مسابقات

به‌روزرسانی تقویم 2021 فرمول 1، بازگشت ترکیه و تغییرات یاس مارینا

اگرچه مسابقات فرمول ۱ در فصل جاری خود به اندازه سال پیش پر سر و صدا نیست اما تغییرات جذابی در آن صورت گرفته و برای مثال ردبول موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده است. تاکنون تنها ۷ مسابقه برگزار شده و دو شانس بزرگ دیگر نیز برای پیروزی رانندگان اعلام شده است: ترکیه در حال بازگشت به تقویم مسابقات بوده و پیست یاس مارینای ابوظبی نیز تغییراتی در طراحی خود خواهد داشت.

گرندپری ترکیه در ابتدا قرار بود ۱۱ تا ۱۳ ژوئن برگزار شود اما محدودیت‌های مربوط به سفر ناشی از همه‌گیری کرونا باعث لغو این گرندپری شده بود. از آن زمان تاکنون مسابقه دوم در اتریش جایگزین شده بود اما حالا تقویم دوباره تغییر کرده و برای پر کردن جای خالی ناشی از لغو گرندپری سنگاپور، مقامات تصمیم گرفته‌اند گرندپری ترکیه را بازگردانند.

سال پیش شاهد پل پوزیشن شوکه کننده لانس استرول در ترکیه بودیم و لوئیس همیلتون نیز هفتمین قهرمانی خود را جشن گرفت و همه این خبرها در یک مسابقه بارانی منتشر شدند. همین لحظات هیجان‌انگیز باعث شده بودند لغو گرندپری ترکیه افسوس زیادی را در پی داشته باشد اما خوشبختانه دوباره شاهد هیجان در استانبول پارک خواهیم بود.

استفانو دومنیکالی مدیرعامل فرمول ۱ گفته است:

ما از بازگشت دوباره به ترکیه و پیست استانبول پارک خوشحالیم. امیدواریم یک مسابقه خیال‌انگیز دیگر را در یکی از بهترین پیست‌های دنیا تماشا کنیم. ما می‌خواهیم از مدیریت این پیست و آقای وورال آک برای تلاش‌های زیادی که برای برگزاری این مسابقه انجام شده تشکر کنیم. امیدواریم شهرهای بیشتری گرندپری های فرمول ۱ را میزبانی کنند.

اما هدف از ایجاد تغییرات در پیست یاس مارینای ابوظبی حل برخی مشکلات و انتقادات درباره عدم وجود هیجان در این پیست بوده است. در برخی پیچ‌ها تغییراتی در زوایای عبور خودروها ایجاد شده و در برخی بخش‌ها نیز طراحی به گونه‌ای تغییر یافته که خودروها سریع‌تر حرکت کنند. کار ایجاد تغییرات در این پیست از تابستان شروع شده و انتظار می‌رود تا پیش از برگزاری گرندپری ابوظبی تمام شود.

فرناندو آلونسو راننده آلپاین که در سال ۲۰۱۰ با فراری سومین قهرمانی رانندگان را از دست داد این تغییرات را تائید کرده است. او گفته است:

بله من نقشه را دیدم و فکر می‌کنم که خوب است. حداقل آن‌ها در حال تلاش هستند و می‌خواهند مطمئن شوند ما عملکرد بهتری خواهیم داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    امروز ساعت ۱۷:۳۰ باید شاهد یک مسابقه پر هیجان و احتمالا بارانی و در اتریش باشیم .
    اما شبکه ورزش مسابقه رو به خاطر والیبال پخش نخواهد کرد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      والیبال هم که ماشالله جدیدا دارن خوب میبازن!فکر کنم اسکای اسپورت نشون میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Farzad

        ۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        میبازن ؟ باور کن تا حالا نگاه نکردم 😂😂

        بله نشون میدن با گوشی هم میشه به صورت آنلاین تماشاکرد ، منتها ما انگلیسیمون ضعیفه متوجه نمیشیم گزارشگر چی میگه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          😂😂😂😂جالبه از 3 ست 2 ست رو باختن ست اخر هم تیم رقیب جلو هست یک جور رخ میان اینگار اینا بردن و دارن کلیپ اینستا میگیرن البته بیشتر جوان ها و قدیمی ها در اصل بازیگردان هستن و بازی میکنن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. akrh78

    ۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    شنیده ها حاکی از این است که الونسو همچنان پشت پتروف داره دور میزنه

    حذف اون سکشن قبل از مستقیمی اول میتونه واقعا یه جذابیتی به مسابقه قطاری ابوظبی بده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا