استفاده ردبول از پیشرانههای هوندا در فصل آینده فرمول 1
این بیانیه به معنای خاتمه همکاری 12 ساله ردبول و رنو است. رنو از سال 2007 تاکنون تأمین پیشرانههای ردبول را بر عهده داشته است و در خلال این سالها چهار قهرمانی را با یکدیگر به دست آوردهاند اما پس از آنکه عملکرد پیشرانههای رنو کاملاً زیر سایه مرسدس قرار گرفت این همکاری رو به محاق رفت. در چند فصل گذشته ردبول که هماکنون از اسپانسرینگ استون مارتین نیز برخوردار است از پیشرانههای رنو با برند تگ هور استفاده میکند.
مدیر اصلی تیم ردبول کریستین هورنر میگوید:
این همکاری جدید با هوندا نشان دهنده آغاز فاز جذاب جدیدی است که در آن استون مارتین ردبول نه تنها برای پیروزی در گرندپری ها تلاش خواهند کرد بلکه درصدد کسب عنوان قهرمانی خواهند بود. همکاری هوندا با تیم ردبول پتانسیل بسیار زیادی ایجاد میکند.
هوندا اولین خودروساز ژاپنی است تنها 4 سال پس از شروع ساخت خودرو در سال 1964 وارد فرمول 1 شده و در سال 1968 آن را ترک کرده است؛ اما ژاپنی در دهه 80 میلادی به عنوان تأمینکننده پیشرانه تیمهایی همچون ویلیامز، لوتوس و مک لارن وارد فرمول 1 شد و پس از آن بازهم کنار کشید. این خودروساز در سال 2000 با تیم بار به مسابقات بازگشت و البته چند سال بعد و در سال 2006 بازهم دست از فرمول 1 شست.
هوندا در سال 2015 با تأمین پیشرانههای مک لارن دوباره به فرمول 1 بازگشت اما پس از سه فصل پردردسر مک لارن ترجیح داد از پیشرانههای رنو استفاده کند و تورو روسو و تیم بی ردبول با هوندا قرارداد بستند. ظاهراً این همکاری کاملاً باب میل طرفین بوده و در فصل آینده تیم اصلی ردبول از پیشرانههای هوندا استفاده خواهد کرد.
رئیس هوندا آقای تاکاهیرو هاچیگو نیز درباره این همکاری میگوید:
داشتن دو تیم به این معنی است که ما میتوانیم دو بار موفق شویم زیرا دادههای زیادی را از قبل داریم. ما معتقدیم همکاری با تیمهای تورو روسو و ردبول ریسینگ به ما اجازه میدهد تا به هدف خود که همان قهرمانی است نزدیکتر شویم.