پورشهفولکس واگن

فولکس‌واگن پورشه را نخواهد فروخت…

تابستان سال پیش بود که اخباری درباره احتمال عرضه اولیه سهام پورشه با ارزشی بین ۵۵ تا ۱۱۰ میلیارد دلار منتشر شد. تا به اینجا چنین اتفاقی رخ نداده است. نکته جالب درباره خبر یاد شده این بود که تخمین‌های موجود درباره ارزش کلی پورشه بیشتر از ارزش کل گروه فولکس‌واگن یعنی حدود ۹۷ میلیارد دلار آن زمان بوده است. فروش پورشه می‌توانست سرمایه عظیمی را در اختیار گروه فولکس‌واگن قرار داده و این غول خودروسازی نیز از آن برای تحقق برنامه‌های الکتریکی خود استفاده کند؛ اما از طرف دیگر حفظ پورشه هم مزیت‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید سود و سرمایه بیشتر اشاره کرد. خب پس تصمیم نهایی گروه فولکس‌واگن چه خواهد بود؟

بلومبرگ می‌گوید هربرت دایس مدیرعامل گروه فولکس‌واگن تائید کرده در حال حاضر برنامه‌ای برای فروش پورشه وجود ندارد. او گفته است:

ما فکر می‌کنیم در حال حاضر همه در وضعیت خوبی قرار داریم و همین آرایش به خوبی جواب می‌دهد. ما در وضعیت کنونی هیچ‌یک از دارایی‌های خود را نخواهیم فروخت.

در طول ۵ سال آینده فولکس‌واگن به دنبال سرمایه‌گذاری بیش از ۸۴ میلیارد دلاری روی تکنولوژی‌های مختلف از جمله خودران ها و نرم افزارهای پیشرفته خواهد بود. فولکس‌واگن حساب و کتاب‌های خود را انجام داده و به نظر می‌رسد در نهایت تصمیم به عدم فروش پورشه گرفته است. مدیر مالی ارشد این شرکت نیز کاملاً مطمئن است که سرمایه‌گذاری‌های اخیر فولکس‌واگن برای تولید جریان سرمایه مناسب کفایت می‌کند. البته هنوز هم باید صرفه‌جویی‌های عظیمی انجام شود.

پورشه به وضوح راه را برای تحقق برنامه‌های الکتریکی فولکس‌واگن هموار کرده و دلیل آن نیز تقاضای بالا برای تایکان به عنوان اولین محصول الکتریکی‌اش بوده است. این خودرو همچنان پرفروش‌تر از ۹۱۱ افسانه‌ای ظاهر شده است. قرار است سال آینده نسخه تمام الکتریکی ماکان نیز تولید شود و پس از آن شاید شاهد حضور کاین تمام الکتریکی در بازار هم باشیم. نسل بعدی ۷۱۸ باکستر و کیمن نیز با پیشرانه‌های درون‌سوز وداع خواهند کرد.

نگرانی‌هایی درباره رقابت داخلی آئودی و پورشه با یکدیگر و دیگر برندهای داخل گروه فولکس‌واگن وجود داشته اما مدیران فولکس می‌گویند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. پورشه همچنان برندی پرفورمنس بوده و آئودی هم در بحث تکنولوژی پیشروی این گروه خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ابر+عظیم+سلطان+خانِ+خفن+باحال+سوپر+ویژه+توپِ+دمش+گرم!

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (320 ديدگاه)

    خدا رو شکر🙂
    .
    .
    .
    شرکتی با این قدرت سازندگی خارق العاده وقتی زیر سایه ی شرکت ثروتمندی باشه
    ماشیناش یکی از دیگری عالی ترن😘😉👌

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۶
    1. porsche

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (740 ديدگاه)

      نمیتونه بفروشه خود فولکس مال خاندان پورشست

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. Porsche 911

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (441 ديدگاه)

        اصلا اینکار از بیخ اشتباه بود اگه میفروختنش
        پورشه بخشی از خود فولکسه و اونو باید تکه ای از خود فولکس واگن دونست
        واقعا تمامی برند هایی که زیر نظر فولکس واگن هستن بی نظیرن و هیچ تجدید نظری نیار نیسن

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
  2. Sina10

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2179 ديدگاه)

    از این هربرت دایس اصلا خوشم نمیاد
    در کل مدلای RS ائوی هنوزم با برخی محصولات پورشه تداخل دارن
    حیف که کیمن درونسوز احتمال بالایی برای تولیدش وجود نداره…

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      صد در صد اگر هر برندی همه چیزو خودش توسعه بده هزینه ها خیلی خیلی میرن بالا پس واقعا اینطوری بهتره و البته خوبی شراکت تو خودروسازی هم همینه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Sina10

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2179 ديدگاه)

        خب نکته همینجاست دیگه
        این همکاری نباید باعث تداخل باشه
        حالا حضور در یک کلاس اونقدر بد نیست اگه سازنده مهارت کنترل این تداخل رو داشته باشه
        مثلا هیوندای و کیا تو برخی محصولات تداخل دارن اما مشکلی بوجود نمیاد و تازه به سودشونه یا مثلا RS7 و پانامرا تو یه کلاسن ولی مشکلی بینشون نیست چون به خوبی از همه جدا شدن و با وجود حضور در یک کلاس

        اما تداخل بین ائودی و پورشه توی ماشینی مثلا مثل TT نشون داده همیشه مفید نیست

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
    2. ممد ژانگولر

      ۱۱ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2024 ديدگاه)

      راسته که میگن هربرت دایس اصالتا شمالیه ؟!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4312 ديدگاه)

        نه

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. akrh78

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1094 ديدگاه)

    نمیشه که در آئودی رو تخته کنن بخاطر وجود پورشه
    موتور قوی تر همیشه سهم پورشه بوده در عوض آئودی تمرکزش بیشتر روی راحتی هست

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. ارش

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1418 ديدگاه)

    چه حماقتی اگر اتفاق می افتاد ! کدام احمقی برندی مانند پورشه رو میفروشه ؟!!!

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. Reza Waffen SS

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    خدارو صد هزار مرتبه شکر

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    آئودی=R8 2005 والسلام😎
    (نه اینکه ائودی یعنی همین)

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. مهدی

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (185 ديدگاه)

    فولکس واگن بدون پورشه معنایی نداره
    از زمانی که مهندس افسانه‌ای فردیناند پورشه بیتل رو ساخت تاریخ دنیا تغییر کرد…
    فولکس رو میشه حتی بدون لامبو بوگاتی یا حتی آئودی تصور کرد اما بدون پورشه واقعا عجیب و برای من غیرقابل تصوره

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    پورشه مال فولکس نیست ، پورشه خود فولکسه و چراغای دایره ایش هم اینو اثبات میکنه ، به قول آقا مهدی میشه فولکس رو بدون لامبورگینی و بوگاتی و آئودی تصور کرد ، اما نمیشه اونو بدون پورشه تصور کرد

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    فروختن پورشه حماقت محض بوده، شانس آوردن…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا