چهارمین پیروزی و برتری امتیازی داوی، موتوجیپی بریتانیا
آندره داویتسیوزو، با بردن جایزهبزرگ بریتانیا پیشتاز جدول موتورسواران موتوجیپی شد. در روزی که مارکز بدشانسی آورد، یاماها سواران در دورهای آخر دوباره با مشکل تایر دستوپنجه نرم کردند و داوی سبقتهای خوبی گرفت. او که از رده ششم مسابقه را آغاز کرد، در دور 18 از روسی پیشتاز سبقت گرفت و سپس دیگر موتورسوار یاماها را پشت سر خود نگه داشت تا قهرمانی جایزهبزرگ بریتانیا را با اختلاف 114هزارم ثانیه بهدست آورد.
در همان دور 18 و پس از سبقت داوی، وینیالز نیز از روسی سبقت گرفت. روسی که از بعد از سبقت از مارکز در اوایل مسابقه، پیشتاز رقابت بود برتری خود را تا انتها نگهداشت. او که به گفته خودش برای چندمین بار از مشکل در تایر عقب خود رنج میبرد؛ درنهایت نتوانست سرعت خود را حفظ کرده و به رده سوم رضایت داد.
مارک مارکز، هفت دور مانده به پایان مسابقه با مشکل در موتور روبرو شد. او که بعد از روسی و داویتسیوزو، سوم بود، بعد از خارج شدن دود از انتهای موتورش مجبور به ترک مسابقه شد و این اتفاق به قیمت ازدستدادن مقام اولی جدول برای او تمام شد.
بعد از سه نفر برتر، کال کراچلو بهعنوان نفر چهارم از خط پایان گذشت. او که بیشتر مسابقه را به تعقیب گروه پیشتاز پرداخته بود موفق به کسب سکو در مسابقه خانگی خود نشد.
لورنزو پیشتاز گروه بعد بود، او بیشتر مسابقه پیشتازی گروه را دارا بود و توانست به رده پنجم دست یابد. یوهان زارکو که با لورنزو درگیریهایی داشت ششم شد. پدروسا کار خود را در رده هفتم به پایان رساند و اسکات ردینگ هم هشتم شد و آلکس رینز و آلوارو باتیستا نهم و دهم شدند.
پُل اسپارگارو یازدهم شد؛ اما در اتفاقی عجیب در دور بعد از عبور از خط پایان علیرغم سرعت نهچندان زیاد به زمین خورد. البته تصادف دیگری نیز موردتوجه بود. سه دور مانده به پایان مسابقه، ایانونه تعادل خود را از دست داد و باعث شد دنیلو پتروچی نیز از مسابقه خارج شود.
جدول کامل مسابقه موتوجیپی بریتانیا
(با کلیک روی نام هر موتورسوار میتوانید اطلاعات بیشتری از او در سایت موتوجیپی مشاهده کنید)
رده | امتیاز | موتورسوار | تیم | زمان/فاصلهزمانی |
---|---|---|---|---|
1 | 25 | Ducati Team | 40'45.496 | |
2 | 20 | Movistar Yamaha MotoGP | +0.114 | |
3 | 16 | Movistar Yamaha MotoGP | +0.749 | |
4 | 13 | LCR Honda | +1.679 | |
5 | 11 | Ducati Team | +3.508 | |
6 | 10 | Monster Yamaha Tech 3 | +7.001 | |
7 | 9 | Repsol Honda Team | +10.944 | |
8 | 8 | OCTO Pramac Racing | +13.627 | |
9 | 7 | Team SUZUKI ECSTAR | +15.661 | |
10 | 6 | Pull&Bear Aspar Team | +25.279 | |
11 | 5 | Red Bull KTM | +30.336 | |
12 | 4 | EG 0,0 Marc VDS | +31.609 | |
13 | 3 | Pull&Bear Aspar Team | +31.945 | |
14 | 2 | Reale Avintia Racing | +33.567 | |
15 | 1 | Reale Avintia Racing | +33.901 | |
16 | EG 0,0 Marc VDS | +43.012 | ||
17 | Red Bull KTM | +48.683 | ||
- | Aprilia Racing | 2 Laps | ||
- | OCTO Pramac | 3 Laps | ||
- | Team SUZUKI ECSTAR | 3 Laps | ||
- | Repsol Honda Team | 7 Laps | ||
- | Aprilia Racing | 15 Laps |
جدول ردهبندی موتورسواران بعد از مسابقه بریتانیا
(با کلیک روی نام هر موتورسوار میتوانید اطلاعات بیشتری از او در سایت موتوجیپی مشاهده کنید)
جایگاه | موتوسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
1 | Ducati | ITA | 183 | |
2 | Honda | SPA | 174 | |
3 | Yamaha | SPA | 170 | |
4 | Yamaha | ITA | 157 | |
5 | Honda | SPA | 148 | |
6 | Yamaha | FRA | 109 | |
7 | Ducati | SPA | 90 | |
8 | Honda | GBR | 89 | |
9 | Yamaha | GER | 77 | |
10 | Ducati | ITA | 75 | |
11 | Ducati | SPA | 58 | |
12 | Ducati | GBR | 45 | |
13 | Aprilia | SPA | 43 | |
14 | Honda | AUS | 43 | |
15 | Ducati | FRA | 39 | |
16 | Suzuki | ITA | 33 | |
17 | Ducati | CZE | 28 | |
18 | Honda | SPA | 27 | |
19 | KTM | SPA | 26 | |
20 | Ducati | SPA | 23 | |
21 | Suzuki | SPA | 19 | |
22 | KTM | GBR | 8 | |
23 | Ducati | ITA | 7 | |
24 | KTM | FIN | 6 | |
25 | Aprilia | GBR | 2 | |
26 | Suzuki | FRA | 1 | |
27 | Suzuki | JPN |
جدول ردهبندی تیمی
تیم | مججموع امتیاز |
Movistar Yamaha MotoGP | 327 |
Repsol Honda Team | 322 |
Ducati Team | 273 |
Monster Yamaha Tech 3 | 186 |
Octo Pramac Racing | 120 |
LCR Honda | 89 |
Pull&Bear Aspar Team | 86 |
Team EG 0,0 Marc VDS | 70 |
Reale Avintia Racing | 62 |
Team Suzuki Ecstar | 53 |
Aprilia Racing Team Gresini | 45 |
Red Bull KTM Factory Racing | 40 |
Ducati Test Team | 7 |