هیبریدی شدن خودروهای رالی جهانی از فصل 2022
این خودروهای جدید از بخشهای هیبریدی مشابه هم استفاده خواهند کرد اما انتظار میرود تیمها از سال 2025 آزادی عمل بیشتری در زمینهی فنی داشته باشند. همچنین در قوانین آمده که خودروهای رالی خواهند توانست در زمان حضور در بخشهای شهری از نیروی الکتریکی استفاده کنند و در برخی مراحل ویژه نیز قوای محرکهی هیبریدی بوست قدرت الکتریکی اضافی را در اختیار رانندگان قرار خواهند داد.
به زودی قوانین جدیدی نیز اجرایی خواهند شد. برای مثال توسعهی لاستیکها از سال 2021 تا 2024 متوقف خواهد شد تا به این ترتیب هزینهها کاهش یافته و از ایجاد جنگ لاستیک بین تولیدکنندگان پیشگیری شود.
همچنین قوانین سال 2022 از رقبا میخواهند که بدنهی خودروهای تولیدی را بکار گیرند یا اینکه شاسی فریم فضایی لولهای و بدنهای را استفاده کنند که قطعاتش از خودروهای جادهای استاندارد گرفته شدهاند.
فیا در بیانیهی خود اعلام کرده است:
همچنین گزینهی مقیاسپذیری بدنه در داخل همان محدودیتهای ذکر شده وجود دارد که به خودروهای بزرگتر اجازه میدهد با اهداف ابعادی در نظر گرفته شده هماهنگی داشته باشند.
شنیدن اینکه خودروهای رالی جهانی از قوای محرکهی هیبریدی استفاده خواهند کرد سورپرایز کننده نیست مخصوصاً اینکه از سال 2014 شاهد استفاده از قوای محرکهی هیبریدی در خودروهای فرمول 1 هستیم. اوایل سال جاری سیتروئن اعلام کرد اگر قوانین مسابقات رالی اصلاح نشده و از برخی سیستمهای الکتریکی شده در آن استفاده نشود احتمالاً از فصل 2020 به بعد در رالی جهانی حضور نخواهد داشت.