تیگو ۷ پرو در بازار استرالیا به جایگاه پنج ستاره ایمنی از ANCAP (برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا) دست یافت.
نتایج چشمگیر به دست آمده توسط تیگو ۷ پرو در بازار استرالیا در ارزیابی ANCAP به تعهد آن به “ایمنی بالا” و “کیفیت بالا” در این خودرو برمیگردد.
درباره اعتبار بررسی و سیستم امتیازدهی در ANCAP باید به این نکته اشاره کرد که در کنار تیگو ۷ پرو، خودروهایی نظیر مرسدس-بنز EQE و بیامو سری ۵ به همین جایگاه رسیدند. همچنین با نگاهی به ادوار گذشته این ارزیابی میتوان نام تسلا مدل Y را در بررسی سال ۲۰۲۲ و مرسدس-بنز کلاس CLA را در بررسی سال ۲۰۲۱ مشاهده کرد.
در حرکت رو به جلو، چری همچنان به پایبندی به استانداردهای ایمنی دقیق و توانمندسازی مداوم فناوریهای جدید باور دارد و برای تضمین ایمنی و امنیت مشتریان جهانی، اهمیت ویژهای قائل است.
اخیرا تیگو ۷ پرو بازار استرالیا به پنج ستاره ایمنی از ANCAP (برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا) دست یافته است. ANCAP به عنوان یک سازمان معتبر ارزیابی ایمنی خودرو در استرالیا و نیوزلند، روشهای تست سختگیرانهای را ایجاد کرده و استانداردهای تست خود را در سال ۲۰۲۳ ارتقا داده است. خودروها باید بالاترین استانداردهای ایمنی را در همه ماژولهای آزمایشی رعایت کرده باشند تا رتبه ایمنی پنج ستاره ANCAP را دریافت کنند. تحت این استانداردهای دقیق، تیگو ۷ پرو در بازار استرالیا با کسب رتبه پنج ستاره ایمنی شناخته شده و دریافت آن از سوی سازمانهای حرفهای خارج از کشور، تعیین یک معیار ایمنی جدید برای صادرات خودرو چین است. کسب ۵ ستاره ایمنی از ANCAP، اتفاق سادهای نیست و آسودگی خاطر از ایمنی محصول، احتمالا یکی از دلایل محبوبیت تیگو ۷ پرو در بازار ایران باشد.
در حوزه حفاظت از عابر پیاده، دامنه حفاظت از دوچرخه سواران افزایش یافته است. در حوزه ایمنی فعال، ANCAP 2023 بیش از ۱۰۰ سناریو ایمنی فعال را اضافه کرده است که انواع مختلفی از اهداف جادهای از جمله خودروها، موتورسیکلتها، وسایل نقلیه الکتریکی، دوچرخهها، بزرگسالان و کودکان را مد نظر دارد. پیچیدگی سناریوهای ترافیک جادهای افزایش یافته است که شامل موقعیتهای اضطراری مانند عبور عابران پیاده و دوچرخه در تقاطعها، جابجایی وسایل نقلیه در تقاطعها، نزدیک شدن به وسایل نقلیه با سرعت بالا و اجتناب از ترافیک خطوط مجاور است.
نتایج تست تیگو ۷ پرو در بازار استرالیا در ارزیابی ANCAP در درجه اول به تعهد آن به “ایمنی بالا” و “کیفیت بالا” نسبت داده می شود. به عنوان مثال، این خودرو بهصورت استاندارد با Bosch ESP 9.3 عرضه میشود که از یک پردازنده چهار هستهای پیشرو با کارایی بالا بهره میبرد که مصرف انرژی کمتر، سرعت محاسبات سریعتر و زمان پاسخدهی سریعتر را به رخ میکشد. در طول پیچهای سریع، مداخله به موقع انجام میشود و وسیله نقلیه را در وضعیت ثابتی نگه میدارد و به راننده تضمین ایمنی پایدار میدهد.
