مسابقات

بررسی تمرین‌ها و تعیین خط گرندپری فرمول یک ۲۰۲۲ هلند

گرندپری هلند زمانی پای ثابت تقویم فرمول یک بود و مسابقات زیادی در این کشور برگزار شده است. با این حال بیشتر از ۳ دهه این کشور میزبان هیچ مسابقه ای از فرمول یک نبود و از سال ۲۰۲۱ مجددا به تقویم این رقابت ها اضافه شد. این مسابقه در پیست زانتفورت برگذار می‌شود. در این پیست راننده‌ها در یک ناحیه آن سرعت فوق العاده بالایی را تجربه می‌کنند و در ناحیه دگیر تا مرز توقف کامل پیش می‌روند. این پیست ۱۴ پیچ دارد و از مستقیمی‌های کوچک و بزرگ تشکیل شده است. ۲ منطقه‌ی DRS در پیست زانتفورت تعبیه شده که فاصله کمی تا یکدیگر دارند و با توجه به مستقیمی بلند انتهای این پیست، سرعت بالایی را از راننده‌ها طلب می‌کند.

در روز جمعه و تمرین اول، رانندگان مرسدس بودند که رده‌های اول و دوم را از آن خود کردند. کارلوس ساینز نیز فقط توانست اندکی به آنها نزدیک شود و سوم شد. مکس ورستپن نیز که با گیربکس ماشین خود مشکل داشت در رده‌ی ۱۹ قرار گرفت. رده‌های چهارم و پنجم نیز به رانندگان مکلارن یعنی، لندو نوریس و دنیل ریکاردو تعلق گرفت.

‌در تمرین دوم نیز باز هم مرسدس‌ها خوب عمل کردند. در این تمرین همیلتون رده ۳ و راسل رده ۵ را کسب کردند. چارلز لکلرک اما توانست بهترین زمان را با فراری خود به ثبت برساند. کارلوس ساینز هم‌تیمی وی نیز دوم شد. ورستپن نیز در جایگاه هشتم قرار گرفت.

آخرین تمرین نیز با درخشش مرسدس‌ها همراه بود. اما این‌بار نیز چارلز لکلرک جایگاه اول را از آن خود کرد و جورج راسل دوم شد. مکس ورستپن هم رده‌ی سوم را به خود اختصاص داد. عملکرد مرسدس‌ها در هر سه تمرین گرندپری هلند نشان می‌دهد تعیین خط راحتی در انتظار ورشتپن و لکلرک و ساینز نخواهد بود.


به سراغ روز شنبه و تعیین خط گرندپری فرمول یک هلند ۲۰۲۲ می‌رویم. جایی که مرسدس‌ها از قبل نشان دادند حرف‌هایی برای زدن در هلند دارند. در مرحله‌ی اول تعیین خط هلند هوا مساعد و آفتابی بود. در این مرحله از تعیین خط والتری بوتاس از تیم آلفارومئو، کوین مگنوسن از تیم هاس، دنیل ریکاردو از تیم مک‌لارن، سباستین فتل از تیم استون مارتین و نیکلاس لطیفی از تیم ویلیامز حذف شدند و به مرحله‌ی دوم تعیین خط راه پیدا نکردند.

دور دوم تعیین خط آغاز شد که به دلیل پرتاب مواد دودزا به درون پیست و اعلام وضعیت پرچم قرمز، دور دوم تعیین خط متوقف شد. یکی از تماشاگران حاضر در پیست یک ماده‌ی دودزا به درون پیست پرتاب کرده بود که باعث کاهش دید رانندگان می‌شد، فرد خاطی نیز از پیست اخراج شد. این مرحله از تعیین خط برای تیم آلپاین بسیار سخت بود و هر دو راننده‌ی این تیم حذف شدند و به مرحله‌ی سوم راه پیدا نکردند.

رانندگانی که در این مرحله حذف شدند شامل، پیر گسلی از تیم آلفاتائوری، استبان اوکون از تیم آلپین، فرناندو آلونسو از تیم آلپین، ژو گوانیو از تیم آلفارومئو و آلکس آلبون از تیم ویلیامز بودند. در آخر باید به میک شوماخر اشاره کنیم که توانست به مرحله‌ی آخر تعیین خط راه پیدا کند.

در مرحله‌ی سوم تعیین خط رقابتی بین ورستپن و لکلرک شکل گرفت که در نهایت ورستپن با ثبت زمان ۱:۱۰.۳۶۳ موفق به کسب پل پوزیشن در مسابقه‌ی خانگی خود شد. این دومین پل پوزیشن ورشتپن در هلند و هفدهمین پل پوزیشن دوران حرفه‌ای او است. اکنون تعداد پل پوریشن‌های وی با سر جکی استوارت برابری می‌کند. پشت سر وی نیز رانندگان فراری به ترتیب لکلرک و ساینز قرار گرفتند. لوئیس همیلتون نیز که آخر هفته‌ی خوبی را آغاز کرده است در رده‌ی چهارم قرار گرفت. سرجیو پرز نیز پنجم شد و در رده‌ی ششم دیگر راننده‌ی مرسدس، جرج راسل قرار گرفت.

باید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی پیروز مسابقه‌ی خانگی مکس ورستپن در روز یکشنبه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. REBORN OF KAMRAN

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (38 ديدگاه)

    همیلتون پوزیشن بالاتر از حقش کسب کرد ولی اشکال نداره تو خود مسابقه که باید بره با لطیفی در جهت کسب رده یکی مونده به آخر رقابت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 19
    1. Porsche

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      قطعا همینطوره که شما می فرمایید مسطح عزیز

      موافقم 10
      مخالفم 1
    2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      همیلتون اصلا بدتر از لطیفی قویترین راننده فورمول یک رو با لطیفی مقایسه می کنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    یادش بخیر وقتی میگفتم همیلتون یه راننده متوسط هست یه عده گارد میگرفتن.

    موافقم 1
    مخالفم 7
  3. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    مرسدس عالی بود
    همیلتون هم همینطور
    فراری که ایشالا خراب نکنه
    جاشون خوبه
    مرسدس هم اگه فراریا خراب کنن بالا میره…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. یوسف

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (942 ديدگاه)

    دلم واسه لطیفی می سوزه….. امیدی به رده 19 هم نداره…. هیچ کورسوی امیدی هم نداره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      با پارتی بازی اومده بچه رفته کارتینگ از دو نفر جلو زده خیلی فک کرده حرفه ای با پارتی باباش اومده فرمول یک

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. حسین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    ممنون بابت پوشش دهی به موقع و خوب
    وقایع فرمول یک
    خدا قوت ❤

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا