مارک مارکز، فاتح میسانوی بارانی
بر خلاف روزهای تمرین و تعیین خط، هوای امروز میسانو بارانی بود و پیست کاملاً خیس، اما بارش باران در هنگام شروع مسابقه متوقف شده بود. این شرایط نوید مسابقهای جذاب را میداد.
دور اول با استارت بد وینیالز و در مقابل استارت خوب مارکز و داوی شروع شد. لورنزو نیز استارت بسیار خوبی داشت و از صف دوم خود را به پیشتازی رساند. در شرایط خیس و لغزنده پیست میسانو موتورسواران بااحتیاط بسیار زیادی رانندگی میکردند، در دورهای ابتدایی مارکز و کراچلو در حال ازدستدادن تعادل خود بودند اما با کنترل خوب از حادثه جلوگیری کردند.
دنیلو پتروچی، که در دورهای ابتدایی پشت سر وینیالز در رده پنجم قرار داشت، بهتدریج تا دور پنجم مسابقه با سبقت از وینیالز، داوی و مارکز، خود را به تعقیب لورنزو رساند اما لورنزو که در هر دور، سریعترین بود، دست نیافتنی به نظر میرسید.
کراچلو و لورنزو در دور 7 به زمین خوردند، اما کراچلو توانست به پیست برگردد و لورنزو پیشتاز نتوانست کار را ادامه دهد. بعد از لورنزو، پتروچی پیشتازی را به دست گرفت، اما مارکز و داوی در تعقیب او بودند، این سه موتورسوار گروه پیشتاز را تشکیل میدادند.
وینیالز بعد از خروج کراچلو، پیشتازی گروه دوم را عهدهدار بود. او که با شروع بد خود کار را برای خود سخت کرده بود، فاصله زیادی هم با گروه پیشتاز داشت. از طرفی جک میلر که عملکرد خوبی در باران دارد در تعقیب او بود. پیرو، راننده تست تیم دوکاتی (که مجاز به شرکت در این مسابقه شده بود) نیز در تعقیب میلر قرار داشت. البته لوریس باز که در نبرد با جک میلر و وینیالز قرار داشت در دور 8 به زمین خورد و کار را برای گروه دوم سادهتر کرد.
با گذشت زمان کمتر شدن آب موجود در پیست، گاراژ تیمها جنبوجوش زیادی به خود دید و تیمها در حال آمادهسازی موتورهای پشتیبان بودند. اما تغییر شرایط خیلی زیاد نبود و کسی تعویض موتور انجام نداد.
در چند دور نهایی مسابقه مارکز فاصله خود را با پتروچی کم کرد و دو دور مانده به پایان مترصد فرصتی برای سبقت از پتروچی بود. او در آغاز دور آخر در کنار پتروچی پیش رفت و در پیچ اول، سبقت خود را نهایی کرد. او دور آخر را بسیار خوب موتورسواری کرد و بهترین زمان مسابقه را حدود نیم ثانیه بهبود بخشید و مقتدرانه از خط پایان گذشت.
وینیالز، پیرو و میلر نیز در گروه دوم و بهعنوان نفرات چهارم تا ششم از خط پایان گذشتند. تیم یاماها امید داشت همانند ابتدای فصل، پیروزی دیگری را بهدست آورد اما این امر محقق نشد و امید آنها برای کسب قهرمانی، کمرنگ شد.
از 23 موتورسوار شروعکننده مسابقه، 17 نفر مسابقه را تمام کردند که در شرایط خیس و لغزنده پیست امری طبیعی است. البته آندره ایانونه به دلیل نامعلومی، خود از مسابقه خارج شد و به گاراژ رفت. یوهان زارکو نیز کمی مانده به پایان مسابقه با مشکلی در موتور خود مواجه شد، او که دریافت موتورش قادر به ادامه حرکت نمیباشد، با هل دادن موتور، آن را بهعنوان پانزدهمین موتور، از خط پایان عبور داد.
جدول مسابقه جایزهبزرگ موتو جی پی سنمارینو
رده | موتورسوار | تیم | سرعت متوسط | زمان/ فاصلهزمانی |
1 | Repsol Honda Team | 140.0 | 50'41.565 | |
2 | OCTO Pramac Racing | 139.9 | +1.192 | |
3 | Ducati Team | 139.5 | +11.706 | |
4 | Movistar Yamaha MotoGP | 139.2 | +16.559 | |
5 | Ducati Team | 139.1 | +19.499 | |
6 | EG 0,0 Marc VDS | 138.9 | +24.882 | |
7 | OCTO Pramac Racing | 138.5 | +33.872 | |
8 | Team SUZUKI ECSTAR | 138.4 | +34.662 | |
9 | Monster Yamaha Tech 3 | 137.6 | +54.082 | |
10 | Red Bull KTM Factory Racing | 137.4 | +57.964 | |
11 | Red Bull KTM Factory Racing | 137.3 | +1'00.440 | |
12 | Pull&Bear Aspar Team | 136.5 | +1'17.356 | |
13 | LCR Honda | 135.7 | +1'35.588 | |
14 | Repsol Honda Team | 135.6 | +1'38.857 | |
15 | Monster Yamaha Tech 3 | 134.6 | +2'02.212 | |
16 | Reale Avintia Racing | 134.3 | 1 Lap | |
17 | Pull&Bear Aspar Team | 133.1 | 1 Lap | |
EG 0,0 Marc VDS | 136.4 | 9 Laps | ||
Team SUZUKI ECSTAR | 136.1 | 12 Laps | ||
Aprilia Racing Team Gresini | 137.1 | 13 Laps | ||
Aprilia Racing Team Gresini | 137.4 | 15 Laps | ||
Reale Avintia Racing | 137.4 | 17 Laps | ||
Ducati Team | 138.5 | 22 Laps |
حال مارک مارکز، مدافع عنوان قهرمانی موتو جی پی، 199 امتیازی شده و در صدر جدول ردهبندی موتورسواران قرار گرفت. وینیالز که اوایل فصل پیشتاز جدول بود و اختلاف خوبی با بقیه داشت، حال 16 امتیاز از پیشتازان عقب افتاده و هم تیمی او ولنتینو روسی نیز، با 157 امتیاز نفر بعدی رده بندی است.
رده | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
1 | Honda | SPA | 199 | |
2 | Ducati | ITA | 199 | |
3 | Yamaha | SPA | 183 | |
4 | Yamaha | ITA | 157 | |
5 | Honda | SPA | 150 | |
6 | Yamaha | FRA | 110 | |
7 | Ducati | ITA | 95 | |
8 | Honda | GBR | 92 | |
9 | Ducati | SPA | 90 | |
10 | Yamaha | GER | 84 | |
11 | Ducati | SPA | 62 | |
12 | Ducati | GBR | 54 | |
13 | Honda | AUS | 53 | |
14 | Aprilia | SPA | 43 | |
15 | Ducati | FRA | 39 | |
16 | Suzuki | ITA | 33 | |
17 | KTM | SPA | 31 | |
18 | Ducati | CZE | 28 | |
19 | Suzuki | SPA | 27 | |
20 | Honda | SPA | 27 | |
21 | Ducati | SPA | 23 | |
22 | Ducati | ITA | 18 | |
23 | KTM | GBR | 14 | |
24 | KTM | FIN | 6 | |
25 | Aprilia | GBR | 2 | |
26 | Suzuki | FRA | 1 | |
27 | Suzuki | JPN |