3 هم، پورشه که قسم نخورده فقط یک ماشین پیست ارائه بده، پس GT2 چی، پس کایمن و ۷۱۸ چی, بعد هم اگر اطلاع داشته باشید کلاس این خودرویی که فرمودید با توربو اس متفاوت هست، توربو اس یک ماشین مسابقه خیابونی هست که به صورت تمام عیار برای مسابقه و پیست هم تنظیم شده، اما داستان GT3 متفاوت است.

        ساختار متفاوت، نیروی محرکه متفاوت، تنظیمات شاسی متفاوت و امثال اینها.

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۱
  8. JDM lover

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (887 ديدگاه)

    فقط شتاب دارید جارو برقی ها؟؟؟
    همین x plaid رو بیارن توی پیست ، نمیتونه پیست رو تموم کنه حتی
    همون وسطای راه میره تو باقالیا

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۷
  9. فرامرز

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1594 ديدگاه)

    حتی رو کاغذ شتاب پورشه بیشتره. وقتم رو تلف ویدئو نکردم ولی اگه تسلا سریعتر بوده یه جای کار میلنگه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
  10. iman

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (161 ديدگاه)

    با اینکه از خودروی برقی خوشم نمیاد ولی تحت تاثیر قرار گرفتم . هنوزم که هنوزه باورم نمیشه خودروی برقی همچین شتابی میتونه داشته باشه

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
    1. BENZ

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      خوب خودروهای برقی خیلی از احتراق داخلی ها شتابشون بیشتره به لطف گشتاور انی‌ که دارن

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  11. پیام

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    معمولا ماشینای برقی بخاطر شتاب وگشتاور انی معروف اند ولی وقتی موتور درونسوز به گشتاور بالا برسن ماشین برقی کم میاره و نمیتونه پا به پاش حرکت کنه ولی اینجا چرا قضیه بر عکس شد اول پورشه جلو افتاد و بعدش تسلا رسید بهش

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲
    1. جناب ایکس

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      بخاطر وزن ایکس پلد، وگرنه از همون اول تا آخرش جلو بود

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  12. meysam

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    پورشه چرا انقدر گرونه؟؟؟
    یا شایدم تسلا‌ئه ارزونه؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۳
  13. TML BN

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (981 ديدگاه)

    داخل مدل x تا تونستن آدم جا دادن😂😂😂
    البته یک بار هم جرمی کلی موافق ماشین برقی نشونده بود داخل یکدونه مدل x و باهاشون جدل میکرد😂😂

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۰
    1. javadhy

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (328 ديدگاه)

      در واقع اونا موافق ماشین برقی نبودن وکلای لندن بودن و جرمی به این دلیل اونارو آورده بود که اگه حرفی زد که تسلا بتونه بر علیهش شکایت کنه اون وکیلا جرمی رو قانع کنن که حرفاش غلطه یا ازش بخوان که دلیلی برای حرفاش بیاره(چون قبلش تسلا از جرمی کلارکسون شکایت کرده بود)

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
  14. شاهین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1130 ديدگاه)

    اقا چرا فشاری میشید
    یه درگ کاملا فان و اتفاقا جالب بود
    با ۶ سرنشین که متوسط وزنشون ۷۰ کیلو احساب کنیم میشه ۴۲۰ کیلو تقریبا اضافه وزن تسلا که با این حال خیلی نتیجه خوبی رو شاهد بودیم تو بحث شتاب و سرعت
    حالا نمیدونم چی تو ذهنت جرقه میزنه که این بحثو به پیست و تایم زنی مرتبط میکنید!

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
  15. HamiD

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    واقعا جالب بود …
    برقی ها تازه اول کارن (میدونم جدید نیستن و قبلا هم بودن خیلی قبلاً! اما تازگیا بهشون خیلی توجه شده) …
    اگه آپگرید هایی که به مرور زمان روی بنزینی ها انجام شده روی اونها انجام بشه بی رقیب خواهند بود … در هر زمینه ای …
    برق همه جوره از سوخت فسیلی سر تره …
    اما خب واقعا اون اعتماد به نفسی که یه سوپر اسپورت درون سوز بهت میده رو یه برقی بهت نمیده بنظرم …
    رانندگی با ماشین برقی مثل رانندگی با لامبورگینی مورسیه لاگو‌ توی یه شبیه ساز اما بدون صدا هست … خیلی زجر آوره تصور همچین چیزی …
    اما خب نمیشه جلوی تکنولوژی رو گرفت …
    هر دو عالی عمل کردن … اما خب یه برقی ۱۰۰۰ اسبی خیلی توی خط مستقیم خطرناکه …
    تسلا هم ۱۳۸ هزار تا قیمت داره که بنظر ارزش خرید نداره … مگه چند بار میخوای از اون شتابش استفاده کنی؟!
    با ۱۴۰ هزار دلار واقعا میشه ماشینهای کندتر اما واقعا با ارزش تری خرید …

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. جناب ایکس

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      مث مقایسه اسب و ماشینه که اسب دیگه مثل ماشین نیست اما لذت سواری و ابهتی ای که داره واقعا عالیه، طوری که مثلا پلیس لندن هنوز از اسب استفاده میکنه، اونم چه اسبااااییی!!؟؟؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  16. علی رضایی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    موندم کدوم خری گفت ماشین ها کنار موتور درون سوز باید هیبرید بشن
    آخه چرا
    ما به همون موتور تنفس طبیعی هم رازی ام

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. Sibhan

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    پورشه راننده اش نوب بود وگرنه تسلا اولش نتونه بزنه جلو دیگه تموم

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  18. Comodor

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    پورشه تو درگ‌های کارواو تایم ۱۰.۱ یا کمتر میزد. چطو تو این پست که مخصوص درگ هم هست تایم ۱۰.۴ میزنه‌؟
    ولی واقعا پشمای آدم از این تسلا میریزه. لامصب خیلی هیولاست :))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. Ebi

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ۱۶ نفر سوار کردن بعد میخوان تست سرعت و شتاب هم بدن؛این دیگه چه مدلشه!؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا