پورشه

پورشه ۹۱۱ ۹۶۴ تئون دیزاین با ۴۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد

برندهای زیادی در حوزه بازسازی پورشه ۹۱۱ فعالیت دارند اما آیا پورشه ۴۶۴ هزار دلاری تئون دیزاین شانسی برای موفقیت در این عرصه دارد؟!

زمانی که صحبت بهبود و تیونیگ پورشه‌های ۹۱۱ به میان می‌آید، می‌توان به شرکت‌های بسیاری اشاره کرد که در این راه قدم برداشته و در راستای ساختن ۹۱۱ موردعلاقه خریداران، حقیقتا کار خود را به‌خوبی انجام داده‌اند. ازجمله این شرکت‌های می‌توان به نام‌های مشهوری چون راف، سینگر، RWB، اموری یا گانترورکس اشاره کرد.

داستان به همین شرکت‌ها ختم نمی‌شود و برندهایی چون تئون دیزاین نیز هستند که در تلاش‌اند تا یک خودروی بی‌نظیر را از دل یک خودروی بی‌نظیر کلاسیک بیرون بکشند. این مجموعه که در سال ۲۰۱۶ و در آکسفوردشایر انگلستان بنیان نهاده شد، به تازگی از جدیدترین پروژه خود به نام «BELL001» رونمایی کرده است. این نام درحقیقت به نخستین پورشه ۹۶۴ این شرکت و خریدار بلژیکی آن اشاره دارد.

این پورشه بازسازی‌شده نیرویش را از یک پایگاه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر تخت می‌گیرد که به سوپرشارژر «روترکس» مجهز، در سمت راست موتور تعبیه و جایگزین سیستم تهویه‌مطبوع سابق خودرو شده است. اتصالات این سوپرشارژر با اتصالات قطعه قبلی فرقی ندارند؛ بنابراین مهندسان تئون دیزاین آن‌ها را مقاوم‌تر از قبل ساخته‌اند تا درصورت فشار بیشتر به موتور، مشکلی برایش ایجاد نشود.

خنک‌کن‌های دوشارژی نیز در سوی دیگر موتور و به‌صورت متصل به سوپرشارژر نصب شده‌اند تا از گرمایش بیش‌ازحد مجموعه موتور جلوگیری کنند. تئون دیزاین با استفاده از این آرایش، مجموعه موتور را به‌شکل متقارن مونتاژ کرده است.

موتور هواخنک این پورشه به لطف استفاده از سوپرشارژر یادشده، توان تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که به‌واسطه یک جعبه‌دنده پنج سرعتی دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جعبه‌دنده این خودرو تماما توسط تئون دیزاین بازطراحی شده است تا با سایر اجزای خودرو هماهنگی کامل داشته باشد.

از دیگر ویژگی‌های این پورشه می‌توان به سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ، فنربندی نیمه‌فعال و وزن ناخالص ۱۲۶۵ کیلوگرمی خودرو اشاره کرد. تئون دیزاین برای سبک‌کردن ۹۱۱ ۹۶۴ به استفاده از فیبرکربن روی آورده و آن را از یکی از تامین‌کنندگان فرمول ۱ می‌گیرد. سیستم تهویه‌مطبوع این خودرو با سیستمی جدیدتر، بهینه‌تر و سبک‌تر جایگزین شده است. تئون مدعی شده است که به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزار جدید، موفق شده تا به نسبت وزنی ۵۰:۵۰ دست پیدا کند.

همان‌گونه هیچ چیز دست‌سازی در دنیای امروز ارزان نیست، تئون دیزاین نیز قیمت قابل‌توجهی را برای ساخته خود در نظر گرفته است. این مجموعه برای ۱۸ ماه کار روی این خودرو و بازسازی ۹۱۱ ۹۶۴ حداقل مبلغ ۴۶۴ هزار دلار (۳۸۰ هزار پوند) را درنظر گرفته است.

نظر شما درباره این خودروی هواخنک و ویژه چیست؟ آیا مشتریان این خودروها، پورشه تئون دیزاین را به نمونه‌های فوق‌العاده و اثبات‌شده برندهایی چون سینگر یا گانترورکس ترجیح می‌دهند؟!

بیمه بازار

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (472 ديدگاه)

    خطوط جادویی ♥️

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
  2. MASOUD 0099

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (260 ديدگاه)

    جوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووؤؤوووؤووووووووووووووووووووووووووووووون

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  3. d1123

    ۱۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بنظر میاد singer DLS گزینه به مراتب بهتری باشه.
    وزن کمتر و پاوریونیت کاراتر از مزیت های برجسته اش هستن.

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  4. ❤BMW❤

    ۱۲ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (613 ديدگاه)

    وایی
    خیلی خوشگله

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. احسان

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    به قیمتش کاری ندارم
    اما واقعا قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا