بازگشت دکتر آسیبدیده، تعیین خط گرندپری آراگون
تمرین سوم گرندپری موتو جی پی آراگون، در هوای خشک برگزار شد. در این تمرین که به دلیل شرایط جوی و سرعت بهتر موتورسواران، تمرین تعیینکننده برای ورود به مرحله دوم تعیینخط بود، مارکز در جایگاه نخست قرار گرفت، وینیالز توانست در پیست خشک خودی نشان دهد و در جایگاه دوم نشست و دنی پدروسا سریعترین مرد روز جمعه نیز در جایگاه سوم ایستاد.
ولنتینو روسی، که با توجه به شرایط بدنی خود دیروز نتوانسته بود در باران از تواناییهای کامل خود و موتور M1 یاماها استفاده کند، در این تمرین در جایگاه دهم قرار گرفت و بهعنوان آخرین موتورسوار به Q2 راه یافت. روسی که زودتر از موعد مقرر به مسابقات برگشته، بعد از تمرینات دیروز عنوان کرد مقداری درد دارد اما درد او شدید نیست.
در تمرین چهارم ماوریک وینیالز جلوتر از موتورسواران هوندا، پدروسا و مارکز، در جایگاه نخست قرار گرفت و پُل اسپارگارو از تیم KTM در مکان چهارم ایستاد.
در Q1، خورخه لورنزو و یوهان زارکو توانستند مکانهای اول و دوم را کسب کرده و به Q1 راه یابند. خورخه لورنزو در تمرینات جمعه عملکرد بسیار خوبی داشت اما در تمرین تعیینکننده صبح شنبه، بعد از ولنتینو روسی و در مکان یازدهم قرار گرفت و نتوانست مستقیماً به Q2 برود. جک میلر نیز با اختلاف تنها 9 هزارم ثانیه نسبت به یوهان زارکو از حضور در Q2 بازماند.
اما در تعیینخط شرایط اندکی متفاوت رقم خورد. ماوریک وینیالز پول پوزیشن آراگون را بهدست آورد و لورنزو با اختلاف تنها 1 دهم ثانیه دوم شد. ولنتینو روسی نیز با توجه به شرایط بدنی خود، عملکرد بسیار خوبی داشت و در مکان سوم ایستاد.
مارک مارکز در دوری که انتظار میرفت زمان بسیار خوبی ثبت کرده و پول پوزیشن را به چنگ آورد، تصادف کرد و نتوانست بعدازآن، زمان بهتری کسب کرده و در مکان پنجم ایستاد.
کل کراچلو، موتورسوار تیم LCR Honda در جایگاه چهارم ایستاد و دوباره بهترین عملکرد را در میان موتورسواران تیمهای مستقل داشت. دنی پدروسا نیز در جایگاه ششم ایستاد، بنابراین سه موتورسیکلت هوندا در خط دوم استارت خواهند زد.
آندره داویتسیوزو، روز خوبی نداشت و در جایگاه هفتم ایستاد، الیش اسپارگارو نیز در جایگاه هشتم ایستاد. آراگون پیستی است که او اولین سکوی خود را در موتو جی پی کسب کرده.
جدول کامل مرحله اول تعیینخط گرندپری آراگون
رده | موتورسوار | تیم | زمان | فاصله زمانی |
1 | Ducati Team | 1'48.179 | ||
2 | Monster Yamaha Tech 3 | 1'48.298 | 0.119 / 0.119 | |
3 | EG 0,0 Marc VDS | 1'48.307 | 0.128 / 0.009 | |
4 | Red Bull KTM Factory Racing | 1'48.387 | 0.208 / 0.080 | |
5 | Pull&Bear Aspar Team | 1'48.467 | 0.288 / 0.080 | |
6 | OCTO Pramac Racing | 1'48.908 | 0.729 / 0.441 | |
7 | Reale Avintia Racing | 1'48.911 | 0.732 / 0.003 | |
8 | Monster Yamaha Tech 3 | 1'49.034 | 0.855 / 0.123 | |
9 | Reale Avintia Racing | 1'49.052 | 0.873 / 0.018 | |
10 | Team SUZUKI ECSTAR | 1'49.233 | 1.054 / 0.181 | |
11 | EG 0,0 Marc VDS | 1'49.258 | 1.079 / 0.025 | |
12 | OCTO Pramac Racing | 1'49.288 | 1.109 / 0.030 | |
13 | Red Bull KTM Factory Racing | 1'49.578 | 1.399 / 0.290 | |
14 | Aprilia Racing Team Gresini | 1'50.769 | 2.590 / 1.191 |
جدول کامل مرحله دوم تعیینخط گرندپری آراگون
رده | موتورسوار | تیم | زمان | فاصله زمانی |
1 | Movistar Yamaha MotoGP | 1'47.635 | ||
2 | Ducati Team | 1'47.735 | 0.100 / 0.100 | |
3 | Movistar Yamaha MotoGP | 1'47.815 | 0.180 / 0.080 | |
4 | LCR Honda | 1'47.830 | 0.195 / 0.015 | |
5 | Repsol Honda Team | 1'47.963 | 0.328 / 0.133 | |
6 | Repsol Honda Team | 1'48.107 | 0.472 / 0.144 | |
7 | Ducati Team | 1'48.137 | 0.502 / 0.030 | |
8 | Aprilia Racing Team Gresini | 1'48.159 | 0.524 / 0.022 | |
9 | Pull&Bear Aspar Team | 1'48.187 | 0.552 / 0.028 | |
10 | Team SUZUKI ECSTAR | 1'48.289 | 0.654 / 0.102 | |
11 | Monster Yamaha Tech 3 | 1'48.402 | 0.767 / 0.113 | |
12 | Red Bull KTM Factory Racing | 1'48.471 | 0.836 / 0.069 |