بدنه تیگو ۷ پرو از فولاد با استحکام بالا و چندین قطعه فولادی با استحکام بالا از Benteler استفاده میکند که ساختاری محکم و قابل اعتماد را تضمین میکند. این وسیله نقلیه با هشت کیسه هوای پوششی، محافظت کاملی را ارائه میدهد. علاوه بر این، تیگو ۷ پرو بازار استرالیا به ۱۸ ویژگی کمک رانندگی هوشمند، از جمله ACC (سیستم کروز تطبیقی)، ICA (سیستم کروز یکپارچه) و LKA (دستیار حفظ مسیر) مجهز شده است. چه در رانندگی، چه در سفر یا پارک، کاربران می توانند از ایمنی همه جانبه لذت ببرند.
برای برآورده کردن خواستههای مشتریان، تیگو ۷ پرو به طور مداوم عملکرد ایمنی خود را تقویت میکند و استانداردهای ایمنی را برآورده میکند و توسعه آن را با شرایط بازار محلی، محیطها و رفتارهای مصرفکننده تطبیق میدهد.
دستاورد تیگو ۷ پرو در بازار استرالیا با کسب رتبه ایمنی پنج ستاره از ANCAP بر تعهد راسخ چری نسبت به ایمنی محصول تاکید میکند. چری همچنان از استانداردهای ایمنی سختگیرانه پیروی میکند و فناوریهای جدید را تقویت میکند و ایمنی و امنیت مشتریان خودرو را در طول سفر تضمین میکند.
حسین
۵ دی ۱۴۰۲اول که فونیکس fx ۵ ستاره گرفت ، حالا هم تیگو ۷ !!
NAVID۰۰۹۸
۵ دی ۱۴۰۲اوه اوه اوه اوه…
از امروز به بعد نه دیگه میشه به مدیران خودرو گفت بالا چشمت اَبروِ !
نه به مالکا میشه گفت حاجی ماچینو چند 😂!
Avan
۵ دی ۱۴۰۲البته ماشین های چینی از همون اول از نظر ایمنی و استحکام از ایرانی ها چند سر وگردن بالاتر بودن، من خودم با ۵۳۰ تصادف بدجوری داشتم که خوشبختانه کوچکترین آسیبی به سرنشینان وارد نشد.یدک کش می گفت با این تصادف اگر ماشین ایرانی بود کسی سالم بیرون نمی اومد.
محسن
۶ دی ۱۴۰۲ایرانی که نه اسلامی ولی ماشین دیگه نبود مقایسه کنی؟ هر اشغالی از ماشین اسلامی بهتره
حسین
۵ دی ۱۴۰۲خریداران تیگو بخاطر هنگ مانیتورهای خودروهای خریداری شده از مدیران خودرو عصبانی هستند،یکی میگفت خودروی صفرش که تازه از نمایندگی تحویل گرفته رنگ شدگی داشته.
فندق
۵ دی ۱۴۰۲این ربطی به چینی ها ندارع ، اینا عرضه ندارن مونتاژ کنن
حالا باید ببینین با قطار ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت چینی که مونتاژ کردن واسه تهران-قم- اصفهان قراره چیکار کنن
اگر درست استفاده بشه خیلی خوبه چون یکی از سریع ترین قطار های دنیا در اختیار ایران قرار میگیره
وگرنه که کلی آدم خدایی نکرده سقط میشن
فندق
۵ دی ۱۴۰۲چین بهشون پول داده
دامپینگ ارزی کرده و با رانت بازی استرالیایی هارو خریده
انشالله به زودی آمریکا جلویش می ایستد و ایرانیان سعادتمند خواهند شد
Shahab
۷ دی ۱۴۰۲باسلام اون خودرو که گفته مونتاژ استرالیاست این که در ایران مونتاژ میشه خیلی فرق داره وفکر نکنم یه ستاره هم بگیره
علی
۵ دی ۱۴۰۲خودرو سارای چین تا دهه آینده چیزی از برند های قدیمی باقی نمیذارن افررینننن کاش ما هم کمونیست بودیم
NAVID۰۰۹۸
۵ دی ۱۴۰۲کاربر علی
چینی رو دو دسته سوار میشن !
۱- کسانی که سواد خودرویی ندارند !
۲- کسانی که فیک هستند ولی رُخ عقاب میگیرند !
افراد زیادی میشناسم که حتی عارشون میشه اسم چینی بیارن چه برسه سوارش بشن حتی اگر خریدارش هم نباشند !
Carbonado Aventador
۵ دی ۱۴۰۲ببخشید که من نمیتونم gmc یوکان سوار شم تو این خراب شده مجبورم برم تیگو ۸ سوار شم..
انگار صد مدل ماشین المانی و امریکایی جلو مردم چیدن
بعد مردم چینی رو انتخاب کردن!!
باز خوبه حداقل ادم خیالش راحته اگه تصادف کنه با این چینی ها زنده میمونه و مثل ایرانی ها مچاله نمیشه!!
ali.mfard
۵ دی ۱۴۰۲به به جناب کربونادو ، داداش من یه 6.7 سالی میشه مطالب پدال رو میخونم قبلا ها خیلی زیر پست ها فعال بودی الان جدیدا نمیبینم به هر حال خوشحال شدم دیدمت 😉✌️
Carbonado Aventador
۶ دی ۱۴۰۲فداتشم داداش
من روزانه پدال رو چک میکنم ولی خیلی کامنت نمیزارم
به قول معروف تا حرفی برای گفتن نداشته باشم ، کامنت نمیدم
هرمز
۵ دی ۱۴۰۲من طرفدار خودروی چینی نیستم، طرفدار محصولات ژاپنیام ولی از محصولاتی که مردم دنیا برای پز دادن میخرن توی چین تولید میشه! گفتی خیلیا عارشون میشه باید بگم که اون آدما آدمای درپیت خودنما با فکر و ذهن کوچیکی هستن، هرکشوری بخواد تلاش و سرمایه گذاری کنه توی عرصهای مطمئنا رشد و پیشرفت میکنه محصولات چینیم دارن رشد میکنن و مطمئنا روزی میاد که بتونن با غول های جهانی از همه نظر رقابت کنن. امیدوارم خودروسازان ایرانی هم از خر شیطون بیان پایین و به فکر پیشرفت بیفتن.
مرتضی
۵ دی ۱۴۰۲بنده خدادرگفته ات دقت کن ازگیبکس اتوماتیک چه میدانی سانتافه ۲۰۱۷هم دسته تعویض دنده معمولی است ولی چینیهابرقی است کدام کره ای های موجودوگرانقیمت ازدورروشن میشوند ودهامورددیگرکه بایداطلاعات داشته باشی
محمد
۵ دی ۱۴۰۲اصطلاح آپشن چه خوب مردم رو گول میزنه
انگار که استارت از راه دور خیلی واجبه یا دسته دنده اگر مکانیکی باشه ماشین حرکت نمیکنه.
فرقی که این چینی ها دارن باسلاطین ژاپنی و اروپایی و کره ای توی دوام موتوری و کشش موتور نسبت به جثه ماشینه
من تویوتاکرولا۲۰۰۸سوار شدم عین روز اولش سواری میده اما چینی سراغ دارم که بعد۵سال خرج سنگین گیربکس و موتوری رو دست صاحبش گذاشته
فندق
۵ دی ۱۴۰۲اونایی که میگی عارشون میشه چینی سوار بشن همونایی هستن که سواد خودرویی ندارن
ماشین های الکتریکی چینی با اختلاف پیشرو هستن
حالا شانس ما بنزینی های درب و داغونشون میاد ایران ربطی به بقیه محصولاتشون ندارع
چه بپذیرید چه نه
چه لایک کنید چه دیسلایک
چه….
جمعیت ۸۰ و خورده ای میلیونی ایران که ۱ و خورده ای درصد جهان رو تشکیل میده هیچ تاثیری در روند پیشروی جهانی ندارع
چین ابرقدرت آینده جهان هست
حالا شما بیاید فو.ش بدین ، دیسلایک کنید ، بد و بیراه بگین یا هرچیز دیگه ای
ذره ای از موفقیت های چین کم نمیشه و چیزی هم به شما اضافه نمیشه
ده سال دیگه هم امیدوارم باز هم توی پدال جفتمون فعال باشیم و با شما صحبتی داشته باشم
اونموقع میفهمید که امروز چی گفتم
چین ابرقدرت ایندست
محصولات چینی هم مثل سابق نیستن چند ده برابر رشد کردن
غیر از این بود اروپا و آمریکا اینقدر ترس نداشت از برند های چینی
مثلا وزیر اقتصاد آلمان که چند ماه پیش اومد گفت ماشین های چینی واسه برند های اروپایی تهدید هستن!
البته شاید هم اونا نمیفهمند و شما بهتر میفهمی نویدجان!
احمد
۶ دی ۱۴۰۲نوید جان
یک عده ای هم هستن که از چینی ها بد میگن
کسانی که ته جیبشون نهایت پول پراید دارن اما به خودرو های بالای یک میلیاردی و بروز چینی میگن پیف پیف بو میده شما ده سال پیش صنعت خودرو چین تا الان ببین همین طور بیست سال بعد که با این سرعت پیشرفت و تولید و کیفیت اسمی از برندهای دیگه کشورهای غربی باقی نمیگذارن
یادم همون سالها گوشی ردمی نات 2 شیایومی از چین سفارش دادم برای گلسش تو مغازه های مختلف میرفتم اسمش رو میگفتم فروشنده مسخره میکرد و میگفت چی چی؟ شامی؟ خوراکی؟ با نوکیا و الجی پرچمدارش یک پوزخندی میزد اما حالا چی؟ نوکیا و الجی کجا هستن شیایومی کجا الان همه برامون کارشناس و نماینده شیایومی شدن
همین اتفاق برای صنعت خودرو افتاد و ادامه پیدا میکنه
۵ دی ۱۴۰۲چرا تیگو های تو ایران اینجوری نیست
یدونه بود تصادف کرد ایربگ هاش باز نشد اصلا
توطئه در کار است!
فندق
۵ دی ۱۴۰۲چون اینا تیگو ایرانیه تو ایران مونتاژ میشه 😂
اینارو اگه آلمان و اروپا ببینند فکر میکنن چین واسه مردم ایران محصول جدا تولید میکنه!
محمد
۵ دی ۱۴۰۲چرا یورو انکاپ نبردن؟ چرا استرالیا؟
AMANTE
۵ دی ۱۴۰۲چون فعلا توی استرالیا فروش دارن.
داود
۵ دی ۱۴۰۲چون یورو انکاپ و nhtsa دو ستاره هم نمیدن بهش، بعدش هم توی اروپا و آمریکا مثل ایران و استرالیا شانس فروش نداره.
:)
۵ دی ۱۴۰۲Ancap از یورو انکپ سخت گیر تره دوست عزیز
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ دی ۱۴۰۲خیر دوست عزیز ANCAP استرالیا سطح ایمنی پایین تر نسبت به استاندارد اروپا قبول میکنه و به همین دلیل برای صدها مدل ماشین چینی تایید میده
بسیار زیاد هستند ماشینهای چینی که امتیاز خوب از ANCAP دارن ولی از Euro NCAP تایید نشدن
مانی
۵ دی ۱۴۰۲داوود عزیز
استانداردهای به کار رفته در موسسه ANCAP استرالیا دقیقا با موسسه EURONCAP اروپا یکسان هست و دقیقا هر دو موسسه از پروتوکل های یکسانی برای آزمون های تصادف استفاده می کنند.صدها فیلم از تست های تصادف این موسسه در اینترنت موجود است که استانداردهای بسیار سخت گیرانه موسسه ANCAP استرالیا را به وضوح نشان می دهد.اما از آنجایی که اغلب خبرنگاران و خودرونویسان و خبرنگاران ایرانی ضدیت و کینه کور و بچه گانه ای نسبت به خودروهای چینی دارند هر دستاوردی که خودروسازان چینی به دست می آورند را سریعا زیر سئوال برده و اطلاعات غلط و دروغین و گمراه کننده ای درباره آنها به خواننده می دهند.من به خوبی به یاد دارم که وقتی که خودروی ام وی ام X33 (چری تیگو 3) در سال 2011 از همین موسسه استرالیایی(ANCAP) دو ستاره ایمنی گرفت و نتایج ضعیفی نشان داد،همین جماعت ظاهرا خودرونویس این نتیجه ضعیف را دستاویزی برای حمله به این خودرو قرار داده و اینطور می نوشتند که چون این خودرو در موسسه معتبر استرالیایی رد شد، س ایمن نیست.حالا که ماشین های جدید و مدرن چینی در آزمون های این موسسه امتیازات بالایی می گیرند مدعی می شوند که استانداردهای این موسسه از یوروانکاپ پایین تر است!! و به دروغ مدعی هستند که برخی از خودروهای چینی که از این موسسه امتیازات بالایی گرفته اند در یوروانکاپ رد شده اند بدون آنکه یک مثال برای این ادعای خود بیاورند و با مثال عینی بگویند که کدام مدل از خودرو چینی در اروپا رد شده است.مطمئن باشید این جماعت حتی اگر خودروهای چینی در آزمون های موسسات آمریکایی هم امتیاز بالایی بگیرند باز هم یک بهانه دیگر را برای کوبیدن ماشین های چینی دست و پا می کنند.این جماعت اساسا با خودروهای چینی عناد و دشمنی دارند و زیر بار داده های علمی و منطقی درباره آنها نمی روند.هدف این جماعت فقط کوبیدن خودروهای چینی هست و بس.حالا با هر دروغ و دستاویز خلافی که باشد برایشان مهم نیست.
Mercedes
۵ دی ۱۴۰۲هیچی استرالیا رو هم همتراز ایران کردن چون با چین خوبه 😂
چهار روز دیگه اروپا هم بیاد سمت چین میگین آمریکا مثل اروپا و استرالیا و ایران نیست 😂
تا کجا تعصب واقعا؟
ممد
۵ دی ۱۴۰۲Fx چری اومدا تو سایت اروپا تست شده با 5 ستاره…سرچ کنید
parsaashghmachine
۵ دی ۱۴۰۲دوستان دلال :
واقعا تحسین داره قیمت بازار رو میبریم بالا
ارسلان
۵ دی ۱۴۰۲اوف….دیگه چینی سواران با فیس و افاده بیشتری پشت فرمون ماشین لاکژری چینیشون میشینند !!
بابا ۵ ستاره 🤣
E. Kh.
۵ دی ۱۴۰۲کره ای و ژاپنی سوارا:
کریم
۵ دی ۱۴۰۲دقت کردید اونایی که از ماشین های چینی بد میگند تو سف اتوبوس هستند
کرگدن باواریا
۵ دی ۱۴۰۲شک نکن ! البته کره ایی سوارایی هم هست که با بودجه چینی ، هیوندا کارکره میخرن اونا هم حال و روزشون دست کمی با برادران تو صف اتوبوس نداره.
امیررضا
۶ دی ۱۴۰۲اینا باید به کاربر علی گفت
محمد حسین
۵ دی ۱۴۰۲سوال این جاست که اینا که تو ایران مونتاژ میشه هم همین کیفیتو داره؟
ممد ژانگولر
۵ دی ۱۴۰۲نه داداش فرق فوکوله . اینایی که تو ایرانه با چسب رازی میچسبونن اونایی که تو استرالیاست با چسب ناراضی مخلوط درخت نارگیل و پی پی کانگارو
امیررضا
۶ دی ۱۴۰۲اینا باید به کاربر علی گفت
امیررضا
۶ دی ۱۴۰۲قطعا
Porsche
۵ دی ۱۴۰۲آخه پدال جان موضع این هست که آیا چری هایی که به صورت وارداتی از خود چین به استرالیا صادر میشن از نظر کیفیت ساخت و ایمنی آیا با تیگو های مونتاژ تو ایران یکی هستن ؟! دیگه من اینو با چشم خودم دیدم که تیگو ۷ پرو موقع بارندگی داشت آب از سقفش چکه میکرد یا همین چند وقت پیش یدونه تیگو ۷ پرو تو تهران فکر کنم تصادف شدید میکنه بدون اینکه ایربگ ماشین باز بشه ( کلیپش تو کانال سالار هست ) در کل مطمئن باش اون مونتاژ کار محترم ایرانی خیلی چیز ها رو از تو ماشین ها به دلایل مختلف حذف میکنه یا به قول خودمون میدزده پس مطمئن باش همین تیگو ۷ پرو مونتاژ ایران رو ببری استرالیا برای تست تصادف حداکثر ۲ ستاره بگیره نه بیش تر
فندق
۵ دی ۱۴۰۲به استرالیا نمیرسه
امیررضا
۶ دی ۱۴۰۲دادش اگر یه کمی به داخل کابینش نگاه کنی مشخصه که ۸ پرو مکس بوده از اونجا که مانیتورش یه تیکه ک…
بعدشم بعضی از افراد عمدا این کارا را انجام میدن
مهربد
۵ دی ۱۴۰۲در خودروهای به روز جهانی، هفت نوع فلز و شش گرید فولاد به کار می رود که همگی در راستای ایمنی، دوام و سبک کردن اتاق و شاسی، نقش دارند. خودروهای مونتاژی در ایران، به هیچ وجه از این مواد، مطابق با نمونه اصلی استفاده نمی کنند و مونتاژ کار ایرانی از فولاد داخلی که استحکام مناسبی ندارد در همه جای خودرو استفاده می کنند و همین وضعیت را در مورد رنگ هم داریم که ضخامت رنگ خودروهای مونتاژی مطابق استاندارد رنگ کارخانه ها نیست.
