درگ ریویان R1S با کاین توربو GT و آستون DBX707 با حضور مازراتی MC20

شنبه 10 دی 1401 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
bGqFQ9_r18Ihd
لاستیک. این کلمه را در نظر داشته باشید زیرا به‌زودی خواهید دید که تایرها نه‌فقط در این مسابقهٔ درگ بین سه سوپر شاسی‌بلند بلکه تقریباً در همهٔ...
تبلیغات

لاستیک. این کلمه را در نظر داشته باشید زیرا به‌زودی خواهید دید که تایرها نه‌فقط در این مسابقهٔ درگ بین سه سوپر شاسی‌بلند بلکه تقریباً در همهٔ درگ‌ها عنصری کلیدی محسوب می‌شوند. بااین‌حال، همان‌طور که جیسون کامیسا می‌گوید، در این درگ نقش لاستیک و چسبندگی را بهتر می‌توانیم ببینیم. بیایید ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم. پورشه کاین توربو GT با 640 اسب بخار قدرت ضعیف‌ترین عضو این جمع به‌حساب می‌آید ولی بااین‌حال هنوز هم پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد.

به گفتهٔ پورشه، این خودرو ظرف 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که دقیقاً با آستون‌مارتین DBX707 برابر است. این در حالی است که شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها 707 اسب بخار قدرت دارد اما در مقابل حدود 60 کیلوگرم سنگین‌تر از کاین است. ریویان R1S اما با 3160 کیلوگرم وزن، بیش از 800 کیلوگرم از هردوی این شاسی‌بلندهای بنزینی وزن بیشتری دارد. البته از سوی دیگر، چهار موتور الکتریکی این خودرو 835 اسب بخار قدرت و 1230 نیوتن متر گشتاور فوری را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

اما بپردازیم به لاستیک‌ها. در بین این سه شاسی‌بلند، ریویان تنها خودرویی است که از لاستیک‌هایی برای خروج از آسفالت استفاده می‌کند. لاستیک‌های آل‌ترین این شاسی‌بلند الکتریکی آج‌های بلند دارند و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند ولی چسبندگی چندانی ندارند. از سوی دیگر، کاین توربو GT به لاستیک‌های کاملاً پرفورمنس محور با آج‌های بسیار کوتاه مجهز است که هرچند عمر زیادی ندارند اما به آسفالت چنگ می‌اندازند. آستون‌مارتین هم از لحاظ لاستیک بین این دو خودرو قرار می‌گیرد.

شاید انتظار داشتید در این درگ ریویان پیروز شود اما این‌طور نیست و پورشه زودتر از همه به خط پایان می‌رسد و پس‌ازآن آستون‌مارتین در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. ریویان به خاطر محدودیت سرعت روی 177 کیلومتر بر ساعت با اختلاف قابل‌توجهی آخر می‌شود اما حتی پیش از رسیدن به این محدودیت هم عقب افتاده بود. به گفتهٔ کامیسا، پورشه با اینکه کمترین قدرت را در این جمع دارد، به لطف آن لاستیک‌های چسبنده لانچ وحشتناک خوبی را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین، اگر آستون و ریویان هم به این لاستیک‌ها مجهز شوند به‌احتمال‌زیاد می‌توانند پوشه را مغلوب کنند.

در این ویدئو اما یک مازراتی MC20 هم حضور دارد که به مصاف برندهٔ درگ قبلی یعنی کاین توربو GT می‌رود. آیا این سوپرکار موتور وسط دونفره می‌تواند حریف شاسی‌بلند خانوادگی ژرمن‌ها شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

پورشه کاین توربو GT

آستون‌مارتین DBX707

ریویان R1S

مازراتی MC20

پیشرانه

4 لیتری V8 توئین توربو

4 لیتری V8 توئین توربو

الکتریکی چهار موتوره

3 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

640 اسب بخار

707 اسب بخار

835 اسب بخار

630 اسب بخار

گشتاور

850 نیوتن متر

900 نیوتن متر

1230 نیوتن متر

730 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

تک سرعته

8 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

عقب

وزن

2260 کیلوگرم

2325 کیلوگرم

3160 کیلوگرم

1705 کیلوگرم

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.