تنها یک هفته پس از مسابقه جذاب بلژیک، در آخر هفتهای قرار داریم که مسابقه جذابی دیگر در جریان است. حال که اختلاف امتیاز در بالای جدول به تنها 7 امتیاز رسیده، حساسیت مسابقه مونزا بهشدت افزایشیافته. باید دید فراری در پیست خانگی خود موفق به مغلوب کردن مرسدس خواهد شد یا اینکه مرسدس میهمان، تاج پادشاهی مونزا را بر سر خواهد نهاد.
مونزا برای بسیاری، تجسمی عالی از یک مسابقه فرمول یک است. مونزا نهتنها پیستی است که سرعت و مهارت را باهم ترکیب میکند، بلکه روح و حس بسیار خاصی دارد. این پیست تعدادی از بهترین مسابقات فرمول یک را به خود دیده و همچنین شاهد بعضی از بدترین تصادفات بوده. بیش از 60 سال است که صدای موتور اتوموبیلهای فرمول یک و اسامی رانندگانی که توسط تماشاگران تشویق میشوند در این پیست طنینانداز میشود.
ساخت این پیست در 1922 شروع شد و در طول 6 ماه به سرانجام رسید. بعد از 'بروکلندز' در انگلستان و 'ایندیانا پلیس' در امریکا، مونزا سومین پیستی بود که از ابتدا باهدف مسابقات ساخته میشد(بسیاری از پیستها در ابتدا قسمتی از جادهها یا خیابانهای شهری بودند و بعدها به پیست تبدیل شدند.)
از آغازین فصل مسابقات فرمول یک در 1950، مونزا میزبان این رقابتها بوده. مونزا در این 67 سال، شاهد صحنههای شگفتانگیز، پیروزیهای مشهور و تصادفات وحشتناکی بوده. تمام این اتفاقات دستبهدست هم داده تا باعث شود مونزا یکی از جادوییترین مکانهای برگزاری فرمول یک باشد. به عقیده بسیاری از افراد، مکانی بهتر از مونزا برای تعریف "ورزش" وجود ندارد. ایتالیاییها به آن 'La Pista Magica' (پیست جادویی) میگویند. تعریفی که مخالفان اندکی دارد و اکثر افراد با آن موافقاند.
مونزا طولی 5793 متری داشته و دارای 11 پیچ است. مسابقه در 53 دور برگزار خواهد شد و رانندگان مسیری 306 کیلومتری را طی خواهند کرد. رکورد این پیست در اختیار روبنز باریچلو است که با اتوموبیل فراری در سال 2004 به ثبت رسیده.
برنامه زمانی گرندپری ایتالیا