هیجان و حادثه در گرندپری انگلستان با سورپرایز همیلتون
حالا دیگر پیشتازی ورشتاپن نسبت به همیلتون و ردبول نسبت به مرسدس در مسابقات این فصل عادی شده و در سیلورستون و مسابقه خانگی همیلتون هم این ورشتاپن بود که توانست پول پوزیشن را کسب کند.
استارت این مسابقه اما یکی از هیجانانگیزترین شروع مسابقات این فصل بود و چند بار پیشتازی مسابقه بین همیلتون و ورشتاپن دست به دست شد و نهایتاً در یکی از همین سبقتها در همان دور اول، تایر عقب خودروی ردبول با باله جلوی خودروی مرسدس برخورد و کنده شد و این باعث اسپین و سپس برخورد بسیار شدید خودروی ورشتاپن به دیواره پیست شد.
خوشبختانه این تصادف باعث صدمهای به ورشتاپن نشد اما پرچم قرمز به اهتزاز در آمد و خودروها همگی به پیت لین هدایت شدند. همیلتون هم به علت این برخورد مقصر شناخته شد و 10 ثانیه پنالتی گرفت.
شروع دوباره مسابقه با پیشتازی لکلرک همراه بود و همیلتون هم پشت سر او قرار گرفت. برای نخستین بار در این چند فصل، طرفداران فراری توانستند پیشتازی مقتدرانه راننده جوان خود را ببینند. لکلرک برخلاف انتظار اولیه، در اکثر طول مسابقه حتی با وجود چند مورد نقص فنی جزئی توانست فاصله خود را نسبت به تعقیبکنندگان حفظ کرده و رانندگی بینقصی را به نمایش بگذارد.
هرچه به پایان مسابقه نزدیکتر میشدیم، همیلتون فاصله خود را با لکلرک کمتر و کمتر میکرد و این دوز هیجان رقابت را در دورهای آخر به اوج خود رسانده بود. سرانجام همیلتون باوجود 10 ثانیه جریمه در دو دور مانده با آخر مسابقه توانست لکلرک را با قدرت بالای خودروی خود مغلوب و سورپرایز این مسابقه را تکمیل کند.
لکلرک به دومی اکتفا کرد و بوتاس هم سکوی سومی را به دست آورد. تک امتیاز سریعترین دور هم به پرز رسید و تماشاگران هم لکلرک را به عنوان برترین راننده این مسابقه انتخاب کردند. البته عملکرد درخشان و مستمر نوریس هم جای تحسین دارد.
حالا مرسدس و همیلتون یک قدم به ردبول و ورشتپن نزدیکتر شده اند و نوید مسابقات پرهیجانتری در آینده را میدهند.