گزارش تمرینها و تعیین خط گرندپری فرمول یک مکزیک ۲۰۲۲
مکزیک یکی از کشورهایی است که در مقاطع مختلف میزبان مسابقات فرمول یک بوده و در چند سال اخیر نیز شهر مکزیکو سیتی، پای ثابت تقویم این رقابت ها است. پیست هرموناس رودریگز در سال 1959 در شهر مکزیکو سیتی ساخته شد و در سال 1962، میزبان مسابقه فرمول یک بود. طول این پیست 4.304 کیلومتر است و در چارچوب فرمول یک در 71 دور برگزار می شود که در مجموع این مسابقه را به 305.354 کیلومتر می رساند. پیست هرمانوس رودریگز از 17 پیچ تشکیل شده و 2 ناحیه DRS هم دارد. این پیست شامل مستقیمیهای بلند و بسیار سرعتی است که از مکزیک، مسابقه ای جذاب و منحصر به فرد ساخته است.
تمرین اول گرندپری مکزیک 2022 متعلق به فراریها بود و کارلوس ساینز و چارلز لکرلک توانستند اول و دوم شوند. سرجیو پرز نیز در ردهی سوم قرار گرفت. همچنین لوگان سارجنت به جای 100 کیلومتر تعیین شده 97 کیلومتر رانندگی کرد بنابراین نتوانست امتیازات لازم برای ورود به فرمولیک را کسب کند.
دلیل افزایش طول زمان تمرین دوم گرندپری مکزیک به 90 دقیقه، تست لاستیک های فصل 2023 پیرلی برای حذف کم فرمانی خودروها است. طبق برآورد پیرلی، تفاوت تخمین زده شده بین تایرهای سافت و مدیوم حدود 0.6 ثانیه و تفاوت بین مدیوم و هارد 1 ثانیه است. در تمرین دوم جرج راسل، یوکی سونودا و استبان اکون به ترتیب اول ، دوم و سوم شدند.
در تمرین سوم شاهد درخشش مرسدسها بودیم. در این تمرین جورج راسل و لوئیس همیلتون به ترتیب اول و دوم شدند مکس ورستپن نیز در ردهی سوم قرار گرفت.
به سراغ روز شنبه و تعیین خط گرندپری مکزیک ۲۰۲۲ می رویم. مکس ورستپن باز هم فاتح پل پوزیشن شد. ردهی دوم و سوم استارت نیز به مرسدسها رسید راسل دوم و همیلتون سوم شدند.
راسل در دور اخرین تعیین خط مشکل بیش فرمانی داشت. همچنین در پیچ ۱۲ دیر ترمز کرد و همین باعث از دست دادن زمان برای رانندهی مرسدس شد.
مکس ورستپن در دور اخر تعیین خط بهتر عمل کرد و با اختلاف سه دهم ثانیه جایگاه اول استارت را از آن خود کرد.
سرجیو پرز در مسابقهی خانگی خود در جایگاه چهارم خط استارت قرار گرفت. پشت سر پرز کارلوس ساینز رانندهی فراری قرار گرفت. والتری بوتاس رانندهی تیم آلفارومئو نیز بسیار عالی عمل کرد و با پشت سر گذاشتن چارلز لکلرک دیگر رانندهی فراری، ششم شد.