گزارش گرندپری فرمول یک هلند۲۰۲۲؛ ورستپن پیست را نارنجی کرد

دوشنبه 14 شهریور 1401 - 08:31
مطالعه 5 دقیقه
1420751403
این هفته به سراغ گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ هلند و پیست تمام نارنجی این کشور می‌رویم. جایی که مکس ورستپن در خانه‌ی خود بیشتر از هرجای دیگری طرفدار دارد.
تبلیغات

مسابقه در عصر روز یکشنبه آغاز شد. ورستپن و لکلرک به خوبی استارت می‌زنند و از جایگاه خود دفاع می‌کنند. در استارت همیلتون و ساینز برخورد کوچکی دارند اما مشکلی به وجود نمی‌آورد.

در دور دوم کوین مگنوسن اشتباه می‌کند و قبل از برخورد با دیواره‌ها، خارج از پیست متوقف می‌شود.

لکلرک تلاش می کند فاصله ی زیر یک ثانیه ی خود را با ورستپن حفظ کند تا در زمان  استفاده از DRS موقعیت خوبی داشته باشد.

بعد از ۴ دور اکون ۴ رده به دست آورده  و نهم شده است.

دور ۶ همیلتون در حال کم کردن فاصله‌ی خود با ساینز است و در فاصله ِDREV قرار گرفته است.

دور ۸ الونسو در رده‌ی ۱۳ به گسلی بسیار نزدیک شده است. در نهایت دور ۱۰ الونسو از گسلی سبقت میگیرد و دوازدهم می‌شود. دو دور بعد الونسو از سونودا هم سبقت می‌گیرد و صاحب در رده‌ی ۱۱ می‌شود.

خیلی زود در دور ۱۲ پیت استاپ‌ها شروع شده است. در دور ۱۴ میک شوماخر که تعیین خط خوبی داشت در پیت لین دچار مشکل می‌شود و در رده‌ی۱۸ از پیت خارج می شود.

پرز و ساینز همزمان به پیت می‌ایند ولی فراری نمی‌تواند لاستیک ساینز را عوض کند ۱۲/۷ ثانیه طول می‌کشد تا لاستیک‌های ساینز عوض شود. ظاهرا لاستیک ها اماده نبوده است. این اولین بار نیست که فراری با مدیریت فنی ضعیف خود، مسابقه‌ی رانندگان خود را نابود کرده است. در نهایت پرز در جایگاه ۸ از پیت خارج می‌شود و ساینز شانس بردن سکو را از دست می‌دهد و در رده‌ی ۱۲ به مسابقه باز می‌گردد.

دور ۱۷ لکلرک به پیت لین فراخوانده می‌شود و در نهایت در جایگاه چهارمی به پیست باز می‌گردد.

دور ۱۹ نوبت پیت استاپ ورستپن است که در رده‌ی سوم و پشت سر راسل به مسابقه ادامه می‌دهد.

دور ۲۰ و ساینز بعد از فاجعه‌ی فراری در پیت لین، تا رده ی ۷ بالا آمده است.

دور ۲۴ مرسدس‌ها که هنوز به پیت نرفته‌اند به ترتیب همیلتون و راسل اول و دوم هستند و ورستپن در جایگاه سوم در حال کم کردن فاصله‌ی خود با راسل است.

دور ۲۸ ورستپن از راسل سبقت می‌گرد و دوم می‌شود.

دور ۳۰ همیلتون به پیت می‌ایدو در رده‌ی ۵ پشت پرز خارج می‌شود.

دور ۳۱ راسل دیگر راننده‌ی مرسدس به پیت می اید و در رده‌ی پنجم پشت همیلتون به پیست باز میگردد.

دور ۳۶ همیلتون تلاش می‌کند از پرز سبقت بگیرد و سوم شود ولی نمی تواند. دور بعد همیلتون از پرز سبقت میگیرد و به رده‌ی سومی می‌رسد.

فتل که تازه از پیت بیرون امده است ترافیک درست میکند و مانع پرز برای باز پس گرفتن جایگاه خود از همیلتون می‌شود.

دور ۳۹ و راننده‌ی دیگر مرسدس یعنی راسل به راحتی از پرز سبقت می‌گیرد و چهارم می شود.

پرز دور ۴۱ دوباره به پیت می‌رود و در رده‌ی ۷ پشت الونسو به پیست باز میگردد.

دور ۴۴ پرز از نوریس سبقت میگیرد و پنجم می شود.

دور ۴۵ ماشین سونودا خراب می‌شود و همه منتظر سیفتی کار هستند که شانس بزرگی برای ردبول است که ماشین وی درست می‌شود و به مسابقه ادامه می‌دهد.

با این حال در ادامه یوکی سونودا به دلیل مشکل در خودروی خود مجبور به توقف کنار پیست و ترک مسابقه شد. در این زمان اعلام موقعیت خودروی ایمنی مجازی شد. ورستپن به پیت آمد و با لاستیک هارد به پیست بازگشت. همیلتون و راسل نیز با انتخاب لاستیک‌های مدیوم به ادامه‌ی مسابقه بازگشتند.

دور ۵۳ و همیلتون هر دور در حال ثبت سریع‌ترین زمان و کاهش فاصله‌ی خود با ورستپن است.

دور ۵۶ خودرو بوتاس مشکل پیدا می‌کند و در مستقیمی اصلی متوقف می‌شود که جایی که منجر به حضور خودروی ایمنی در پیست می‌شود. ورستپن سریع به پیت می‌آید و لاستیک‌های خود را عوض می‌کند. مرسدس‌ها ترجیح می‌دهند بیرون بمانند در این زمان همیلتون اول و راسل دوم است. با این حال دور بعد راسل در رادیو اعلام می‌کند که می‌خواهن تایرهای خود را با سافت عوض کند و به پیت می‌آید ولی همیلتون همچنان بیرون پیت است. به جز از همیلتون و پرز سایر رانندگان بر روی لاستیک سافت آماده شروع مجدد مسابقه بودند. انتهای دور 60 آغاز مجدد مسابقه بود.

پس از آغاز دوباره‌ی مسابقه ورستپن که لاستیک‌های بهتری نسبت به همیلتون دارد به راحتی از وی می‌گذرد و لیدر مسابقه‌ی خانگی خود می‌شود. راسل در دور 63 با داشتن DRS توانست از همتیمی همیلتون عبور نماید و به رده 2 برسد.

همیلتون از بابت استراتژی تیم در رادیو اعتراض می‌کند وی در حال حاضرم سوم است و فراری لکلرک در حال نزدیک شدن به او است.

اولین حمله لکلرک ناموفق است و نمی‌تواند از همیلتون عبور کند. او با داشتن لاستیک نرمتر و DRS شانس بیشتری نسبت به همیلتون دارد. راننده‌ی فراری در دور 66 سبقت را کامل کرد و به رده 3 رسید.

در دور 69 اعلام شد که ساینز برای خروج ناایمن در پیت مستحق دریافت 5 ثانیه جریمه شناخته شد. آلونسو هم از پشت به پرز نزدیک شد و آماده بود تا از ردبول عبور نماید.

در نهایت بعد از تکرار خاطره‌ی مسابقه‌ی ابوظبی ۲۰۲۱ که منجر به از دست دادن قهرمانی جهان برای همیلتون شد، مکس ورستپن توانست با تصمیم‌گیری درست تیم و عملکرد درخشان خودش پیروز رقابت گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ هلند شود. راسل و لکلرک نیز دوم و سوم شدند.

با توجه به نتایج به دست آمده تقریبا قهرمانی مکس ورستپن در این فصل از رقابت‌های فرمول یک قطعی به نظر می‌رسد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.