پورشه

ون فولکس ID. Buzz برای تیم مسابقه‌ای پورشه

پورشه در اقدامی که یادآور روزهای خوش گذشته است از ون های فولکس‌واگن استفاده می‌کند. چندین نمایندگی پورشه از فولکس‌واگن ID. Buzz به عنوان محصولات خدماتی خود سود خواهند برد.

هشت نمایندگی پورشه در هلند بجای استفاده از فولکس‌واگن ترانسپورتر برای حمل خودروهای مسابقه از ون ID. Buzz استفاده خواهند کرد. این ون برقی که حس و حال رترو دارد با برند Renndienst رخ‌نمایی می‌کند تا ما را به یاد مدل‌های قبل از خود بیندازد. اولین ون فولکس‌واگن که توسط پورشه بکار گرفته شد مدل بولی بود که در مسابقه میله میگلیا ۱۹۵۴ حضور داشت. از آنجایی که پورشه در سبد محصولات خود ون ندارد بنابراین از محصولات گوناگون فولکس‌واگن استفاده می‌کند. از دهه ۵۰ تا ۷۰ میلادی وظیفه انتقال برخی از خودروهای مهم مسابقه‌ای پورشه از جمله ۹۰۴، ۹۰۸، ۹۱۰ و ۹۱۷ بر عهده فولکس‌واگن بوده است. این ون‌ها برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به حمل اعضای تیم به هتل و همچنین رساندن رانندگان به پیست اشاره کرد.

اگر به خاطر داشته باشید در سال ۲۰۲۰ که کانسپت ویژن Renndienst به عنوان یک ون مفهومی و آینده‌نگرانه رونمایی شد. آن خودرو دارای صندلی راننده مرکزی بود و دو صندلی سرنشین نیز آن را احاطه می‌کردند تا طراحی شبیه مک لارن F1 به وجود آید. البته در بخش عقب نیز سه صندلی دیگر وجود داشت. پورشه تصمیم گرفته بود تا آن کانسپت را به همراه فولکس‌واگن T1 به نمایش بگذارد. متأسفانه کانسپت ویژن Renndienst فقط یک طرح مطالعاتی بود و هرگز به خط تولید راه نیافت.

البته از شنیدن اینکه یک ون با پیشرانه پورشه وجود داشته است تعجب خواهید کرد. ون B32 که بر اساس سومین نسل ترانسپورتر ساخته شده بود فقط به تعداد ۱۵ دستگاه و بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ تولید شد. در قلب این ون پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری پورشه ۹۱۱ کررا S قرار داشت. نیروگاه یاد شده ۲۳۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد و باعث می‌شد B32 در عرض ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. ون یاد شده از رینگ‌های ۱۶ اینچی اسپرت، ترمزهای ارتقا یافته و سیستم تعلیق اسپرت سود می‌برد. اما در سال ۲۰۲۳ گروه فولکس‌واگن آماده عرضه ون پرفورمنس جدیدی با پسوند GTX می‌شود. انتظار می‌رود ون مورد اشاره از سیستم چهار چرخ محرک، دو پیشرانه و قدرت حدود ۳۰۰ اسب بخار برخوردار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    ماشینای ون همیشه یکی از وسایل عمده حملو نقل دسته جمعی نفرات هستن و حتی واسه باربری تو شهرا هم ازشون استفاده میشه مخصوصاً تو کشور آمریکا

    موافقم 18
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا