مسابقات

گزارش گرندپری فرمول یک هلند۲۰۲۲؛ ورستپن پیست را نارنجی کرد

تکراری ابوظبی ۲۰۲۱ در هلند ۲۰۲۲

این هفته به سراغ گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ هلند و پیست تمام نارنجی این کشور می‌رویم. جایی که مکس ورستپن در خانه‌ی خود بیشتر از هرجای دیگری طرفدار دارد.

مسابقه در عصر روز یکشنبه آغاز شد. ورستپن و لکلرک به خوبی استارت می‌زنند و از جایگاه خود دفاع می‌کنند. در استارت همیلتون و ساینز برخورد کوچکی دارند اما مشکلی به وجود نمی‌آورد.

در دور دوم کوین مگنوسن اشتباه می‌کند و قبل از برخورد با دیواره‌ها، خارج از پیست متوقف می‌شود.

لکلرک تلاش می کند فاصله ی زیر یک ثانیه ی خود را با ورستپن حفظ کند تا در زمان  استفاده از DRS موقعیت خوبی داشته باشد.

بعد از ۴ دور اکون ۴ رده به دست آورده  و نهم شده است.

دور ۶ همیلتون در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ساینز است و در فاصله ِDREV قرار گرفته است.

دور ۸ الونسو در رده‌ی ۱۳ به گسلی بسیار نزدیک شده است. در نهایت دور ۱۰ الونسو از گسلی سبقت میگیرد و دوازدهم می‌شود. دو دور بعد الونسو از سونودا هم سبقت می‌گیرد و صاحب در رده‌ی ۱۱ می‌شود.

خیلی زود در دور ۱۲ پیت استاپ‌ها شروع شده است. در دور ۱۴ میک شوماخر که تعیین خط خوبی داشت در پیت لین دچار مشکل می‌شود و در رده‌ی۱۸ از پیت خارج می شود.

پرز و ساینز همزمان به پیت می‌ایند ولی فراری نمی‌تواند لاستیک ساینز را عوض کند ۱۲/۷ ثانیه طول می‌کشد تا لاستیک‌های ساینز عوض شود. ظاهرا لاستیک ها اماده نبوده است. این اولین بار نیست که فراری با مدیریت فنی ضعیف خود، مسابقه‌ی رانندگان خود را نابود کرده است. در نهایت پرز در جایگاه ۸ از پیت خارج می‌شود و ساینز شانس بردن سکو را از دست می‌دهد و در رده‌ی ۱۲ به مسابقه باز می‌گردد.

دور ۱۷ لکلرک به پیت لین فراخوانده می‌شود و در نهایت در جایگاه چهارمی به پیست باز می‌گردد.

دور ۱۹ نوبت پیت استاپ ورستپن است که در رده‌ی سوم و پشت سر راسل به مسابقه ادامه می‌دهد.

دور ۲۰ و ساینز بعد از فاجعه‌ی فراری در پیت لین، تا رده ی ۷ بالا آمده است.

دور ۲۴ مرسدس‌ها که هنوز به پیت نرفته‌اند به ترتیب همیلتون و راسل اول و دوم هستند و ورستپن در جایگاه سوم در حال کم کردن فاصله‌ی خود با راسل است.

دور ۲۸ ورستپن از راسل سبقت می‌گرد و دوم می‌شود.
دور ۳۰ همیلتون به پیت می‌ایدو در رده‌ی ۵ پشت پرز خارج می‌شود.
دور ۳۱ راسل دیگر راننده‌ی مرسدس به پیت می اید و در رده‌ی پنجم پشت همیلتون به پیست باز میگردد.

دور ۳۶ همیلتون تلاش می‌کند از پرز سبقت بگیرد و سوم شود ولی نمی تواند. دور بعد همیلتون از پرز سبقت میگیرد و به رده‌ی سومی می‌رسد.

فتل که تازه از پیت بیرون امده است ترافیک درست میکند و مانع پرز برای باز پس گرفتن جایگاه خود از همیلتون می‌شود.

دور ۳۹ و راننده‌ی دیگر مرسدس یعنی راسل به راحتی از پرز سبقت می‌گیرد و چهارم می شود.
پرز دور ۴۱ دوباره به پیت می‌رود و در رده‌ی ۷ پشت الونسو به پیست باز میگردد.
دور ۴۴ پرز از نوریس سبقت میگیرد و پنجم می شود.

دور ۴۵ ماشین سونودا خراب می‌شود و همه منتظر سیفتی کار هستند که شانس بزرگی برای ردبول است که ماشین وی درست می‌شود و به مسابقه ادامه می‌دهد.

با این حال در ادامه یوکی سونودا به دلیل مشکل در خودروی خود مجبور به توقف کنار پیست و ترک مسابقه شد. در این زمان اعلام موقعیت خودروی ایمنی مجازی شد. ورستپن به پیت آمد و با لاستیک هارد به پیست بازگشت. همیلتون و راسل نیز با انتخاب لاستیک‌های مدیوم به ادامه‌ی مسابقه بازگشتند.

دور ۵۳ و همیلتون هر دور در حال ثبت سریع‌ترین زمان و کاهش فاصله‌ی خود با ورستپن است.

دور ۵۶ خودرو بوتاس مشکل پیدا می‌کند و در مستقیمی اصلی متوقف می‌شود که جایی که منجر به حضور خودروی ایمنی در پیست می‌شود. ورستپن سریع به پیت می‌آید و لاستیک‌های خود را عوض می‌کند. مرسدس‌ها ترجیح می‌دهند بیرون بمانند در این زمان همیلتون اول و راسل دوم است. با این حال دور بعد راسل در رادیو اعلام می‌کند که می‌خواهن تایرهای خود را با سافت عوض کند و به پیت می‌آید ولی همیلتون همچنان بیرون پیت است. به جز از همیلتون و پرز سایر رانندگان بر روی لاستیک سافت آماده شروع مجدد مسابقه بودند. انتهای دور ۶۰ آغاز مجدد مسابقه بود.

پس از آغاز دوباره‌ی مسابقه ورستپن که لاستیک‌های بهتری نسبت به همیلتون دارد به راحتی از وی می‌گذرد و لیدر مسابقه‌ی خانگی خود می‌شود. راسل در دور ۶۳ با داشتن DRS توانست از همتیمی همیلتون عبور نماید و به رده ۲ برسد.

همیلتون از بابت استراتژی تیم در رادیو اعتراض می‌کند وی در حال حاضرم سوم است و فراری لکلرک در حال نزدیک شدن به او است.

اولین حمله لکلرک ناموفق است و نمی‌تواند از همیلتون عبور کند. او با داشتن لاستیک نرمتر و DRS شانس بیشتری نسبت به همیلتون دارد. راننده‌ی فراری در دور ۶۶ سبقت را کامل کرد و به رده ۳ رسید.

در دور ۶۹ اعلام شد که ساینز برای خروج ناایمن در پیت مستحق دریافت ۵ ثانیه جریمه شناخته شد. آلونسو هم از پشت به پرز نزدیک شد و آماده بود تا از ردبول عبور نماید.

در نهایت بعد از تکرار خاطره‌ی مسابقه‌ی ابوظبی ۲۰۲۱ که منجر به از دست دادن قهرمانی جهان برای همیلتون شد، مکس ورستپن توانست با تصمیم‌گیری درست تیم و عملکرد درخشان خودش پیروز رقابت گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ هلند شود. راسل و لکلرک نیز دوم و سوم شدند.


با توجه به نتایج به دست آمده تقریبا قهرمانی مکس ورستپن در این فصل از رقابت‌های فرمول یک قطعی به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Djawad

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (59 ديدگاه)

    علاوه بر شانس، کائنات هم در این برد دخیل بودند

    موافقم 29
    مخالفم 11
    1. Djawad

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (59 ديدگاه)

      فراری هم که تا الان استراتژیست خوب نداشت ، تیم پیت استاپش هم بهش اضافه شد.آخه لعنتیا چطور یک چرخ رو فراموش کردید؟ فراری با این پت و مت بازیا ساینز رو قشنگ اوت کرد از مسابقه.

      ولی بنظرم راسل میتونست ریسک کنه و لکلرک رو دفاع کنه تا همیلتون و خودش روی سکو قرار بگیرن.مرسدس ها دارن به سرعت واقعیشون نزدیک میشن.

      موافقم 18
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        فقط من اینجوری ام یا شما هم
        همین فکرو دارید؟؟
        انگار بعد از تعطیلات
        سرعت مسابقه ای فراری کم تر شده
        دیگه مث قبل نمیتونن رقابت کنن!!
        حالا نمیدونم
        شاید مرسدس و ردبول بهتر شده باشن!
        تو مصاحبه هم انگار لکلرک روحیه همیشگی رو نداشت
        واقعا برا خودم غصه میخورم
        ک فن تیم فراری ام و باید این
        وضعیت رو تماشا کنم
        اولین آرزوم اینه تیم مدیریتی به کل
        جایگزین بشه و دومی هم
        ماشیناشون به اون قدرت سابق ک لایقشن
        برگردن
        مایکی نگا کن چ بلایی سر تیمت آوردن
        😔

        موافقم 8
        مخالفم 0
  2. M.Kkarimi

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (860 ديدگاه)

    امید داشتم همیلتون چند دور باقی مونده رو هم دووم بیاره و یه برد شیرین کسب کنه که با دو تا سیفی کار قشنگ مالیده شد … برد که هیچی سکو هم نگرفت !! …
    کاش یه ذره از سیاستای ردبول در مورد رده بندی و اولویت بندی های راننده هاش رو هم مرسدس داشت …
    حالا کاری به این قضایا ندارم ولی یه چیزی برام سوال شد که چجور سونادا بعد پیت استاپ بازم مشکل داشت ؟!! واقعا تیم متوجه مشکل فرمونش نشدن ؟! خودش متوجه نشده بود ؟!؟! چرا دوباره فرستادنش داخل پیست ؟!؟! ….

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      این سونودا نبود برد همیلتون حتمی بود

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. M.Kkarimi

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (860 ديدگاه)

        فکر کنم سونادا و لطیفی و… رو برای گند زدن تو مسابقه اون بالایی ها اوردن… 🤦(مشخصا برای همیلتون!)
        البته تقصیر کار بیشتر تیمش بود نه خودش…

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. بهزاد

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2413 ديدگاه)

          نمیدونم کاملا روند مسابقه را دیدید یا خیر اما توقف سونودا از جهاتی کاملا به نفع مرسدس بود چون مکس رفت رو تایر هارد و مرسدس ها که قرار بود تک پیت تمام کنن رفتن رو مدیوم و بعد از اتمام ویرچوال سیفتی حدود ۱۴ ثانیه اختلاف بود و مرسدس ها هر دور نزدیکتر میشدن و ردبول رو تایر هارد خوب نبود.
          عامل اصلی توقف بوتاس بود و اگر همیلتون میرفت رو سافت بازهم مکس نفر اول میموند و سبقت گرفتن ازش خیلی خیلی سخت میشد و راسل هم خودش خواست بره رو سافت وگرنه اونهم با مدیوم ادامه میداد.
          اگر مسابقه روند عادی را طی میکرد مکس با تعویض تایر براحتی از جفت مرسدس ها عبور میکرد و به فرض تعویض تایر مکس در دور ۵۰ نهایت ۱۰ ثانیه پشت مرسدس ها به پیست برمیگشت و در ۲۲ دور باقی مانده کار سختی برای اولی نداشت.
          اتفاقات مسابقه جزوی از رویداده و ممکنه به نفع برخی بشه و نفراتی رده از دست بدن و اگر لکرک دو سه دور دیرتر میرفت پیت اتفاق سونودا باعث دومیش میشد یا اگر ردبول برای پرز سافت میبست امکان سومی داشت یا حداقل چهارمی.

          موافقم 7
          مخالفم 3
    2. LH44

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (156 ديدگاه)

      اتفاقن بهتره که مرسدس مثل ردبول نیست.
      یه وقتی شما یه راننده عالی داری و یه راننده درجه دو. اونوقت راننده درجه دو رو فدای راننده اولت میکنی. قبلنا فکر میکردیم ته اینکار بوتاسه اما پرز رو همه رو سفید کرده!!!! ردبولم ثابت کرده هر تصمیمی رو حاضره برای راننده اولش بگیره. حتی ترکو.ندن ماشین دومش اگه لازم باشه.
      اما مرسدس الان دوتا راننده عالی داره که یکیشون اخرهای کرییرشه و اون یکی اینده تیمه. نباید راننده اول دوم داشته باشن. باید ازاد بذارن.
      راسل هم تصمیم خودش بود برای پیت دوم وگرنه تیم برای اون هم اشتباه فکر کرده بود.
      مرسدس عادت نداره تو این رده استراتژی بچینه. برا همین اشتباه زیاد میکنه این فصل. مخصوصن موقع سیفتی کار.
      ماشین که خوب بشه و بتونه با بقیه رقابت کنه، استراتژی هم خوب میشه. استراتژیستای مرسدس بهتر از ردبول نباشن بدتر نیستن.
      جمله ای که به هیچ عنوان نمیشه برای فراری گفت.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. M.Kkarimi

        ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (860 ديدگاه)

        درسته 👍👍👍

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. ارش

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (42 ديدگاه)

    ایران تنها جایی است که چهارتا پراید سواری که گواهینامه شون رو هم با پارتی بازی گرفتن به نوابغ و مشاهیر دنیای حرفه ای ایراد میگیرن کوتاه بیا داداش بی خیال .سرزمین مردمان هیجانی سطحی و شتاب زده

    موافقم 12
    مخالفم 16
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      ناراحتی چرا کامنت می خونی و می‌زاری

      موافقم 1
      مخالفم 3
    2. مانی

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      وقتی‌ ۲۰ تا راننده شرکت می‌کنن که هم سطح نیستن
      پس یکی‌ از یکی‌ دیگه بهتره و میشه فهمید ،نیازی هم به این نداره که راننده فرمول باشی‌
      لابد شما هم که برنامه نویسی HTML و … رو بلد نیستی‌ اصلا حق نداری بیائ اینجا چیزی بگی‌
      به نظر میاد هیجان زده،سطحی و شتاب زده هستی‌

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    یعنی واقعا در مورد فراری چی بگم
    آخه یه لاستیک کم باشه؟
    یعنی اونایی که اون سمت بودن احساس کم بودن یه چیزیو نکردن؟
    حقیقتا پشمام
    برای جایگاه همیلتون هم….
    واقعا در بدترین حالت میبایست ۲ ۳ میکردن نه ۲ و ۴!!!!!!!
    و در بهترین حالت امکان داشت ۱ و ۳ میکردن….
    واقعا حق همیلتون بود این مسابقه رو دوم یا اول بشه
    چون کل مسابقه جلوتر از راسل بود و بی نقص عمل کرد!

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. Taha Malek

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    مرسدس با لاستیک های هارد واقعا داشت پرواز میکرد
    نمی دونم چی شد روح بینوتو دمیده شد به استراتژیست مرسدس که این تصمیم رو گرفتن
    واقعا خییلی اشتباه میکردن همیلتون میتونست اول بشه پودیوم که رو شاخش بود
    واقعا هیچ دلیل منطقی نداره لاستیک هایی که 12 دور باهش زده شدرو نگه داری در حالی که رقیبت لاستیک سافت نو داره

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. ایلیا

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      از خیانت کردن هم بدتره

      موافقم 0
      مخالفم 2
  6. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    همیلتون این لاستیک ها رو عوض می کرد اول می شد این سیفتی کار هم *** کرد تو کار مرسدس

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. Afg

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    تنها جایی که مرسدس رو دوست ندارم همین فرمول یک هست فقط فراری و ردبول

    موافقم 3
    مخالفم 16
  8. Ali

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ممنون بابت این خلاصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Porsche

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    واضحا اشتباه مرسدس برای پیت نبردن لوییس مشهود بود درسته که با سافت نو هم مکس سریعتر میبود هم در اون حالت لوییس میتونست دفاع بکنه و نگذاره مکس رد بشه
    در کل میتونستن یه پیروزی شیرین بعد از مدت ها در این فصل داشته باشن که خرابش کردن
    حالا مونزا رو باید ببینیم چیکار میکنن
    چون با توجه به اخباری که شنیدم مرسدس می‌تونه با پایین تر آوردن ماشین مدیریت هوا رو کنترل بکنه و سریع باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا