مقایسه قیمت خودرو در سال 1395 و 1404؛ روایت تغییر قیمت، کیفیت و قدرت خرید
در سالهای اخیر بازار خودرو در ایران یکی از نمادهای واضح تغییرات اقتصادی کشور بوده است؛ جایی که نوسانات ارز، سیاستهای دولتی، تورم عمومی و مشکلات ساختاری صنعت خودرو باعث شدهاند خودرو بهجای یک کالای مصرفی، به ابزاری برای حفظ ارزش سرمایه تبدیل شود. افزایش شدید قیمتها پیامدهایی داشته که بهطور مستقیم بر قدرت خرید مردم، کیفیت خودروها، نحوه فروش و انتظارات مصرفکنندگان اثر گذاشتهاند.
خودرو؛ از کالایی مصرفی تا سرمایهای
در سال ۱۳۹۵، بازار خودروهای داخلی و خارجی در ایران همچنان در مسیر تثبیت پس از چند سال رکود و کاهش تحریمها قرار داشت و قیمتها عمدتاً با نرخ تورم عمومی همسو بودند. مردم کم و بیش خودرو را بهعنوان ابزار حملونقل واقعی میدیدند، نه وسیلهای برای سرمایهگذاری یا حفظ ارزش دارایی. با وجود مشکلات همیشگی کیفیت و خدمات پس از فروش، بازار خودرو به نسبت قابل پیشبینی بود و صفهای طولانی انتظار برای تحویل خودروهای ثبتنامی تنها در مقاطع خاص دیده میشد.
در سال ۱۴۰۴ اما شرایط بهطور بنیادین تغییر کرده است: قیمت خودروها بهصورت شدید و خارج از ساختارهای منطقی درآمد خانوارها افزایش یافته، بهطوریکه نهتنها قدرت خرید عمومی مردم کاهش چشمگیری داشته، بلکه خودرو نیز کمتر بهعنوان کالای مصرفی و بیشتر بهعنوان محافظ ارزش سرمایه دیده میشود؛ پدیدهای که نشان از تورم شدید و عدم ثبات اقتصادی دارد.
افزایش شدید قیمتها و پیامدهای اقتصادی
یکی از واضحترین تغییرات میان سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴، افزایش بسیار زیاد قیمت خودرو بود. درحالیکه در سالهای میانی دهه ۹۰ قیمت خودروهای داخلی در سطحی بود که حتی بخشی از خانوارهای طبقه متوسط نیز قادر به خرید آن بودند، در سال ۱۴۰۴ قیمتها به سطح بسیار بالاتری رسیدهاند که باعث شده خودرو به کالای لوکس و سرمایهای تبدیل شود. کارشناسان بازار خودرو معتقدند که بخشی از این افزایش به عوامل اقتصادی کلان مانند تورم عمومی، نوسانات نرخ ارز و رشد هزینه تولید برمیگردد؛ اما همین عوامل باعث شدهاند که مردم برای حفظ ارزش پول خود، بهجای سایر گزینههای سرمایهگذاری، به بازار خودرو رو بیاورند که خود تقاضا را بهصورت کاذب افزایش داده است.
این افزایش قیمتهای بیسابقه منجر به فاصله گرفتن بازار خودرو از توان خرید عمومی شده است؛ یعنی در سال ۱۴۰۴، بخش بزرگی از جامعه قدرت خرید واقعی خودرو صفرکیلومتر را از دست دادهاند و در بسیاری از موارد سراغ خرید خودروهای کارکرده یا اقساطی میروند. این وضعیت شبیه تجربه کشورهای دیگر در دورههای فوقتورمی است که در آن مصرفکننده نهتنها از بازار حذف نمیشود، بلکه با اتخاذ خودرو بهعنوان ابزار ذخیره ارزش سعی میکند از کاهش ارزش نقدینگی خود جلوگیری کند.
کاهش قدرت خرید مردم
افزایش قیمت خودروها بهطور مستقیم با کاهش قدرت خرید مردم همراه شده است. در سال ۱۳۹۵، متوسط درآمد خانوارها هنوز در سطحی بود که میشد با برنامهریزی اقتصادی حداقلی خودرویی را تهیه کرد؛ اما در سال ۱۴۰۴، با توجه به تورم بالا و هزینههای زندگی، بخش زیادی از درآمد خانوادهها صرف هزینههای ضروری مانند مسکن، خوراک و درمان میشود و بخش بسیار محدودتر از آن باقی میماند که بتواند برای خرید خودرو کنار گذاشته شود؛ به عبارت دیگر، حتی اگر قیمت اسمی خودرو در سال ۱۴۰۴ نسبت به ۱۳۹۵ چند برابر شده باشد، افزایش درآمد واقعی خانوارها تقریباً نتوانسته فاصله با قیمت خودرو را جبران کند و این به معنای کاهش قدرت خرید حقیقی است.
این کاهش قدرت خرید باعث شده بازار خودرو دیگر فقط محلی برای مصرف نباشد، بلکه بازاری برای سفتهبازی و سرمایهگذاری کوتاهمدت و بلندمدت شود. چنین تغییری در رفتار مصرفکننده، گسترش صفهای انتظار جدید، رشد معاملات دلالی و عملاً خروج جریان نقدینگی از بخشهای مولد اقتصادی به سمت بازار خودرو را تسهیل کرده است.
افت کیفیت خودرو با افزایش قیمتها
یکی از پارادوکسهای بازار خودرو ایران در این دوره آن است که قیمتها افزایش قابلتوجه داشتهاند، اما کیفیت کلی خودروها نهتنها به همان نسبت بهبود نیافته بلکه در بسیاری موارد کاهش یافته یا در بدترین حالت ثابت مانده است. در واقع، مصرفکننده ایرانی در سال ۱۴۰۴ برای خودروهایی هزینه میکند که از لحاظ فناوری، امکانات رفاهی، ایمنی و کیفیت ساخت چندان متفاوت از خودروهای دهه قبل نیستند. این موضوع از چند عامل ناشی میشود:
- تمرکز سیاستگذاران بر کنترل قیمت بهجای بهبود کیفیت تولید که باعث شده خودروسازان داخلی نتوانند با بودجه و امکانات محدود استانداردهای جهانی را رعایت کنند.
- نبود رقابت واقعی در بازار به دلیل محدودیت واردات خودرو و تحریمهای بینالمللی که باعث شده تولیدکنندگان داخلی کمتر تحتفشار کیفیت افزایی قرار بگیرند.
- افزایش هزینه تولید به دلیل تورم و نوسانات نرخ ارز که خودروسازان را به سمت کاهش کیفیت قطعات و تکنولوژیهای تولید سوق داده است تا هزینهها را مدیریت کنند، اما این مدیریت به قیمت کاهش کیفیت نهایی تمام شده است.
به عبارتی، درحالیکه قیمت خودروها به اوج رسیده، مصرفکنندگان پولی بیشتر برای کالایی مشابه با کیفیت نهچندان بهتر میپردازند، وضعیتی که از نظر اقتصادی و اجتماعی نگرانکننده است.
افزایش صفهای تحویل و مشکلات فروش
از دیگر پیامدهای افزایش قیمت و کاهش عرضه، افزایش صفهای طولانی تحویل خودروها بوده است. این صفها در سالهای اخیر یکی از معضلات شناختهشده صنعت خودرو شدهاند؛ بهطوریکه متقاضیان حتی پس از ماهها و گاهی سالها انتظار هنوز موفق به تحویل خودرو نشدهاند. این وضعیت محصول ناتوانی تولیدکنندگان در پاسخ به تقاضای ثبتنامی و نیز استفاده از طرحهای فروش پیشفروش و فروش فوقالعاده بهعنوان ابزار تأمین نقدینگی است، نه بازارسازی سالم.
توقف یا دشوار شدن فروش اقساطی خودروسازان
یکی دیگر از نشانههای بحران در بازار خودرو این است که فروش اقساطی کارخانهای که زمانی یکی از روشهای متداول خرید خودرو برای اقشار متوسط جامعه بود، در سالهای اخیر به شکل قابلتوجهی محدود یا متوقف شده است. در سال ۱۳۹۵، فروش اقساطی با پیشپرداختهای معقول و برنامههای بازپرداخت قابلتحمل، راهی برای دسترسی به خودرو بود، بهخصوص برای خانوادههایی که نقدینگی کامل برای خرید نقدی نداشتند.
در سال ۱۴۰۴ اما این روش فروش برای بسیاری از مدلها یا بهکلی متوقف شده یا با شرایطی بسیار سختتر همراه شده است؛ پیشپرداختهای سنگینتر، اقساط با بهره بالا یا محدودیتهای بیشتر در تخصیص خودرو که بهطور مؤثر باعث شدهاند اقشار متوسط دسترسی به خودرو را بیش از پیش دشوار ببینند.
جمعبندی
بررسی وضعیت بازار خودرو در ایران از سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۴ نشان میدهد که این بازار دستخوش تغییرات اساسی شده است که فراتر از افزایش قیمت صرف است. افزایش بیسابقه قیمتها، کاهش قدرت خرید مردم، عدم بهبود کیفیت تولیدات، صفهای طولانی تحویل و دشواری در فروش اقساطی همه نشاندهنده مشکلات ساختاری در صنعت خودرو و اقتصاد کلان کشور است، مشکلاتی که بخش وسیعی از جامعه را تحت تأثیر قرار داده و باعث شده خودرو از کالای مصرفی به ابزار سرمایهگذاری و حفظ ارزش پول تبدیل شود.
برای خروج از این وضعیت، اقدامات همراستا و هدفمند در بهبود کیفیت تولید، افزایش رقابت از طریق واردات و ارتقای شفافیت در فرآیندهای فروش ضروری به نظر میرسد. همچنین تقویت قدرت خرید خانوارها از طریق حمایتی واقعی اقتصادی میتواند گامی در جهت بازگرداندن تعادل به این بازار باشد.
در پایان میخواهیم با همراهی یکدیگر نگاهی به قیمت محصولات خودروسازان مختلف در سال 1395 داشته باشیم.
ایران خودرو
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
وانت آریسان دوگانه سوز . کد ۱۶۴۰۱ | ۲۵,۲۵۸,۰۰۰ | ۲۵,۲۰۰,۰۰۰ |
سمند SE . کد ۵۷۳۱۰ | ۲۷,۵۹۴,۰۰۰ | ۲۸,۳۰۰,۰۰۰ |
سمند LX . کد ۲۹۳۴۰ | ۳۰,۲۹۰,۰۰۰ | ۳۱,۴۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 . کد ۲۹۲۱۲ | ۳۰,۱۳۰,۰۰۰ | ۳۱,۶۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 ( مالتی پلکس ) . کد ۲۹۲۱۱ | ۳۰,۲۴۳,۰۰۰ | ۳۱,۷۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 . دوگانه سوز – کد ۲۹۱۱۰ | ۳۲,۳۴۰,۰۰۰ | ۳۳,۳۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX سال . کد ۵۷۵۱۱ | ۳۶,۹۰۱,۰۰۰ | ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX توربو . کد ۵۸۲۰۱ | ۳۷,۹۴۸,۰۰۰ | ۴۰,۷۰۰,۰۰۰ |
دنا با موتور EF7 | ۴۲,۵۴۹,۰۰۰ | ۴۴,۹۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 . کد ۲۵۶۳۴ | ۲۹,۰۳۸,۰۰۰ | ۳۰,۴۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 دوگانه سوز . کد ۲۷۲۲۲ | ۳۰,۸۰۶,۰۰۰ | ۳۱,۸۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX 405 . کد ۲۲۰۰۹ | ۳۰,۸۷۳,۰۰۰ | ۳۲,۹۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . کد ۲۸۲۲۸ | ۳۵,۴۸۴,۰۰۰ | ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . کد ۲۸۲۲۹ | ۳۵,۶۵۲,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . کد ۲۸۲۳۰ | ۳۵,۷۶۴,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . کد ۲۸۲۳۲ | ۳۵,۴۸۴,۰۰۰ | ۳۶,۷۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . دوگانه سوز . کد ۲۸۳۱۴ | ۳۶,۷۷۰,۰۰۰ | ۳۸,۵۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس سال . دوگانه سوز . کد ۲۸۳۱۶ | ۳۶,۹۲۵,۰۰۰ | ۳۸,۶۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX . کد ۲۸۵۱۲ | ۳۷,۴۶۸,۲۰۰ | ۴۰,۵۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX . کد ۲۸۵۱۳ / مالتی پلکس | ۳۷,۴۶۸,۲۰۰ | ۴۰,۶۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس ELX . کد ۲۱۰۰۲ | ۳۹,۰۹۳,۰۰۰ | ۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس اتوماتیک . ELX | ۴۵,۳۳۰,۰۰۰ | ۵۲,۳۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ جدید | ۴۱,۹۲۰,۰۰۰ | ۴۶,۸۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ . تیپ ۲ . کد ۲۶۰۲۸ | ۳۲,۶۶۶,۰۰۰ | ۳۳,۳۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ . تیپ ۵ . کد ۲۶۸۱۵ | ۳۶,۸۴۸,۰۰۰ | ۳۷,۹۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 . کد ۲۷۴۳۰ | ۳۷,۳۸۸,۰۰۰ | ۳۸,۱۰۰,۰۰۰ |
رانا LX | ۳۳,۳۸۹,۰۰۰ | ۳۴,۳۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پیکاپ . کد ۵۶۴۰۵ | ۳۵,۴۶۵,۰۰۰ | ۳۷,۳۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E2 | ۳۷,۴۴۱,۰۰۰ | ۳۹,۱۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر اتوماتیک E2 | ۴۷,۳۵۲,۰۰۰ | ۴۷,۱۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۱۰۵,۱۵۶,۰۰۰ | ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر ۲۰۱۷ | ۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا دندهای کلاس ۹ | ۱۲۹,۱۶۶,۰۰۰ | — |
سوزوکی ویتارا اتومات کلاس ۹ | ۱۳۵,۳۸۸,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ ( S7 ) . فول دندهای | ۷۲,۰۵۵,۰۰۰ | ۷۶,۵۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ ( S7 ) . فول اتوماتیک | ۷۹,۰۵۵,۰۰۰ | ۸۴,۷۰۰,۰۰۰ |
