پورشه

پورشه 944 با پیشرانه تسلا، خودروهای الکتریکی می‌توانند سبک باشند!

علیرغم اینکه ۹۴۴ جزو محصولات چندان محبوب پورشه نبوده است اما هنوز هم هویت کلاسیک متمایزی دارد و این مدل مجهز شده به پیشرانه تسلا به یک حلقه مفقوده درباره ۹۴۴ اشاره کرده است: قدرت بیشتر! اشتباه نکنید، پورشه ۹۴۴ توربو که در واقع نسخه اصلی بوده است پرفورمنس سطح پایینی نداشته است اما خب هرگز نمی‌توانست گشتاور آنی این مدل دارای پیشرانه الکتریکی را ارائه کند.

۹۴۴ اولیه اما فاقد پیشرانه توربو بوده است. نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری این خودرو از قطعات مشترک زیادی با پیشرانه ۸ سیلندر بکار رفته در پورشه ۹۲۸ استفاده می‌کرد. پورشه در همان اوایل تولید ۹۴۴ متوجه شد که این خودرو نیازمند قدرت بیشتری است و بنابراین ۹۴۴ توربو را معرفی کرد که در خود کارخانه با نام ۹۵۱ شناخته می‌شد. این خودرو قدرت ۲۱۷ اسب بخاری داشت و بعدها قدرتش به ۲۴۷ اسب بخار رسید و با توجه به توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰، پورشه ۹۴۴ توربو جزو محصولات اسپرت بسیار خوب دوران خود بود.

البته هنوز هم مالکان ۹۴۴ توربو به دنبال قدرت بیشتر هستند و در این مدل ویژه که مشاهده می‌کنید پیشرانه اسمال درایو تسلا به همراه مجموعه باتری ۴۸ کیلووات ساعتی روی خودرو نصب شده است. این مجموعه قدرت ۳۰۰ اسب بخاری را فورا به چرخ های عقب می‌فرستد و نیازی به صبر کردن برای دور گرفتن توربو نیست. نکته شوکه کننده این است که تیم الکتریک کلاسیک کارز وزن کلی خودرو را تقریباً مشابه نمونه اصلی نگه داشته‌اند. وزن دقیق ۹۴۴ الکتریکی اعلام نشده است اما تیم سازنده چندین بار به این نکته یعنی پایین نگه داشتن وزن خودرو تأکید کرده‌اند.

آن‌ها حتی باتری کوچکی را برای بخش عقب تدارک دیده‌اند تا توزیع وزن خودرو متوازن باشد. علیرغم تمامی تغییرات شما هرگز نخواهید دانست که این پورشه چه تغییراتی داشته است. حتی فضای بار نیز دست‌نخورده باقی مانده است.

نتیجه نهایی نشان می‌دهد که خودروهای بازسازی شده با قوای محرکه الکتریکی حتماً نباید وزن بالایی داشته باشند. اگرچه ما شعاع حرکتی ۹۴۴ توربوی موردبحث را نمی‌دانیم که اما تیم سازنده به برد حدود ۲۲۵ کیلومتری اشاره داشته است که برای سواری آخر هفته کفایت می‌کند.

همچنین نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. مهردادکمال

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    نگهداری این پیشرانه الکتریکی در درازمدت می‌تواند راحت‌تر باشد. احتمالاً با وجود مزیت‌هایی همچون قدرت بیشتر و نبود آلایندگی، در آینده شاهد کلاسیک‌های الکتریکی بیشتری خواهیم بود. مخلص کلام همین هست منتظهر هجوم کلاسیک های برقی باشین که هزینه و نگه داری خیلی راحتتری خواهند داشت منتها دیگه اون صدای جذابو ندارن

    موافقم 9
    مخالفم 5
  2. حیوانم

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    چه عالی دستشون درد نکنه کم کم دارن سر عقل میان افرین به این پیشرفت واقعا ادم حالش خوب میشه با این خبرها مرسی پدال جان دوستان این اخبار رو گسترش بدید کسانی هم که توانش رو دارند تشویق کنید به انجام این کار .

    موافقم 1
    مخالفم 13
    1. Humer

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (299 ديدگاه)

      عزیز اینجا ایرانه
      اینم شرکت تیونینگ
      چی میگی شما !؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. حیوانم

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (219 ديدگاه)

        ای کاش حوصله بحث با شما رو داشتم

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          داش اسمت خدایی چیه🤣

          موافقم 5
          مخالفم 0
  3. Humer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یادش بخیر کلارکسون می گفت روزی که داشته برسی این ماشین رو می کرده حال پدرش بد میشه و میره بیمارستان
    و اون برای مادرش از خونشون غذای گرم میاره که تا به بیمارستان میرسه غذا گرم بوده
    خودش میگه من مدیون این پرشم چون توانستم از پدرم خداحافظی کنم

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. Jdm باز

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    من که خوشم نمیاد از این کار

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. Porsche 911

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    این کار دو تا وجه داره یکی مثبت یکی منفی جنبه مثبت این هست که بیشتر توی خیابون ها دوباره میشه ماشین های کلاسیک و قدیمی بیشتر رویت بشه و کار بازسازی راحت تر بشه که خیلی هاشون معروفیت خودشون رو مدیون موتور شاهکارشون هستن
    اما جنبه منفی اش این هست که ارزش معنوی ماشین ها از بین میره بخاطر تکنولوژی های بکار رفته داخلشون
    در کل خیلی با این ترفند حال نمیکنم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا