همه ما بارها و بارها شنیدهایم که پورشه میشن E یک رقیب واقعی برای تسلا مدل S خواهد بود. این امر توجیهپذیر است زیرا میشن E یک سدان لوکس الکتریکی با فضایی زیاد در کابین خواهد بود. البته به نظر میرسد پورشه خیلی دنبالهروی تسلا نبوده و مدیرعامل این خودروساز آلمانی آقای اولیور بلوم میگوید میشن E خودرویی چالشبرانگیز برای تسلا مدل S نخواهد بود.
این گفته جالب توجه است زیرا قبلاً مدیرعامل آمریکای شمالی پورشه دیدگاه بسیار متفاوتی داشته است.
با این وجود ژرمنها 7.4 میلیارد دلار سرمایه روی خودروهای الکتریکی صرف کرده و ظاهراً تسلا در میدان دید آنها قرار ندارد. پورشه برنامههایی برای الکتریکی کردن یکسوم محصولات خود تا سال 2022 دارد.
سدان الکتریکی میشن E اولین میوه این درخت خواهد بود و پس از آن نیز کراس توریسموی شاسیبلند متولد خواهد شد. این برند همچنین برنامههایی برای توسعه شبکه شارژ سریع دارد.
مشخصات فنی میشن E قطعاً آن را روبروی تسلا مدل S قرار میدهد و تا این لحظه هیچ سدان الکتریکی و پرفورمنس دیگری در بازار حضور ندارد؛ اما اولیور بلوم اخیراً گفته است:
تسلا سنگ محک ما نیست.
به نظر میرسد این یک روش کاملاً خوب برای پورشه بوده و میخواهد سدان خود را یک سر و گردن بالاتر از مدل S مخصوصاً از نظر شارژ قرار دهد. میشن E با باتری 800 ولتی خود تنها در عرض 15 دقیقه میتواند شارژ 80 درصدی داشته باشد. نسخه 400 ولتی نیز در 40 دقیقه شارژ 80 درصدی باتری را تکمیل میکند.
پورشه سال آینده به مسابقات فرمول E خواهد پیوست و بدین ترتیب تجربه بیشتری را نیز در آینده به دست خواهد آورد.