مرتضی
۵ دی ۱۴۰۲استادارجمندمن سال ۹۷تیگو۵خریدم فقط بنزین وروغن یک ماه پیش فروختم ومجددتیگوجدیدخریدم رنگ هم هیچ مشگل نداشت باپوزش درموردرنگ شدگی صفرها عقل به آدم میگه بیرون ازکارخانه چنان شده زیرادرشرکت که قطعه رنگ فابریک تعویض میشود
مرتضی
۵ دی ۱۴۰۲استادارجمندمن سال ۹۷تیگو۵خریدم فقط بنزین وروغن یک ماه پیش فروختم ومجددتیگوجدیدخریدم رنگ هم هیچ مشگل نداشت باپوزش درموردرنگ شدگی صفرها عقل به آدم میگه بیرون ازکارخانه چنان شده زیرادرشرکت که قطعه رنگ فابریک تعویض می شود
R
۵ دی ۱۴۰۲۶ کلاسه ها
به این بهانه لگن هاتونو میخواید به ما قالب کنید؟
چرا یورو انکاپ نبردید؟
ترسیدید یه ستاره هم نگیره؟😂😂😂
کرگدن باواریا
۵ دی ۱۴۰۲۵ ستاره این حکم ۴ ستاره یورو انکپ رو داره ، بزن دنده دو تا تراکتورت خاموش نشده
همایون
۵ دی ۱۴۰۲این مدل همون مدل پرومکس هست که قراره به بازار بیاد اینم یادتون باشه کم و زیاد کردن چندتا اپشن ایمنی و نحوه مونتاژ تو کسب نتایج ایمنی خیلی تاثیرگذاره.متاسفانه برخلاف خودروسازان مشهور چینیها اصلا حساسیتی رو کیفیت خط مونتاژشون تو ایران ندارند حتی مدیران خودرو که حتی مدیرش چینیه به جرات کمترین کیفیت مونتاژ رو داره در بین خطوط چری در جهان که حقم داره وقتی واسه همینم سرودست میشکنن چرا به خودشون زحمت بدن
مرتضی
۵ دی ۱۴۰۲آقای اشتری بایدبه اطلاع شماوخوانندگان برسانم چری تی گو۷مطابق استاندارداسترالیاپنج ستاره است نه خودرومونتاژمدیران خودروگرچه ازانصاف دوراست که ازدقت این کارخانه درارایه این ماشین خوب تشکرنکنم
مرتضی
۵ دی ۱۴۰۲آقای اشتری تی گو۷پرومطابق استاندارداسترالیا ۵ستاره گرفته نه خودروموجوددرایران اماانصاف نیست ازمدیران خودروجهت ارائه این اتومبیل خوب تشکرنکنم
دکتر
۵ دی ۱۴۰۲بچها 😂
من با شورلت نوا زدم به تیگو ۷ پرو، شاخ به شاخ شدیم😂 نتیجه ۱۰۰ بر هیچ به نفع امریکای غاصب😂
Dan
۶ دی ۱۴۰۲اگه اینجوری بود الان زنده نمیموندی
چون خودت میگی شاخ به شاخ شدی
اونم تو ماشینی جنسش از تیتانیوم هم سخت تره، پس عملا کل ضربه به سرنشینا وارد میشه
تاره ایربگ هم نداره
عملا خودرو های کلاسیک آمریکایی تو تصادفا بیشتر از خودشون حفاظت میکنن تا جون سرنشینا
RAM1500TRX
۶ دی ۱۴۰۲بله تیگو ۷ پرو ماشین خوبیه ولی نه با قیمت میلیادری
صفر این ماشین بنظر من ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومن باید قیمت بخورده
با ارفاق گفتم…