مسابقات

بازگشت سباستین لوب به مسابقات رالی

بازنشسته شدن میشائیل شوماخر از مسابقات فرمول ۱ در سال ۲۰۰۶ و بازگشت دوباره او در سال ۲۰۱۰ را به یاد دارید؟ خب مسابقات رالی قهرمانی جهان نیز چنین کامبکی را تجربه می‌کند زیرا سیتروئن اعلام کرده سباستین لوب که موفق‌ترین راننده تاریخ این مسابقات است در حال بازگشت به رالی در سال آینده بوده اما باید گفت لوب تنها در سه مسابقه شرکت خواهد کرد.

سباستین لوب
لوب ۴۳ ساله در سال ۲۰۱۲ و پس از کسب نهمین قهرمانی در رالی جهانی بازنشستگی خود را اعلام کرد. البته لوب از زمان تاکنون تلاش داشته تا همچنان در موتور اسپورت حضور داشته باشد.

سباستین لوب
لوب در سال ۲۰۱۳ و با پژو ۲۰۸ T16 رکورد مسابقات Pikes Peak hillclimb را به نام خود ثبت کرد و با پژو نیز دو بار در رالی داکار حضور یافت. لوب همچنین در مسابقات قهرمانی تورینگ دنیا ۶ مسابقه را با سیتروئن پیروز شد و در مسابقات مختلف دیگر همچنین قهرمانی رالی کراس جهان، سوپر کاپ پورشه و سری GT فیا شرکت کرد.

سباستین لوب
لوب این فصل با پژو در داکار نیز شرکت خواهد کرد و البته همان‌گونه که گفتیم در سه مسابقه رالی نیز با سیتروئن همکاری خواهد کرد. لوب که قبلاً C3 WRC جدید را تست کرده پشت فرمان این خودرو در رالی مکزیک، کورسیکا و اسپانیا قرار خواهد گرفت.

سباستین لوب
او دراین‌باره می‌گوید:

احساس حضور در رالی یکی از جالب‌ترین احساساتی است که من تجربه کرده‌ام و درباره راندن یکی از این خودروها بسیار هیجان‌زده بوده‌ام. من هیچ انتظاری ندارم و تنها می‌خواهم از مسابقه لذت ببرم.

با برنامه‌ریزی برای ۱۳ مسابقه در تقویم فصل آینده مسابقات، لوب قادر نخواهد بود قهرمانی دیگری را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند اما خب به‌هرحال تماشای مهارت او در یکی از جذاب‌ترین رشته‌های موتور اسپورت حتماً جذاب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. SAEED

    ۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    لوب راننده مورد علاقمه امیدوارم بازم شگفتی سازی کنه
    این راننده افتخارات زیادی رو برای PSA بدست اورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Behrouz anzali

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    بهترین راننده جهان در رالی ! جذاب خواهد بود مسابقات رالی ، ای کاش کل فصل در سیتروئن میموند.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا