در بازار رقابتی و پویای صنعت خودروسازی، تنها تولید محصول باکیفیت کافی نیست؛ بلکه تداوم رابطهی سازنده با مشتریان از طریق خدمات پس از فروش، به یکی از ارکان اصلی موفقیت برندها تبدیل شده است. برند لوکس XTRIM، بهعنوان یکی از برندهای تازهنفس اما در عین حال لاکچری در بازار ایران، طی یک سال اخیر با تمرکز بر رضایت مشتری، توسعهی شبکهی خدماتی، و ارائهی کمپینهای فصلی، تلاش کرده جایگاه خود را در ذهن مصرفکننده تثبیت کند.
کمپین نوروزی XTRIM در فروردین ۱۴۰۴و همینطور کمپین آنلاین آگاهی از امکانات خودروهای لوکس اکستریم تحت عنوان #XTRIMHOWTO، از نمونههای موفق در این زمینه بهشمار میآیند؛ برند XTRIM در یک سال اخیر تلاش کرده است تا خدمات پس از فروش خود را به یکی از نقاط قوت برند تبدیل کند. این تلاشها در قالب کمپینهای فصلی، افزایش دسترسی به خدمات، و بهکارگیری فناوریهای دیجیتال در ارائه خدمات نمایان است. کمپین نوروزی خدمات پس از فروش این برند، یکی از نمونههای شاخص در این زمینه بهشمار میآید.
بررسی تحولات اخیر خدمات پس از فروشXTRIM
در یک سال گذشته، برند XTRIM با اجرای مجموعهای از برنامههای عملیاتی در سطح ملی، از جمله کمپینهای فصلی، بهروزرسانی زیرساختهای دیجیتال، و توسعه ابزارهای ارتباطی با مشتریان، توانسته است تحولات قابلتوجهی در کیفیت و دامنه خدمات پس از فروش خود ایجاد کند. هرچند در این مقاله به صورت مستقیم به این اقدامات پرداخته نمیشود، اما نتایج بهدستآمده از آنها زمینهساز تمرکز استراتژیک بر مراکز خدمات پس از فروش برند اکستریم شده است.
این نوع برنامهریزی، نه تنها باعث افزایش مراجعه مشتریان در بازهی نوروزی شد، بلکه منجر به شکلگیری تصویر مثبتی از تعهد برند نسبت به مشتریانش شد. موضوعی که در بسیاری از مصاحبههای انجامشده با دارندگان خودروهای XTRIM نیز به آن اشاره شده است افزایش فعالیت های این برند در زمینه خدمات پس از فروش در سوشیال مدیا بازدههای بالایی از طرف مشتریان نیز داشته که به افزایش رضایتمندی مشتری ها نیز انجامیده است.
نکتهی قابل توجه در اجرای این کمپین، استفادهی گسترده از ابزارهای ارتباطی دیجیتال برای اطلاعرسانی و دریافت بازخورد بود. وب سایت های خبر رسانی در زمینه خودرو و سایر زمینه ها، نقش مهمی در هماهنگی و دسترسی مشتریان به خدمات ایفا کردند.
ساختار شبکه خدمات پس از فروش اکستریم
اکستریم با در اختیار داشتن بیش از ۲۶ مرکز خدمات پس از فروش فعال در سراسر کشور، موفق شده است شبکهای منسجم، در دسترس و استاندارد برای پشتیبانی از محصولات خود فراهم کند. این مراکز با برخورداری از تجهیزات تخصصی، نیروی انسانی آموزشدیده و پشتیبانی فناوری اطلاعات، نقش کلیدی در حفظ رضایت مشتری و افزایش وفاداری ایفا میکنند که البته تلاش های این برند در راستای افزایش این تعداد میباشد.
در ادامهی مسیر توسعه خدمات پس از فروش، شرکت XTRIM برنامهریزی برای برگزاری کمپینهای هدفمند و متنوع در بازههای زمانی مختلف سال را در دستور کار قرار داده است. این کمپینها با تمرکز بر ارتقاء تجربه مشتری، افزایش دسترسی به خدمات، و تقویت ارتباط دوسویه با دارندگان خودرو طراحی خواهند شد. هدف اصلی از این اقدامات، تثبیت جایگاه XTRIM بهعنوان برند پیشرو در خدمات پس از فروش و پاسخگویی مستمر به نیازهای در حال تغییر بازار است.
کوروش
۱۲ خرداد ۱۴۰۴اینا هیچ سازمانی نیست که عملکردشون پایش کنه همینطور به حال خودشون رها شدن با خریدار هرجور که بخوان رفتار میکنن قبل از پول گرفتن پول یه طوری هایپت میکنن و وعده تحویل یک ماهه میدن البته اون تهش بهت میگن تا 90 روز یا 45 روز کاری ، اون از قراردادشون که بعد از واریز پول میارن برات که قرارداد ترکمن چای در مقابلش هیچه و هیچ ارگانی مثل حمایت از حقوق مصرف کننده یه بندشو نخونده که بخواد تاییدش کنه ؛ تو تحویل انقدر تاخیر دارن و یه بلایی سر مصرف کننده میارن که از خریدش کاملا پشیمون میشه فکر کن ماشین عزیزت که پولشو نقدا دادی سه ماه بیمه و پلاک بشه مدارکش دستت باشه ولی تو پارکینگ کرمان تو بدترین شرایط نگهداری بشه و ندنش بهت و وقتی برای تحویل بهشون خرده میگیری میگن برو هرکاری دوست داری انجام بده دستت به جایی بند نیست که واقعا هم نیست و در آخر با توجه به عدم وجود سود مشارکت و جریمه تاخیر 12 درصدی سالانه !!!!!!!!! (حساب کن 12 درصد سالانه 4 میلیارد نسبت به تورم حاکم کشور چقدر میخواد بشه ) کل حقوق پایمال شدتو با یه کارت مدیران که معلوم نیست کجا قابل استفادست با ماست مالی از سرشون باز میکنن و ذوق خریدتو با یه خاطره تلخ کلا نابود میکنن و این شوروم و نمایندگی های پرزرقو برقشون همش در باغ سبزه تو خدمات هم که حرفی برای گفتن ندارن و کاملا سرخوردت میکنن این تجربه من از خرید ماشین یک ایرانی تو این مملکت و پایمال شدن حقوق و منزلت یک ایرانی در یکی از پیش پا افتاده ترین امور زندگیش یعنی خرید خودرو …