احتمال توافق پیشرانه هوندا و تورو روسو
شاید تیم سائوبر توافق خود با هوندا برای استفاده از پیشرانههای این کمپانی ژاپنی در فصل بعد مسابقات فرمول 1 را لغو کرده باشد اما ژاپنیها هنوز دست از کار نکشیدهاند.
طبق جدیدترین خبر منتشر شده از سوی اتواسپورت، هوندا مذاکراتی با سایر تیمها در زمینه استفاده از پیشرانه داشته است؛ و به نظر میرسد یکی از گزینهها تیم تورو روسو باشد.
این تیم ایتالیایی بیش از یک دهه است که در مسابقات فرمول 1 حضور دارد. تورو روسو در فصل اول حضورش از پیشرانه Cosworth استفاده کرد اما از آن زمان به بعد به استفاده از پیشرانههای فراری و رنو روی آورد. این تیم در فصل جاری از پیشرانه رنو سود میبرد اما با برند خودش از قوای محرکه یاد شده استفاده میکند.
از دیگر تیمها، فراری، مرسدس و رنو قوای محرکهی خود را میسازند. مک لارن از پیشرانههای هوندا استفاده کرده و سائوبر نیز توافق با هوندا را لغو کرده است. خب پس ردبول، تورو روسو، ویلیامز، فورس ایندیا و هاس باقی میمانند. با توجه به پرفورمنس فوقالعاده فراری و مرسدس در فصل جاری، هیچیک از تیمهای ویلیامز، فورس ایندیا و هاس تمایلی به پیشرانههای هوندا ندارند. پس دو تیم ردبول و تورو روسو باقی میمانند. ردبول نمیخواهد از چاله به چاه بیفتد و مک لارن نیز چنین عقیدهای ندارد. خب محتملترین گزینه برای استفاده از پیشرانههای هوندا همین تیم تورو روسو است اما باید گفت هنوز چیزی قطعی نشده است.
ظاهراً هوندا احساس میکند جزئیات بیشتری که از سوی تیم دوم دریافت میکند به حل سریعتر مشکلات پیشرانهها کمک خواهد کرد؛ اما گزارش شده استفاده تورو روسو از پیشرانههای هوندا لزوماً به معنی ادامه استفاده مک لارن از این قوای محرکه نیست. مک لارن تمایلی به ادامه همکاری با هوندا ندارد و از سویی فراری و مرسدس نیز اعلام کردهاند به این تیم پیشرانه نمیدهند و از طرف دیگر ظرفیت رنو نیز برای تأمین پیشرانهها تکمیل است. باید دید در آینده چه توافقهایی در این زمینه صورت خواهد گرفت.