مسابقات

گزارش تعیین خط فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۲ و اولین پل پوزیشن کارلوس ساینز

مسابقات گرندپری فرمول یک فصل ۲۰۲۲ امسال به بریتانیا و پیست معروف سیلوراستون رسید. مسابقه‌ی خانگی لوئیس همیلتون، راسل و لندو نوریس. مسابقه‌ی سیلوراستون به دلیل اینکه بریتانیا مهد فرمول است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تیم‌ها با آپدیت‌های زیاد و دست پر به سیلورستون آمده‌اند. مرسدس در بخش سیستم تعلیق جلو، ورودی هوای جانبی و سایدپاد و زیر بدنه ماشین خود تغییراتی داشته است. ردبول نیز آپدیت‌هایی برای کالیپر جلو، کاور موتور و زیر بدنه به بریتانیا آورده است. فراری هم کاور موتور، کناره‌های سایدپاد در قسمت پایین و آینه‌های ماشین‌های خودر را آپدیت کرده است.

به سراغ تعیین خط بارانی گرندپری فرمول یک بریتانیا ۲۰۲۲ می‌رویم. در بخش اول تعیین خط نیکلاس لطیفی راننده‌ی تیم ویلیامز برای اولین‌بار در این فصل در زمان تایم‌گیری موفق به شکست هم‌تیمی خوب الکس آلبون شد. ظاهرا آپدیت‌هایی که تیم برای سیلوراستون آورده‌اند کارساز شده‌اند.

در مرحله‌ی اول تعیین خط گرندپری بریتانیا ۲۰۲۲ آلبون، مگنوسن، فتل، شوماخر و استرول حذف شدند.

در مرحله‌ی دوم تعیین خط باز هم لطیفی با عملکردی خوب موفق به صعود به مرحله‌ی سوم می‌شود. آخرین باری که وی به سومین مرحله‌ی‌ تعیین خط رسید، سال گذشته در مسابقه‌ی بلژیک بود. حذف شدگان این مرحله از تایم‌گیری گسلی، بوتاس، سونودا، ریکاردو و اوکون هستند.

در مرحله‌ی آخر تایم‌گیری شدت باران کاهش یافت و فراری‌ها با تایرهای اینترمدیت به پیست آمدند. با این حال در ابتدای شروع تعیین خط در رادیو‌ به رانندگان اعلام می‌شود که ممکن است در انتهای تایم‌گیری باران شدیدی شروع شود.

در ادامه مکس ورستپن اسپین می‌شود با اینکه دور سریع وی‌ به انتها نرسید ولی وی با حفظ خودروی خود درون پیست مانع از خروج ماشین از پیست می‌شود. تصمیم‌گیری و انتخاب لاستیک مناسب برای رانندگان و تیم‌ها مشکل شده است. رقابت برای پل پوزیشن بین ورستپن، لکلرک، ساینز و همیلتون است. در نهایت ساینز موفق به کسب پل پوزیشن می‌شود. ورستپن و لکلرک نیز به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم استارت مسابقه‌ی فردا را از آن خود می‌کنند. کارلوس ساینز پس از ۱۵۰ مسابقه موفق به کسب اولین پل پوزیشن خود در مسابقات فرمول یک شد.

سرجیو پرز نیز چهارم شد تا پشت سر هم‌تیمی خود و در ردیف دوم کنار لکلرک مسابقه را آغاز کند. همیلتون و نوریس دو راننده‌ی بریتانیایی مرسدس نیز پنجم و ششم شدند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    لطیفی یه شبه
    یادش افتاد دیگه نباید ته پیست باشه :))

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. 2311

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      اتفاقا قبل کوالی گفته بود که ممکنه آخرین فصلش تو اف1 باشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. LH44