وانت پیکاپ دیزلی دوکابین فوتون | — | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت پیکاپ بنزینی دوکابین فوتون | ۸۸,۵۰۰,۰۰۰ | ۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H30 Cross اتوماتیک | ۴۵,۳۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۵۰۰,۰۰۰ |
مینیبوس آرین | ۱۱۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
ون وانا | ۹۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
سایپا ۱۱۱ SE ( سفید ) | ۲۰,۹۲۶,۰۰۰ | ۲۱,۲۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۱۱ SE ( تنوع رنگ ) | ۲۱,۱۸۶,۰۰۰ | ۲۱,۳۰۰,۰۰۰ |
سایپا SE 131 ( سفید ) | ۲۰,۶۹۶,۰۰۰ | ۲۰,۹۰۰,۰۰۰ |
سایپا SE 131 ( تنوع رنگ ) | ۲۰,۹۵۶,۰۰۰ | ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا SE 131 . پایه گازسوز ( سفید ) | ۲۱,۸۵۰,۰۰۰ | ۲۲,۶۰۰,۰۰۰ |
سایپا SE 131 . پایه گازسوز ( تنوع رنگ ) | ۲۲,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۸۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۳۲ SE ( سفید ) | ۲۰,۵۹۶,۰۰۰ | ۲۱,۱۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۳۲ SE ( تنوع رنگ ) | ۲۰,۸۵۶,۰۰۰ | ۲۱,۳۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ SE | ۱۸,۶۹۶,۰۰۰ | ۱۸,۳۰۰,۰۰۰ |
تیبا SX ( رنگ سفید ) | ۲۴,۸۵۶,۰۰۰ | ۲۴,۹۰۰,۰۰۰ |
تیبا SX ( تنوع رنگ ) | ۲۵,۱۱۶,۰۰۰ | ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا SX . دوگانهسوز ( سفید ) | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۶,۸۰۰,۰۰۰ |
تیبا SX . دوگانهسوز ( تنوع رنگ ) | ۲۵,۸۶۰,۰۰۰ | ۲۶,۹۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ – هاچ بک SX ( سفید ) | ناموجود | ۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ – هاچ بک SX ( تنوع رنگ ) | ناموجود | ۲۶,۹۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ – هاچ بک EX ( سفید ) | ۲۷,۳۴۶,۰۰۰ | ۲۷,۴۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ – هاچ بک EX ( تنوع رنگ ) | ۲۷,۶۰۶,۰۰۰ | ۲۷,۶۰۰,۰۰۰ |
ساینا SX | ۲۶,۸۵۰,۰۰۰ | ناموجود |
ساینا EX (سفید) | ۲۷,۷۷۶,۰۰۰ | ۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا EX (تنوع رنگ) | ۲۸,۰۳۶,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد ۲۴ | ۳۱,۶۹۸,۰۰۰ | ۳۲,۵۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد ۲۴ گازسوز | ۳۴,۴۲۰,۰۰۰ | ۳۴,۳۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد ۲۴ دیزل | ۳۶,۹۵۰,۰۰۰ | ۳۶,۶۰۰,۰۰۰ |
وانت پادرا انژکتوری PE6 | ۴۲,۷۰۰,۰۰۰ | ۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو ۱۵۰۰ ( دنده دستی ) | ۴۶,۵۱۶,۰۰۰ | ۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو ۱۶۰۰ ( اتوماتیک ) | ۵۴,۶۳۶,۰۰۰ | ۵۲,۵۰۰,۰۰۰ |
زوتی – Z300 | ۷۶,۶۵۰,۰۰۰ | ۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS35 (مونتاژ) – اتوماتیک | ۶۴,۰۲۶,۰۰۰ | ۶۶,۲۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS35 (مونتاژ) – دندهای | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۵۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۱۶۰۰ – دنده ای | ۷۵,۸۲۶,۰۰۰ | ۷۵,۴۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ – اتوماتیک | ۹۰,۹۶۶,۰۰۰ | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پارس خودرو
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
برلیانس H220 دندهای | ۳۸,۹۵۰,۰۰۰ | ۴۰,۲۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H220 اتوماتیک | ۴۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H230 دندهای | ۳۸,۹۵۰,۰۰۰ | ۴۰,۲۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H230 اتوماتیک | ۴۴,۴۰۰,۰۰۰ | ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H320 دندهای | ۴۶,۲۱۳,۰۰۰ | ۴۸,۳۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H320 اتوماتیک | ۵۱,۰۰۳,۵۰۰ | ۵۳,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H330 دندهای | ۴۴,۳۸۰,۰۰۰ | ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
برلیانس H330 اتوماتیک | ۵۴,۲۲۰,۰۰۰ | ۵۶,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E2 | ۳۷,۴۴۰,۰۰۰ | ۳۹,۷۰۰,۰۰۰ |
رنو پارس تندر | ۳۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو ساندرو – دندهای | ۴۳,۰۵۰,۰۰۰ | ۴۶,۹۰۰,۰۰۰ |
رنو ساندرو – اتوماتیک | ۴۹,۰۵۰,۰۰۰ | ۵۳,۱۰۰,۰۰۰ |
رنو ساندرو استپوی – دندهای | ۴۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو ساندرو استپوی – اتوماتیک | ۵۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ ریچ دوکابین دو دف | ۶۸,۶۷۱,۰۰۰ | ۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ون هایس (برلیانس H2L) | ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کرمان موتور
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
لیفان X50 – دنده ای | ۴۸,۹۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X50 – اتوماتیک | ۵۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵۷,۲۰۰,۰۰۰ |
لیفان X60 دنده ای | توقف فروش | ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان X60 – اتوماتیک | ۶۴,۱۰۰,۰۰۰ | ۶۳,۰۰۰,۰۰۰ |
لیفان ۸۲۰ | ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۶,۵۰۰,۰۰۰ |
جک J5 دنده ای | ۵۳,۹۰۰,۰۰۰ | ۵۴,۹۰۰,۰۰۰ |
جک J5 اتوماتیک | ۶۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۶۴,۵۰۰,۰۰۰ |
جک S5 دنده ای | ۸۱,۹۰۰,۰۰۰ | ۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
جک S5 اتوماتیک | ۹۳,۹۰۰,۰۰۰ | ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
BYD S6 | ۹۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
بهمن موتور
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
مزدا۳ . تیپ ۴ صندوق دار | ۱۱۶,۹۵۰,۰۰۰ | ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
بسترن آسا B50F | ۷۶,۸۹۰,۰۰۰ | ۷۶,۹۰۰,۰۰۰ |
وانت کارا ۱۷۰۰ – تک کابین | ۲۷,۲۹۰,۰۰۰ | ۲۶,۸۰۰,۰۰۰ |
وانت کارا ۱۷۰۰ – دوکابین | ۲۹,۸۹۰,۰۰۰ | ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت کارا ۲۰۰۰ – تک کابین | ۳۴,۰۹۰,۰۰۰ | ۳۴,۰۹۰,۰۰۰ |
وانت کارا ۲۰۰۰ – دو کابین | ۳۷,۰۹۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت مزدا ۲۰۰۰ تککابین | ۳۷,۰۵۰,۰۰۰ | ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت مزدا ۲۰۰۰ تککابین گازسوز | ۳۹,۱۲۰,۰۰۰ | ۳۹,۴۰۰,۰۰۰ |
وانت مزدا ۲۰۰۰ دوکابین | ۳۹,۸۵۰,۰۰۰ | ۳۹,۸۵۰,۰۰۰ |
وانت مزدا ۲۰۰۰ دوکابین دوگانهسوز | ۴۱,۸۲۰,۰۰۰ | ۴۱,۵۰۰,۰۰۰ |
وانت کاپرا دوکابین . دو دیفرانسیل | ۷۲,۱۸۰,۰۰۰ | ناموجود |
آمبولانس کاپرا . دوکابین دو دیفرانسیل | ۱۰۷,۰۶۰,۰۰۰ | — |
لندمارک . وی ۷ | ۸۰,۸۱۰,۰۰۰ | ناموجود |
مینی بوس ایسوزو جدید مدل سحر | ۱۶۳,۲۵۲,۰۰۰ | — |
مینی بوس مکسوس | ۱۲۷,۸۷۰,۰۰۰ | — |
مدیران خودرو
نام خودرو | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
|---|---|---|
MVM 110 S / کامفورت | ۳۱,۰۶۴,۰۰۰ | ۲۸,۱۰۰,۰۰۰ |
MVM 110 S / لاکچری | ۳۳,۱۷۹,۰۰۰ | ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
MVM 550 دنده ای | ۵۳,۴۶۲,۰۰۰ | ۵۳,۵۰۰,۰۰۰ |
MVM 550 دنده ای – لاکچری | ۵۴,۴۹۲,۰۰۰ | — |
MVM 550 اتوماتیک | ۶۱,۲۱۸,۰۰۰ | ۵۹,۵۰۰,۰۰۰ |
MVM 550 اتوماتیک – لاکچری | ۶۲,۲۴۸,۰۰۰ | ۶۰,۴۰۰,۰۰۰ |
MVM 315 هاچبک . اسپورت | ۴۶,۱۸۹,۰۰۰ | ۴۴,۲۰۰,۰۰۰ |
MVM 315 هاچبک . اسپورت لاکچری | ۴۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۴۵,۲۰۰,۰۰۰ |
MVM 315 هاچ بک | ۴۴,۰۷۹,۰۰۰ | ۴۲,۲۰۰,۰۰۰ |
MVM 315 صندوقدار | ۴۴,۰۷۹,۰۰۰ | ۴۲,۲۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X33 S | ۷۵,۰۷۸,۰۰۰ | ۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X33 S اسپورت | ۷۷,۰۹۱,۰۰۰ | ۷۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو _ X33 دندهای | ۶۶,۴۶۰,۰۰۰ | ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو _ X33 اتومات | ۷۳,۶۶۰,۰۰۰ | ۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۵ / MT | ۷۷,۷۰۰,۰۰۰ | ناموجود |
تیگو ۵ / Comfortable | ۸۴,۷۰۰,۰۰۰ | ناموجود |
تیگو ۵ / Luxury | ۹۲,۵۲۹,۰۰۰ | ۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۵ / Excellent | ۹۷,۶۸۹,۰۰۰ | ۹۴,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۵ / Luxury SPORT | ۹۴,۳۸۷,۰۰۰ | ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تیگو ۵ / Excellent SPORT | ۹۹,۵۴۷,۰۰۰ | ۹۶,۰۰۰,۰۰۰ |
آریزو ۵ – دندهای | ۵۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۶۲,۰۰۰,۰۰۰ |
آریزو ۵ – Luxury | ۶۹,۵۵۸,۰۰۰ | ۶۹,۵۰۰,۰۰۰ |
آریزو ۵ – Excellent | ۷۴,۷۴۹,۰۰۰ | ۷۴,۷۰۰,۰۰۰ |
هیوندای
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
هیوندای I20 تیپ ۶ | ۸۴,۴۰۹,۰۰۰ | ۸۸,۵۰۰,۰۰۰ |
هیوندای اکسنت نیمه فول | وارداتی | ۹۳,۸۰۰,۰۰۰ |
هیوندای اکسنت فول ۲۰۱۶ | ۱۰۸,۲۵۵,۰۰۰ | ۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای اکسنت فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای اکسنت ۲۰۱۷ فول / Blue | — | ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای ولستر . ۶ ایربگ ۲۰۱۶ | ۱۲۴,۵۰۷,۰۰۰ | ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای النترا دو ایربگ – ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای النترا فول ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای النترا فول ۲۰۱۶ با کیت جدید | وارداتی | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای النترا ۲٫۰ نیوفیس فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای I40 . صندوقدار | ۱۷۳,۳۳۴,۰۰۰ | ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای I40 . استیشن واگن | ۱۸۷,۴۵۸,۰۰۰ | ناموجود |
سوناتا LF . بدون پاناروما . نیمه فول | وارداتی | ۱۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سوناتا LF . فول کامل با رادار ۲۰۱۵ | ۱۷۹,۸۷۸,۰۰۰ | ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سوناتا LF . فول کامل با رادار ۲۰۱۶ | ۱۸۴,۱۳۳,۰۰۰ | ۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سوناتا LF . فول کامل با رادار ۲۰۱۷ | وارداتی | ۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان نیوفیس / دو ایربگ . سقف فلز | وارداتی | ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان ۲۰۱۶ – دوایربگ دو دف نیوفیس | وارداتی | ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان ۲۰۱۶ – فول نیوفیس/ تک دف | ۱۷۸,۷۶۲,۰۰۰ | ۱۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان ۲۰۱۶ – فول نیوفیس + اتوپارک | وارداتی | ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان ۲۰۱۷ – فول نیوفیس | وارداتی | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای توسان ۲۰۱۷ – فول نیوفیس + اتوپارک | ۱۸۹,۵۵۴,۰۰۰ | ۱۹۲,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سانتافه DM . فول نیوفیس . ۲۰۱۶ | وارداتی | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سانتافه DM . فول . اتوپارک ۲۰۱۶ | ناموجود | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سانتافه DM . فول نیوفیس . اتوپارک ۲۰۱۶ | ۲۱۹,۹۷۸,۰۰۰ | ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سانتافه DM . دوایربگ نیوفیس . ۲۰۱۷ | وارداتی | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هیوندای سانتافه DM . فول نیوفیس . اتوپارک ۲۰۱۷ | وارداتی | ۲۲۶,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
کیا پیکانتو ۲۰۱۶ | ۷۵,۱۹۷,۰۰۰ | ۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا ریو صندوقدار ۲۰۱۶ | ۱۰۷,۱۲۹,۰۰۰ | ۱۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا ریو هاچ بک – دو ایربگ ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا ریو هاچ بک – فول ۲۰۱۶ | ۱۰۷,۱۲۷,۰۰۰ | ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اسپورتیج لوآپشن ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اسپورتیج فول ۲۰۱۶ | ۱۷۶,۶۰۳,۰۰۰ | ۱۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اسپورتیج فول ۲۰۱۷ نیوفیس | — | ۱۷۹,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما TF فول ۲۰۱۶ | ۱۷۱,۱۴۲,۰۰۰ | ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما JF دو ایربگ ۲۰۱۶ – اتاق جدید | وارداتی | ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما JF فول ۲۰۱۶ – اتاق جدید | وارداتی | ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما JF فول ۲۰۱۶ – اتاق جدید GT | ۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما JF فول ۲۰۱۷ – اتاق جدید GT | وارداتی | ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا اپتیما JF فول ۲۰۱۷ – اتاق جدید GT + رادار | — | ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲٫۰ – فول کامل ۲۰۱۶ | ۱۳۶,۹۴۰,۰۰۰ | ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲٫۰ – فول نیوفیس ۲۰۱۶ | ۱۳۶,۹۴۰,۰۰۰ | ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲٫۰ – لوآپشن ۲۰۱۷ | وارداتی | ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲٫۰ – فول نیوفیس ۲۰۱۷ | وارداتی | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو کوپه ۲٫۰ – ۲۰۱۶ | ۱۳۵,۳۳۷,۰۰۰ | ۱۳۴,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا کارنز ۲۰۱۶ | ۱۵۷,۰۴۳,۰۰۰ | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سورنتو اتاق جدید ۲٫۴ فول ۲۰۱۶ + اتوپارک | ۲۳۰,۲۵۹,۰۰۰ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سورنتو اتاق جدید ۲٫۴ فول ۲۰۱۷ + اتوپارک | — | ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
تویوتا یاریس هاچبک ۲۰۱۶ | ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا یاریس صندوقدار – ۲۰۱۶ | ۱۰۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا پریوس ۲۰۱۶ – تک رادار بدون هداپ | ۱۳۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا پریوس ۲۰۱۶ – فول کامل با هداپ | ۱۴۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا پریوس ۲۰۱۷ | ۱۵۶,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کرولا XLI فول ۲۰۱۶ | ۱۳۲,۹۰۰,۰۰۰ | ۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کرولا XLI X فول ۲۰۱۶ | ۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کرولا GLI فول ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا لندکروز ۶ سیلندر GXR فول | وارداتی | ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا راو ۴ نیوفیس ۲۰۱۶ | ۲۴۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا راو ۴ نیوفیس ۲۰۱۶ / صندوق برقی | ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ / دندهای اتاق جدید | ۱۶۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ / اتوماتیک اتاق جدید | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۳۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کمری GL اسپشیال ۲۰۱۶ | ۱۵۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کمری GLX فول ۲۰۱۶ | وارداتی | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کمری GLX اس اسپشیال ۲۰۱۶ | ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا کمری هیبرید XLE مدل ۲۰۱۶ | وارداتی | ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تویوتا هایس ۲٫۷ سقف بلند ( های روف ) | ۱۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | — |
لکسوس
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
لکسوس NX200 T سه کلید | ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس NX200 T هفت کلید | ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس NX200 T هفت کلید – F اسپورت | — | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس NX200 T هفت کلید – F اسپورت ۲۰۱۷ | ۳۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس NX300 H سه کلید | ۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس NX300 H شش کلید | ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس RX 350 . فول ۲۰۱۳ | وارداتی | ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس LX 570 آفرود ۲۰۱۳ | وارداتی | ۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس ES 250 فول ۲۰۱۶ | ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس ES 350 فول ۲۰۱۳ | وارداتی | ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس GS250 – تیپ ۲ | ۲۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس GS250 – تیپ ۳ | ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس GS250 فول – F Sport | ۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس GS250 فول – Platinum | ۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس IS250 فول – ۶ سیلندر پرستیژ | ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس IS250 فول – F Sport | ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس CT200 H هیبریدی – فول ۲۰۱۵ | ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
لکسوس CT200 H هیبریدی – فول ۲۰۱۶ | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
مرسدس بنز
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
بنز CLA45 فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز C200 فول – اتاق جدید ۲۰۱۵ | وارداتی | ۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز C200 فول – اتاق جدید ۲۰۱۶ | وارداتی | ۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز E200 مدل ۲۰۱۶ | ۳۰۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز E200 مدل ۲۰۱۷ | وارداتی | ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز E250 فول مدل ۲۰۱۵ | وارداتی | ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز E250 فول مدل ۲۰۱۶ | ۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز E250 کروک | وارداتی | ۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بنز S500 جدید . ۴ نفره . فول ۲۰۱۵ | ۱,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ناموجود |
بنز S500 جدید کوپه . ۴ نفره . فول ۲۰۱۵ | وارداتی | ناموجود |
پورشه
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
پورشه باکستر ۲٫۰ مدل ۲۰۱۷ | وارداتی | ۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پورشه باکستر S مدل ۲۰۱۷ | وارداتی | ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پورشه ماکان ۲٫۰ فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پورشه ماکان ۲٫۰ توربو فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بی ام و
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
بیام و I8 فول – ۲۰۱۵ | وارداتی | ۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و I8 فول – ۲۰۱۶ | وارداتی | ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و ۲۲۰I کوپه | ۲۸۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و ۳۲۸ جی تی . مدل ۲۰۱۶ | ۳۷۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و ۴۲۰ گرن کوپه ( لاکچری ) | ۳۷۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و ۵۲۸I فول ۲۰۱۶ | ۴۴۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و ۵۲۸I فول ۲۰۱۷ | وارداتی | ۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X1 مدل ۲۸I تیپ ۱ | ۳۲۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X1 مدل ۲۸I تیپ ۲ | ۳۳۴,۹۰۰,۰۰۰ | ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X3 مدل ۲۸I مدل ۲۰۱۶ | ۳۸۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X3 مدل ۲۸I مدل ۲۰۱۷ | ۳۹۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X4 تیپ ۲۸ (کیت M) | ۴۲۶,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X4 تیپ ۲۸ فول ۲۰۱۶ | ۴۱۶,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
بیام و X4 تیپ ۲۸ فول ۲۰۱۷ | ۴۵۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۴۳۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو
نام خودرو | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
|---|---|---|
رنو تلسیمان E2 | ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تلسیمان E3 | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو سیمبل PE مدل ۲۰۱۶ | ۷۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۷۳,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو سیمبل SE مدل ۲۰۱۶ | ۸۳,۵۰۰,۰۰۰ | ۸۰,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو سیمبل LE مدل ۲۰۱۷ | ۸۴,۹۰۰,۰۰۰ | — |
رنو اسکالا ۱۶۰۰ تیپ PE | ۹۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۹۵,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو اسکالا ۱۶۰۰ فول ۲۰۱۶ | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو اسکالا ۲۰۰۰ تیپ E2 مدل ۲۰۱۶ | ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو اسکالا ۲۰۰۰ تیپ E4 مدل ۲۰۱۶ | ۱۲۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو فلوئنس – دنده دستی ۲۰۱۶ | ۸۶,۹۰۰,۰۰۰ | ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو فلوئنس – دنده دستی ۲۰۱۷ | ۹۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو فلوئنس E2 مدل ۲۰۱۶ | ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو فلوئنس E4 مدل ۲۰۱۷ | ۱۳۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۲,۵۰۰,۰۰۰ |
رنو سفران ۲٫۰ نیمهفول ۲۰۱۶ | ۱۲۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو سفران ۲٫۰ فول ۲۰۱۶ | ۱۳۹,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو سفران ۲٫۵ مدل ۲۰۱۶ | ۱۸۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو داستر تک دیفرانسیل ۲۰۱۶ | ۱۰۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو داستر دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۶ | ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو داستر دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۷ | ۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کولئوس | ۱۶۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |