مقایسه J7 با فونیکس fx، مقایسه کامل

یک‌شنبه 4 آبان 1404 - 09:45
مطالعه 5 دقیقه
مقایسه kmc j7 و فونیکس FX
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و پدال هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
مقایسه کامل فونیکس FX و کی‌ام‌سی J7؛ بررسی فنی، طراحی، امکانات و تجربه رانندگی برای انتخاب بهترین بین سدان اسپرت و کراس‌اوور لوکس.
تبلیغات

 

ویژگی‌ها

KMC J7 

فونیکس FX

کلاس بدنه

سدان اسپرت

کراس‌اوور کامپکت

شرکت تولیدکننده

کرمان موتور (بر پایه JAC A5)

مدیران خودرو (بر پایه چری Omoda 5)

سال معرفی جهانی

2019

2022

موتور

1.5 لیتری توربوشارژ GDI

1.6 لیتری توربوشارژ TGDi

قدرت موتور

172 اسب بخار

197 اسب بخار

گشتاور

280 نیوتن‌متر

290 نیوتن‌متر

گیربکس

6 سرعته دوکلاچه (DCT)

7 سرعته دوکلاچه (DCT)

نوع دیفرانسیل

دیفرانسیل جلو (FWD)

دیفرانسیل جلو (FWD)

مصرف سوخت ترکیبی

حدود 6 لیتر در 100 کیلومتر

حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر

سیستم تعلیق جلو / عقب

مک‌فرسون / مولتی‌لینک

مک‌فرسون / مولتی‌لینک (در تیپ پرمیوم)

ابعاد (طول / عرض / ارتفاع)

4772 × 1820 × 1492 میلی‌متر

4400 × 1830 × 1588 میلی‌متر

فاصله محورها

2760 میلی‌متر

2630 میلی‌متر

ظرفیت باک سوخت

55 لیتر

51 لیتر

وزن خالص

1465 کیلوگرم

1485 کیلوگرم

حجم صندوق عقب

520 لیتر

360 لیتر

سقف پانوراما

دارد

دارد

نمایشگر مرکزی

10.4 اینچ لمسی

دو نمایشگر 12.3 اینچ متصل

تهویه مطبوع

دو کاناله خودکار

دو کاناله با فیلتر PM2.5

صندلی برقی راننده

دارد

دارد (با تهویه و حافظه)

نورپردازی داخلی

ندارد

دارد (Ambient Light چندرنگ)

سیستم‌های ایمنی

ESP، EBD، ABS، TCS، Hill Start Assist

ADAS، Lane Assist، هشدار تصادف، ترمز خودکار اضطراری

رینگ فابریک

18 اینچ

18 اینچ

نوع ترمزها

دیسکی جلو و عقب

دیسکی جلو و عقب

تجربه رانندگی

نرم، نیمه‌اسپرت

نرم، پایدار، لوکس‌تر

قیمت حدودی در بازار ایران 

حدود 2.1 تا 2.3 میلیارد تومان

حدود 2.4 تا 2.6 میلیارد تومان

مناسب برای

علاقه‌مندان به سدان‌های اسپرت و جمع‌وجور

علاقه‌مندان به کراس‌اوورهای لوکس و مدرن

جمع‌بندی کلی

طراحی اسپرت‌تر و مصرف سوخت کمتر

موتور قوی‌تر، امکانات بیشتر و کابین لوکس‌تر

 

مقایسه j7 با فونیکس fx| کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

برای مقایسه j7 با فونیکس fx لازم است ابتدا یک معرفی اولیه از هر خودرو داشته باشیم. سپس به‌صورت بخش به بخش آن‌ها را مقایسه کنیم.

آشنایی با خودروی کی ام سی J7

خودروی KMC J7 سدان اسپرت و مدرن شرکت کرمان موتور است. این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم JAC A5 ساخته شده و گاهی با این نام هم شناخته می‌شود. کی ام سی J7 خودرویی با طراحی جسورانه و فرم فست‌بک، ظاهری جوان‌پسند دارد و به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان 172 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته‌ی دو کلاچه (DCT) مجهز است.

آشنایی با خودروی فونیکس fx

فونیکس FX کراس‌اوور کامپکت و لوکس شرکت مدیران خودرو است. این خودرو بر پایه پلتفرم چری Omoda 5 ساخته شده و درواقع نسل سوم چری محسوب می‌شود که در سال 2022 معرفی شد. فونیکس fx با طراحی مدرن و خطوط تیز بدنه‌اش شناخته می‌شود و ظاهری اسپرت و آینده‌نگر دارد.

مقایسه تخصصی j7 با فونیکس fx

حالا که از معرفی اولیه عبور کردیم، می‌توانیم سراغ مقایسه تخصصی‌ و فنی جی 7 با فونیکس اف ایکس برویم. این کار را قدم به قدم انجام می‌دهیم تا به نتیجه‌ی دقیق‌تری برسیم.

مقایسه طراحی ظاهری J7 با فونیکس fx

خودروی KMC J7 با طراحی فست‌بک و خطوط نرم بدنه‌اش شناخته می‌شود و ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد. از ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توانیم به جلوپنجره‌ی بزرگ و چراغ‌های باریک جلو اشاره کنیم که حس تهاجمی و دینامیکی به خودرو می‌دهد. در نگاه اولیه طراحی J7 بیشتر به سدان‌های اسپرت اروپایی شباهت دارد.

برسیم به فونیکس fx که یک کراس‌اوور جمع‌وجور اسپرت است. این خودرو با خطوط تیز و زاویه‌دار، جلوه‌ای مدرن‌تر و جذاب دارد. از دیگر ویژگی‌های ظاهری فونیکس می‌توانیم به جلوپنجره بدون قاب و چراغ‌های جلو با طراحی خاصش اشاره کنیم که آن را نسبت به رقبای دیگر متمایز می‌کند.

مقایسه مشخصات فنی و عملکرد موتور کی ام سی J7 با فونیکس fx

وقتی پای مقایسه‌ی دو خودرو وسط باشد، عملکرد موتور و مشخصات فنی اهمیت زیادی دارد. به گفته‌ی سایت خودروبانک:

ماشین فونیکس FX در ابتدا با دو تیپ فونیکس FX اکسلنت و فونیکس FX پرمیوم وارد بازار ایران شده است؛ که هر تیپ مشخصات فنی و امکانات رفاهی متفاوتی نسبت به تیپ دیگر دارد. در تیپ اکسلنت فونیکس FX از موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و نام آشنای چری استفاده شده است که به همراه گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مصنوعی عرضه می‌شود.

به J7 هم نیم‌نگاهی داشته باشیم. خودرویی با حجم موتور 1.5 لیتری که به لطف استفاده از توربوی بهینه و سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI توانسته حدود 172 اسب بخار (در 5500 دور بر دقیقه) قدرت تولید کند. گشتاور این موتور هم معادل 180 نیوتون متر (از 1800 تا 3500 دور در دقیقه) است. این اعداد برای یک خودروی نیمه‌لوکس و اسپرت اعداد قابل قبولی به نظر می‌آید.

مقایسه طراحی داخلی و کیفیت کابین J7 با فونیکس fx

فضای داخلی KMC J7 گرم و دوست‌داشتنی است. در نگاه اول نمایشگر دیجیتال خودرو با خطوطی ساده و مستقیم نظرتان را جلب می‌کند. بعد کم‌کم نگاهتان به سمت تریم داخلی خودرو مثل رودری‌ها، صندلی‌ها و داشبورد چرخانده می‌شود که تمام چرم است و حسی اسپرت به راننده می‌دهد.

اهرم تعویض دنده‌ی الکترونیکی، ترمز پارک برقی، نشانگرهای دیجیتال پشت فرمان، طراحی متفاوت غربیلک فرمان و طراحی آیینه‌ها نیز از دیگر ویژگی‌هایی است که در طراحی داخلی این خودرو به چشم می‌آید.

در نقطه‌ی مقابل، فونیکس fx یک کراس‌اوور لوکس محسوب می‌شود. این خودرو دارای یک نمایشگر عریض در جلوی راننده است که بخش اصلی داشبورد را دربر می‌گیرد. نکته‌ی بعدی طراحی مینیمال فضای کابین است. در این خودرو هیچ نشانه‌ای از دکمه‌های فیزیکی اضافه نمی‌بینید. چون تمامی تنظیمات از طریق پنل لمسی در دسترس است. همین ویژگی باعث شده تا فضای کابین لوکس و ساده به نظر برسد.

مقایسه تجربه رانندگی و کیفیت سواری J7 با فونیکس fx

تجربه رانندگی و کیفیت سواری به سیستم تعلیق خودرو برمی‌گردد. برای مثال اینکه در خودرو از چه سایز رینگ و لاستیکی استفاده کنید، روی کیفیت سواری آن تاثیر می‌گذارد. به طور کلی خودروی J7 با تعلیق نرم و راحتش شناخته می‌شود. در این خودرو از سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و مستقل چند اتصالی (مولتی‌لینک) در عقب استفاده شده است. در مورد سایز رینگ مناسب J7 هم متن زیر را به نقل از رینوتیک بخوانید:

رینگ فابریک جک KMC J7 دارای سایز 18 اینچی است که با عرض 7 اینچی تولید می‌شود. برای این خودرو بهتر است فقط از رینگ‌های فابریک استفاده کنید؛ درواقع پیشنهاد نمی‌کنیم سراغ رینگ‌های اسپرت یا حتی رینگ‌های بزرگتر بروید. البته دقت کنید که وقتی سایز رینگ افزایش می‌یابد، روی کنترل‌پذیری و راحتی خودرو هم تاثیر منفی می‌گذارد. به همین دلیل رینگ‌های استاندارد و سایز کوچک‌تر برای خودروها مناسب‌تر است. خصوصاً که چنین انتخابی مصرف سوخت خودرو را نیز کمتر می‌کند.

در مورد فونیکس fx هم طبق اطلاعات موجود، سیستم تعلیق تیپ پرمیوم آن از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک بوده؛ اما سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع یکپارچه است. براساس تجربه‌ی رانندگان، سیستم تعلیق این خودرو نسبت به سورنتو، سانتافه، پرادو و حتی نمونه‌های چینی موجود در کشور نرم‌تر است و راحتی بیشتری دارد. به طور کلی گفته می‌شود که فونیکس fx نسبت به کراس‌اوورهای بازار سواری بهتر و راحت‌تری دارد.

رینگ فونیکس هم دارای سایز 18 اینچی است. البته در این خودرو هم می‌توانید سایز رینگ را متناسب با نیازتان یک یا دو سایز کوچک و بزرگ کنید. البته اگر سواری راحت و ظاهر لوکس را در کنار هم می‌خواهید، استفاده از رینگ‌های 18 اینچی را پیشنهاد می‌کنیم.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.