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    چقدر امید داشتم مرسدس برای سیلور استون ورژن جدید ماشین خودش رو رو کنه. تهش شد چنتا اپدیت!
    چیکار کردن با این تیم که این شد!!!!!!!!!!!
    الان باید با دممون گردو بشکنیم که شاید شانس سکو داشته باشیم!!
    کجا بودی آلیسون؟ دقیقن اون سه سال که داشتن اش.غال w13 رو طراحی میکردن کجا بودی؟؟؟
    تبریک به طرفدارهای فراری و ردبول. ورستپن کلن در تمرین سوم و کوالیفایینگ یه نیم ثانیه ای بهتر از بقیه بود. بارون نمیومد با اختلاف همون نیم ثانیه پول رو میگرفت. ماشین ردبول شاهکاره. نقطه ضعف نداره!!! در کنار مهارت ورستپن نتیجه ای جز قهرمانی نداره.
    فراری هم که در مستقیمی ها از ردبول خیلی عقب تره. به نظرم اگه هوا افتابی باشه، ساینز همون دور های اول رده رو تقدیم ورستپن میکنه. کاری هم از دستش بر نمیاد. حتی فکر میکنم پرز هم این بلا رو سر لکرک بیاره. البته باید دید هوا در سیلور استون چطوری میشه و راننده ها چقدر میتونن لاستیک هاشون رو نگه دارن. مرسدس ها هم گفته میشه سرعت مسابقه ای بالاتری نسبت به تعیین خط دارن. اما نه همیلتون، نه راسل خیلی از اپدیت ها راضی نیستن. همیلتون گفته ما یه قدم کوچیک برداشتیم اما ردبول و فراری هم به همون اندازه بهتر شدن. نزدیک شدنمون هم به خاطر پیست سیلوراستونه که تازه اسفالتش جدید شده و همواره. وگرنه اوضاعمون هنوز خرابه. به نظرم نمیشه به این تیم امید برد داشت. حداقل الیوت رو اخراج کنن دلمون خنک بشه. یکمم ولف رو جریمه کنن تا الیسون رو به این و اون قرض نده.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    من خیلی فرمول وان رو پیگیری نمیکنم اما فکر میکنم توی تعیین خط فراری ها همیشه سریعتر از ماشین های ردبول عمل کردن اما روز مسابقه داستان عوض میشه . یکی از دلایلش می‌تونه بی تجربگی و استرس راننده های خیلی جوون فراری تو روز مسابقه باشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Amin

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      خیر اینطور نبست ، دلیلش خراب شدن ماشین فراری و استراتژی های بد هست

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. LH44

        ۱۲ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (156 ديدگاه)

        خیر:)
        بزرگ ترین دلیلش ستاپ ماشین ها هست. تیم ها باید ستاپی رو در نظر بگیرن که هم در تعیین خط خوب باشه و هم در مسابقه. چون شرایط تعیین خط از بسیاری جهات مثل وزن ماشین و مود توربو و لاستیک و… با مسابقه متفاوته. در تعیین خط نیازی به سبقت نداری و پشت ماشینی گیر نمیکنی. برای همین تیما تصمیم میگیرن جایگاه بهتری داشته باشن در شروع مسابقه یا ماشین سریع تر و جایگاه پایین تر. در مسابقه ای مثل موناکو منطقیه ماشین کوالیفایینگ بهتری داشته باشی تا ریس چون عملن سبقت نداریم تو اون پیست. اما اکثر پیست های درست حسابی برعکس موناکو هه.
        اینم بگم چون ماشین ها در مرحله اول تعیین خط پارک فرمه میشن، یعنی حق ندارن جز باد لاستیک و زاویه بال جلو تغییری در ماشین ایجاد کنن، نیمتونن ستاپ مسابقه و کوالیفایینگ متفاوت داشته باشن. اگه در پارک فرمه دست به ماشین بزنن رده جریمه میشن.

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. 2311

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      خیر دلیلش استراتژی متفاوت تیم هاست
      فراری ستاپ رو بر اساس تک دور میچینه و روز ریس به برتری نسبی موتوری تکیه میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا