پیروزی آسان همیلتون در خانه فراری، گزارش مسابقه فرمولیک ایتالیا
در شروع مسابقه، استبان اکن از رده سوم، قبل از رسیدن به پیچ یک از استرول که از رده دوم شروع کرده بود سبقت گرفت. رایکونن هم که در ابتدای دور اول با استارت خوب خود در کنار بوتاس رانندگی میکرد، از او سبقت گرفت. اما در پیچ آخر دوباره بوتاس سبقت را پس گرفت و دور بعد از استرول را نیز پشت سر گذاشت. او در آن دور از استبان اکن نیز سبقت گرفت و پیکانهای نقرهای، پیشتازی را بهدست گرفتند.
ورستپن که استارت بسیار خوبی داشت و از ردههای انتهایی خط استارت به جایگاه هشتم رسید. در دورهای ابتدایی در نبرد با فیلیپه ماسا چرخ جلو سمت راست ورستپن آسیب دیده و پنچر شد. او مجبور به تعویض تایر و بال جلو شد و وقتی به پیست برگشت، آخرین راننده پیست بود.
بعد از جدا شدن بوتاس، فتل نیز از رایکونن سبقت گرفت. او تا دور هشتم از استرول و استبان اکن نیز سبقت گرفت و خود را به تعقیب مرسدسها رساند. اما در این دور فتل 8 ثانیه تا همیلتون پیشتاز اختلاف داشت؛ زیرا از ابتدای مسابقه همیلتون سریعترین دورها را ثبت کرده بود. رایکونن که از مشکلی در اتوموبیل خود شکایت میکرد مدت زیادی پشت سر استرول و اُکُن بود.
رایکونن اولین رانندهای بود که به پیت رفت و بعد از پیت نهچندان خوب 3.7 ثانیهای با تایرهای سافت به پیست برگشت و جلوی پالمر وارد پیست شد. رایکونن امید داشت با زودتر رفتن به پیت، جلوی اکن و استرول قرار بگیرد اما در دور بعد که اکن به پیت رفت به دلیل ازدستدادن زمان در پیت برای رایکونن، درست در جلوی رایکونن وارد پیست شد. نبرد بین رایکونن، اکن و استرول در بیشتر مسابقه ادامه داشت، اما در انتها، رایکونن بود که از این نبرد سه نفره سربلند بیرون آمد و جلوتر از دو راننده دیگر از خط پایان گذشت.
ریکاردو با تایر سافت مسابقه را شروع کرد و با عملکرد خوب خود،38 دور با تایر سافت زد و بعد از تعویض تایر با نمونه سوپرسافت، پشت سر رایکونن در رده پنجم از پیت خارج شد.او با زمانهای خوب، دو دور بعد در پیچ یک، از رایکونن سبقت گرفت. ریکاردو که در فاصله حدود 12 ثانیهای فتل قرار داشت امید داشت با لاستیکهای سوپرسافت نو خود از فتل سبقت بگیرد و دورهای سریع او نیز نوید این سبقت را میداد. او تا دور آخر فاصله را بسیار کم کرد اما به فاصله لازم برای سبقتگیری نرسید و بعد از فتل در رده چهارم مسابقه را تمام کرد.
مرسدسها که از ابتدای مسابقه کار سختی پیش رو نداشتند، برتری خود را تا انتهای مسابقه حفظ کردند و اول و دوم شدند. با این امتیازات، لوئیس همیلتون با 238 امتیاز، جلوتر از فتل با 235 امتیاز، قرار گرفت و پیشتاز جدول امتیازات شد.
پالمر و وندورن به دلیل مشکل اتوموبیل خود از مسابقه خارج شدند. دو دور مانده به اتمام مسابقه، از طرف تیم به آلونسو اعلام شد که از مسابقه خارج شود. این ششمین مسابقهای بود که آلونسو موفق به اتمام آن نمیشد.
جدول کامل جایزهبزرگ ایتالیا
رده | راننده | تیم | زمان/فاصله | امتیاز |
1 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:15:32.312 | 25 |
2 | Valtteri Bottas | MERCEDES | +4.471s | 18 |
3 | Sebastian Vettel | FERRARI | +36.317s | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING | +40.335s | 12 |
5 | Kimi Räikkönen | FERRARI | +60.082s | 10 |
6 | Esteban Ocon | FORCE INDIA | +71.528s | 8 |
7 | Lance Stroll | WILLIAMS | +74.156s | 6 |
8 | Felipe Massa | WILLIAMS | +74.834s | 4 |
9 | Sergio Perez | FORCE INDIA | +75.276s | 2 |
10 | Max Verstappen | RED BULL RACING | +1 lap | 1 |
11 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 lap | 0 |
12 | Daniil Kvyat | TORO ROSSO | +1 lap | 0 |
13 | Nico Hulkenberg | RENAULT | +1 lap | 0 |
14 | Carlos Sainz | TORO ROSSO | +1 lap | 0 |
15 | Romain Grosjean | HAAS | +1 lap | 0 |
16 | Pascal Wehrlein | SAUBER | +2 laps | 0 |
17 | Fernando Alonso | MCLAREN HONDa | DNF | 0 |
18 | Marcus Ericsson | SAUBER | DNF | 0 |
NC | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | DNF | 0 |
NC | Jolyon Palmer | RENAULT | DNF | 0 |
تصاویری زیبا از مونزا در این روزها