فروش یک دستگاه روف Rt12 بسیار کمیاب
یکی از بهترین راههای کسب سود از بازار خودروهای دستدوم گرانقیمت، خریدوفروش مدلهای محبوب پورشه و توسعهدهندگان آن نظیر روف (Ruf) است. خودرویی که در این مقاله مشاهده میکنید یک دستگاه روف «Rt12» مدل 2015 است که تنها 13 نمونه از آن در جهان وجود دارد و این نمونه به خصوص به همراه یک نمونه دیگر دیفرانسیل عقب است؛ این درحالی است که باقی 11 دستگاه باقیمانده چهارچرخ محرک هستند. همه اینها باعث خاصتر شدن این دستگاه بهخصوص میشود. حال کارکرد 441 کیلومتری این Rt12 را نیز به این مزیتها اضافه کنید؛ این یعنی این Rt12 برخلاف خودروهای عادی در طول هفت و اندی سال عمر خود، اصلا جابجایی خاصی نداشته است!
برای کسانی که نمیدانند باید بگوییم که روف تنها یک نسخه آلمانی از برندهای تقویتکننده یا بازسازیکننده مدلهای قدیمی پورشه چون سینگر یا گانترورک نیست؛ این شرکت بیش از 75 سال عمر خود را صرف توسعه خودروهای پورشه کرده است و تا آنجایی پیش رفته که دولت آلمان، به خودروهایش شماره شاسی اختصاصی میدهد. روف در طی سالیان متمادی شهرت زیادی کسب کرده است. همین شهرت باعث میشود که امید زیادی برای فروش مناسب این Rt12 در مزایده «مِکیوم» باشد. این مزایده که بخشی از رویداد «ایندی» مجموعه یادشده است از تاریخ 23 تا 31 اردیبهشت برگذار میشود.
730 اسب بخار قدرت و 939 نیوتن متر گشتاور
بگذارید کمی درباره مشخصات فنی این خودروی خاص بگوییم: Rt12 به یک موتور تویین توربوی تخت 6 سیلندر مجهز است که 730 اسب بخار قدرت و 939 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. همانگونه که گفتیم، این هیولای آلمانی یکی از دو نمونه دیفرانسیل عقب موجود در بوده که به یک جعبهدنده 6 سرعتی دستی مجهز شده است.
روف میگوید که Rt12 برای رسیدن به 100 کیلومتر بر ساعت سرعت تنها به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد و اگر پدال گاز را تا انتها بفشارید، به سرعت 370 کیلومتر بر ساعت نیز میرسد. سازنده برای اطمینان از کاربری درست و مطمئن خودرو، بخشهای مختلفی را بهبود داده است؛ برای نمونه، ترمزهای سرامیک کربنی، فنربندی جدید و بهبودیافته و تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ تنها بخشی از این تغییرات هستند.
باوجود اینکه کارکرد این خودروی 2015 تنها 441 کیلومتر است، انتظار داریم که خریدار بعدی هم چندان استفاده خاصی از پتانسیل بسیار بالای آن نکرده و درنهایت آن را در گاراژ قرار دهد. جالب است بدانید که این Rt12، بخشی از زندگی خستهکنندهاش را بهعنوان عضوی از مجموعه نمایشگاهی شرکت روف، در موزه «پترسون» قرار داشته است.
نسخه همتای این دستگاه که آن هم دیفرانسیل عقب است، دو ماه پیش در یک مزایده به قیمت 910 هزار دلار به فروش رسیده بود. آن خودرو 27.2 هزار کیلومتر کار کرده بود؛ بنابراین احتمال میرود که قیمت این نسخه کم کارکرد چیزی نزدیک به 1 میلیون دلار باشد. نظر شما درباره این خودروی قدرتمند و خاص چیست؟!