پورشه لمان لیوینگ لجند؛ کانسپت مرموز با 750 اسب بخار قدرت!

شنبه 4 آذر 1402 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
1201344
پورشه لمان لیوینگ لجند به عنوان یکی از کانسپت های مخفی این برند از پیشرانه 8 سیلندر با 750 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.
تبلیغات

موزه پورشه اطلاعات و جزئیات بیشتری از کانسپت لمان لیوینگ لجند را منتشر کرده است. این خودروی مفهومی که بر پایه کیمن/باکستر شکل گرفت به پیشرانه 8 سیلندر 750 اسب بخار مجهز بود و می‌توانست یک ابر خودروی بدون رقیب باشد. سه سال پیش پورشه از چندین کانسپت مخفی و جذاب خود رونمایی کرد که یکی از آن‌ها محصولی جاده‌ای و اسپرت با زیرساخت متعلق به کیمن بود. این کانسپت که پورشه لمان لیوینگ لجند نام دارد در سال 2016 و برای ادای احترام به پورشه 550 حاضر در مسابقات لمان سال 1953 تولید شد. اگرچه ظاهر این کانسپت بیش از آنکه بر پایه 718 باشد ما را به یاد 911 می‌اندازد اما واضح است که زیر پوستش چیزهای متفاوتی برای عرضه دارد.

از جمله ویژگی‌های کانسپت جذاب پورشه می‌توان به انژکتورهای سوخت حاضر در میانه کاپوت اشاره کرد که همانند بخش عقب خودرو باز می‌شود و نوید پرفورمنسی فوق‌العاده را می‌دهد. قطعاً برای چنین محصولی باید یک پیشرانه پرقدرت در نظر گرفته شود و ژرمن‌ها نیز طرفداران را ناامید نکردند. پورشه می‌گوید از یک پیشرانه 8 سیلندر تخت در کانسپت لمان لیوینگ لجند استفاده شده اما خیلی وارد جزئیات نشده است. البته برخی رسانه‌ها جزئیات زیادی از نیروگاه آهنین پورشه را در گفت‌وگو با یکی از کارشناسان این برند منتشر کردند.

مارکوس مارکز مدیر سوخت‌های مصنوعی پورشه گفته است پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری این خودرو از دو توربو استفاده می‌کند و اگرچه در شاسی کیمن با ارتفاع کم از سطح زمین نصب شده اما 750 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتون متر گشتاور تولید کرده است؛ و علیرغم استفاده از دو توربو، ردلاین این پیشرانه به 9 هزار دور در دقیقه می‌رسد. دیگر جنبه احساس‌برانگیز این کانسپت به استفاده از گیربکس دستی و سبک سواری وحشیانه خودرو مربوط می‌شود.

این پیشرانه قرار بود در یک خودروی بزرگ‌تر که نهایتاً جانشین کررا GT و 918 اسپایدر می‌شد بکار رود و پروتوتایپ آن بیش از یک سال در تست‌ها شرکت کرد. حتی گفته می‌شود نسخه‌ای از آن با 4 چهار توربو نیز در دست تولید بود اما رسوایی دیزل گیت همه‌چیز را به هم زد و پورشه به این نتیجه رسید که این پروژه را لغو کند. اگرچه احتمال تولید پیشرانه 8 سیلندر تخت نزدیک به صفر است اما در نهایت ژرمن‌ها محصولی سفارشی با نام GT4 RS تگ هور x را معرفی کردند. این پکیج که ادای احترامی به 550 کوپه محسوب می‌شود فقط یک پکیج ظاهری است و خبری از تیونینگ پیشرانه یا کیت بدنه متفاوت نیست. پورشه همیشه نوآوری‌های زیادی در زمینه پیشرانه‌های درون‌سوز داشته است و حالا نیز به دنبال تکرار همین روند در عصر خودروهای برقی خواهد بود و قطعاً کانسپت های جذاب و پرقدرت می‌توانند ادامه دهنده این راه باشند...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.