مسابقات

شرایط جدیدترین خودروها و تیم‌های حاضر در فرمول 1 فصل 2022

سال‌های حکمرانی مرسدس-ای ام جی در فرمول ۱، جنجال‌های آخرین گرندپری سال ۲۰۲۱، سختی‌های سبقت‌گیری رانندگان و… را دیگر فراموش کنید زیرا به سال ۲۰۲۲ و تغییرات متنوع قوانین در این مسابقات پرطرفدار رسیده‌ایم.

خودروها به‌طور خاص برای افزایش جذابیت مسابقات طراحی شده‌اند و آئرودینامیک بالای بدنه نیز تمرکز کمتری را به خود اختصاص داده است و تیم‌ها روی تأثیرات آئرودینامیک زیر بدنه کار کرده‌اند. همین کار باعث تغییر طراحی خودروها و خلق اولین فرصت واقعی برای رقابتی فشرده از سال ۲۰۱۴ تاکنون شده است. به همین خاطر تیم‌ها امیدواری بیشتری به کسب امتیازات بیشتر در فصل جدید مسابقات دارند.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به موقعیت تیم‌ها و خودروهای جدیدشان در فصل ۲۰۲۲ مسابقات فرمول ۱. با ما همراه باشید.

 هاس-فراری

فصل ۲۰۲۱ یک شرمساری قابل‌توجه برای هاس بود زیرا به هیچ عنوان نتوانست نتیجه‌ای قابل‌توجه کسب کند. این تیم بخش عمده منابع و تلاش‌های خود را صرف فصل جدید فرمول ۱ کرده است. میک شوماخر و نیکیتا مازپین اگرچه نتوانستند خوش بدرخشند اما تجربه گران‌بهایی به دست آوردند. پسر شوماخر قطعاً حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت اما اگر مازپین می‌خواهد در فرمول ۱ دوام بیاورد باید تلاش‌های بیشتری داشته باشد. در کل فصل ۲۰۲۲ فرمول ۱ اهمیت زیادی برای هاس دارد چراکه اگر نتواند نتیجه‌ای مناسب کسب کند مشخص نیست چه آینده‌ای خواهد داشت.

ردبول ریسینگ

مرسدس-ای ام جی اولین فصل از دوران خودروهای توربو-هیبرید فرمول ۱ را با شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به بقیه آغاز کرد و هشت سال حرف اول را در فرمول ۱ زد؛ اما ردبول به عنوان یکی از تیم‌های مطرح، همواره در پی کسب قهرمانی بوده است. یکی از دلایل موفقیت‌های ردبول در سال پیش به پیشرانه‌های هوندا مربوط می‌شود. البته ژاپنی‌ها دیگر در فرمول ۱ حضور نخواهند داشت ولی ساکورا به تأمین پیشرانه‌های ردبول ادامه می‌دهد و در آینده نیز کار تولید پیشرانه به میلتون کینز سپرده خواهد شد. همچنین تغییراتی در قوانین آئرودینامیک فرمول ۱ اعمال شده است و قطعاً انتظار داریم آدریان نیوی محصولی شایسته را برای مکس ورشتاپن و سرجیو پرز آماده کند.

استون مارتین-مرسدس

استون مارتین اولین فصل حضور در فرمول ۱ را با مشکل به پایان رساند زیرا شاسی خوب خودرو تحت تأثیر تغییرات قوانین آئرودینامیکی قرار گرفت و نتوانست شایستگی‌های خود را نشان دهد. البته برخی امیدواری‌ها وجود داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به اولین پودیوم در گرندپری آذربایجان اشاره کرد. سباستین فتل مشهور امیدهای هواداران برای رقابتی جذاب در فصل جدید را زنده کرده است. هم‌تیمی او لنس استرول است و از این نظر تغییری وجود ندارد اما رئیس تیم تغییر کرده است.

 مک لارن-مرسدس

مک لارن سرانجام به ۹ سال بدبختی و ناکامی پایان داد و با دنیل ریکاردو در گرندپری مونزا به رستگاری رسید. این تیم می‌توانست برای دیگر راننده جوان خود یعنی لاندو نوریس هم جشن بگیرد اما استراتژی اشتباه باعث شد همه‌چیز تغییر کند؛ و همه این‌ها علیرغم برخی مشکلات مالی جدی رقم خورده است. ظاهراً باید زاک براون و تیمش را تمام و کمال ستود. آیا مک لارن این فصل بهتر خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید.

آلفاتوری-ردبول

تیم دوم ردبول، ببخشید تیم برادر ردبول با پیروزی خیال‌انگیز پیر گسلی در مونزا نشان داد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شما افراد زیادی را نخواهید دید که به این تیم امید نداشته باشد. گسلی امسال می‌تواند پتانسیل‌های واقعی خودش را نشان دهد اما این یوکی سونودا است که باید سریع‌تر عمل کند و پایدارتر باشد تا برچسب ابزار بازاریابی هوندا را با خود یدک نکشد.

ویلیامز-مرسدس

سال پیش این تیم بریتانیایی تغییراتی را تجربه کرد و با کنترل کمپانی سرمایه‌گذاری آمریکایی زندگی جدیدی را آغاز نمود. جورج راسل، مرد جوانی که بازگشته بود تا بتواند روزهای خوش خودش را تکرار کند امسال در تیم ویلیامز حضور نخواهد داشت. جانشین او الکساندر آلبون است که با نیکولاس لطیفی ناشناخته همراه خواهد شد. با وجود سرمایه زیادی که به تیم تزریق شده است، انتظار می‌رود ویلیامز در سال جاری عملکرد بهتری داشته باشد.

فراری

فراری با شروع عصر خودروهای توربو-هیبریدی به تدریج جایگاه خود در فرمول ۱ را از دست داد و گاها برخی پیروزی‌ها را به نام خود ثبت می‌کرد. در واقع وضعیت فراری به قدری وخیم شده است که در چند سال اخیر قهرمانی خاصی را به خانه نبرده است. قطعاً دلیل این ناکامی نبود رانندگان خوب نیست زیرا چارلز لکرک قبلاً شایستگی‌های خود را اثبات کرده است و کارلوس ساینز هم به رانندگی مطمئن خود ادامه می‌دهد؛ اما آیا اسکودریا فراری می‌تواند به روزهای خوش گذشته بازگردد؟ خشم بالقوه رسانه‌های ایتالیایی و آسیب رسیدن به هویت برند فراری می‌تواند یک انگیزه کافی برای بیدار شدن اهالی مارانللو باشد.

مرسدس-ای ام جی

هر فردی که روی ناکامی مرسدس-ای ام جی در فرمول ۱ شرط ببندد قطعاً اطلاعات کاملی از این تیم ندارد؛ چراکه این تیم در طول ۸ سال گذشته حرف اول را در مسابقات زده است و پیشرانه‌های آن اگر نگوییم سریع‌ترین هستند اما قطعاً جزو سریع‌ترین‌های فرمول ۱ به حساب می‌آیند. این تیم هنوز هم درباره بی‌عدالتی رخ داده در آخرین گرندپری که منجر به ناکامی لوئیس همیلتون شد سخن می‌گوید. امیدواریم این انرژی بتواند به مسیر درستی هدایت شود. همچنین جورج راسل هم امیدهای زیادی را در دل طرفداران به وجود آورده است.

 آلپاین-رنو

شک و تردیدهایی درباره این تیم که ابتدا با نام رنو شناخته می‌شد وجود داشت اما آلپاین در مجارستان عالی ظاهر شد و شاهد بازگشت طلایی اسطوره یعنی فرناندو آلونسو بودیم. همچنین باید به عملکرد درخشان استبان اوکان نیز در آن مسابقه اشاره کنیم. راننده‌ای فرانسوی با یک خودروی فرانسوی منقش به رنگ‌های پرچم فرانسه و با پیشرانه‌ای فرانسوی! انتظار می‌رود آلپاین همین روند رو به رشد را در فصل جدید هم ادامه دهد و آلونسو هنوز هم به کسب مقام‌های بیشتر امیدوار است.

آلفارومئو-فراری

آلفارومئو ریسینگ در واقع همان تیم سائوبر است؛ و درست همانند تیم قبلی، بخش اعظم فصل را از نظرها پنهان بوده است. علیرغم اینکه ترکیب رانندگان دستخوش تغییر شده است اما بهبود چندانی را شاهد نیستیم. شایان ذکر است کیمی رایکونن جای خود را به والتری بوتاس داده است. همراه او هم گوانیو ژو تازه‌کار خواهد بود که پرچم چین را در مسابقات بالا می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autocar

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ای کاش مرسدس به جای جرج راسل، سباستین فتل یا فرناندو آلونسو را وارد تیم می‌کرد، اونوقت دو تا از بهترین راننده های تاریخ فرمول یک را داشت و باز هم میتونست حرف اول را بزنه ولی الان دیگه تضمین اینکه مرسدس اول بشه سخته

    موافقم 4
    مخالفم 12
    1. LH44

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (156 ديدگاه)

      به نظرم اصلن منطقی نیست.
      الان هم فراری و هم ردبول راننده های جوون دارن که قراره سالها برای تیم هاشون مسابقه بدن. مرسدس جرج راسلی رو داره که تو این تیم بزرگ شده. باید می آوردنش کنار همیلتون باتجربه تا یاد بگیره.کاری که شوماخر با رزبرگ هم کرد. همیلتون تهش دو فصل دیگه رقابت کنه. فتل و الونسو هم همین. بعدش چی؟

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. GMA

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        بله از این نظر بهش نگاه نکرده بودم، حق با شماست

        موافقم 3
        مخالفم 0
    2. 1123

      ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      دوست عزیزم اون موقع فاجعه های 2007 و 2016 برای همیلتون و تیمش رخ میداد چون نه فتل و آلونسو کوتاه بیا هستن نه همیلتون

      موافقم 4
      مخالفم 0
  2. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    این فصل واقعا هیجان انگیزه ، تیم های قدرتمند بیشتر شدن ، هر چند من رقابت اصلی این فصل رو بین مرسدس و فراری میدونم ، تا الان وقتی فراری برده مرسدس انقدر قوی نبوده ، وقتی هم مرسدس برده فراری انقد قوی نبوده ، این فصل فصلیه که شاهد رقابت شانه به شانه دو تیم اول فرمول یک هستیم

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. حمید علی پناه

      ۲ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (32 ديدگاه)

      موافقم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. ۱۳

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    آخ آخ آخ

    با سلام خدمت دست اندرکاران مجله پدال

    ب خودم حسابی امیدوار شدم با خوندن این متن از اتوکار

    یک پیش درآمد درباره فصل جدید فرمول یک نوشتم اما هنوز فرصت تایپ و ارسال رو پیدا نکردم
    انشاالله همین روزا این مطلب رو با توجه به مطلب دعوت به همکاری با پدال که چند روز پیش چاپ شده بود ارسال میکنم تا نظرتون رو اعلام کنید و در صورت صلاحدید چاپش کنید تا ببینید چقدر از نویسنده اتوکار بهتر نوشتم 😍😍😍

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا