هنرنمایی استیگ تاپ گیر با پورشه 962 مسابقه‌ای در پیست!

دوشنبه 1 خرداد 1402 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
1985 Porsche 962 Rothmans
استیگ به عنوان یکی از مشهورترین شخصیت‌های تاپ گیر پشت فرمان پورشه 962 مسابقه‌ای نشسته تا توانایی‌های آن را به نمایش بگذارد.
تبلیغات

برخی افراد می‌گویند گروه خونی او اوکتان 110 بوده و دیوارهای اتاق خانه‌اش پر از پوستر پیشرانه‌های 12 سیلندر است. برخی افراد نیز اظهار می‌دارند صدای استیگ مشابه صدای یک خودروی فرمول یک مدرن بوده هرچند همه ما می‌دانیم استیگ بن کالینز دوست‌داشتنی است! یکی از بخش‌های هیجان‌انگیز تاپ گیر به شخصیتی با نام استیگ اختصاص داشت که راننده مسابقه‌ای ساکت اما بااستعداد بود. او هرگز صحبت نمی‌کرد و کلاه ایمنی خود را برنمی‌داشت هرچند به نظر می‌رسید علاقه وافری به نمایش مهارت‌های رانندگی خود در برابر افراد عادی داشت. استیگ همچنین سلیقه موسیقی خاصی داشت و به همه‌چیز از اپرا گرفته تا راک گوش می‌داد!

البته درباره بن کالینز باید گفت او ساکت نیست بلکه فردی فعال با رزومه‌ای قابل‌توجه به عنوان راننده موتور اسپرت محسوب می‌شود و بدلکار دنیل کریگ در سری فیلم‌های جیمز باند نیز بوده است. کالینز همچنین کانال یوتیوب خود با نام بن کالینز درایوز را اداره می‌کند و تجربه سواری با سوپر اسپرت‌ها و خودروهای مسابقه‌ای متنوعی از جمله محصولات گوناگون فراری، استون مارتین، پورشه و... را به اشتراک می‌گذارد. در این ویدئو استیگ یکی از خودروهای موردعلاقه خود یعنی پورشه 962 گروه C را می‌راند.

کالینز می‌گوید زمانی که بچه بود پوستر این خودرو را روی دیوار نصب کرده بود. خودروی موردبحث که نسخه‌ای تکامل یافته از پورشه 956 به شمار می‌رفت توانست چهار بار قهرمان مسابقات لمان شود و در واقع اوج مهندسی دهه 80 میلادی را به نمایش می‌گذاشت. 962 ثابت کرد یک خودروی مسابقه‌ای فوق‌العاده است و حتی نسخه جاده‌ای آن نیز تولید شد.

روتمنز پورشه 962 یک خودروی نمادین خاص محسوب می‌شود. این خودرو با پوشش فراموش‌نشدنی آبی و سفید به همراه نوارهای قرمز و طلایی شناخته شده و یکی از سه خودروی روتمنز در اواسط دهه 80 میلادی به شمار می‌رود. محصول موردبحث در لمان 1987 با رانندگی جکی ایکس و یوخن ماس حضور داشت و اگرچه ابعاد آن کاملاً به چشم می‌آمد اما وزنش فقط به 900 کیلوگرم می‌رسید. پیشرانه 6 سیلندر 2.6 لیتری پورشه 962 نیز 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و همانند تمامی پورشه‌های توربو در آن دوران از اندکی تأخیر در توربو رنج می‌برد. پس از پورشه 962 شاهد معرفی WSC-95 بودیم که قهرمان لمان در سال 1996 و 1997 شد. این خودرو از همان پیشرانه 6 سیلندر تایپ 935 مشابه 962 سود می‌برد اما حجم پیشرانه به 3.2 لیتر رسیده بود. در سال‌های بعد شاهد خداحافظی موقتی پورشه با مسابقات استقامت بودیم اما ژرمن‌ها دوباره در سال 2005 و با خودروی RS اسپایدر به موتور اسپرت بازگشتند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.