برد شیرین ورستپن در تولد 20 سالگی، گزارش جایزه‌بزرگ فرمول یک مالزی

یک‌شنبه 9 مهر 1396 - 08:56
مطالعه 9 دقیقه
DLCfDksXoAA6QeY
بدشانسی‌های فراری تمامی ندارد، بعد از مشکل در موتور اتوموبیل فتل که برای فراری در این فصل بی‌سابقه بوده، فراری خوشحال بود که راننده دوم تیم، کیمی...
تبلیغات

بدشانسی‌های فراری تمامی ندارد، بعد از مشکل در موتور اتوموبیل فتل که برای فراری در این فصل بی‌سابقه بوده، فراری خوشحال بود که راننده دوم تیم، کیمی رایکونن از جایگاه دوم استارت خواهد زد و تهدیدی جدی برای رانندگان مرسدس و ردبول خواهد بود و امیدی برای کسب سکو در خاور دور. اما درست قبل از مسابقه، موتور اتوموبیل کیمی رایکونن نیز دچار مشکل در سیستم توربو شد و مجبور شد به پیت برود. تلاش مهندسان برای برگرداندن اتوموبیل به مسابقه بی‌نتیجه بود و رایکونن نتوانست مسابقه را شروع کند.

در استارت مسابقه اتفاق خاصی نیافتاد. همیلتون پیشتازی را حفظ کرد و ورستپن، بوتاس و ریکاردو در جایگاه‌های دوم تا چهارم قرار داشتند. اما در دورهای ابتدایی به نظر می‌رسید ردبول‌ها سرعت بیشتری نسبت به مرسدس ها دارند.

در دور 4 ورستپن از همیلتون سبقت گرفته و پیشتازی را به‌دست گرفت. حال مرسدس‌ها در ساندویچ ردبول گیر کرده بودند. تا دور 8 ورستپن بیش از 2 ثانیه با همیلتون فاصله باز گرده بود. اما 9 ثانیه پشت سر ورستپن، ریکاردو کمتر از یک ثانیه با بوتاس فاصله داشت و مترصد فرصتی برای سبقت بود.در ابتدای دور 9 ریکاردو سبقت زیبایی از بوتاس گرفت. او در پیچ راست‌گرد 1 از بیرون اقدام به سبقت‌گیری کرد و در پیچ چپ‌گرد 2 درست در کنار بوتاس قرار داشت. در سرازیری خروج از پیچ 2 بوتاس جلو افتاد ولی در ورود به پیچ 4 ریکاردو به‌خوبی از داخل وارد پیچ شد و بوتاس دیگر نتوانست دفاع کند. سپس ریکاردو به‌سرعت فاصله گرفت و تا دو دور بعد فاصله‌ای 4 ثانیه‌ای با بوتاس باز کرد.

اکثر رانندگان با لاستیک‌های سوپرسافت مسابقه را شروع کرده بودند. فقط سباستین فتل و رانندگان سائوبر از سافت استفاده می‌کردند. وندورن و پرز پشت سر 4 نفر برتر قرار داشتند، سپس رانندگان ویلیامز و بعد از آن‌ها نیز مگنوسن، آلونسو و فتل باهم درگیر بودند. فتل تا دور 12 خود را به پشت سر رانندگان ویلیامز در رده نهم رساند. بعد از سبقت از آلونسو و به پیت رفتن رانندگان ویلیامز، فتل پشت سر سرجیو پرز در رده ششم قرار داشت. او تا دور 20 فاصله چندثانیه‌ای خود را با پرز به زیر 1 ثانیه رساند و تلاش داشت از او سبقت بگیرد. موتور پرقدرت مرسدس که در قلب خودروی فورس ایندیای سرجیو پرز می‌تپید، کار را سخت می‌کرد. بالاخره در ابتدای دور 21 و با استفاده از DRS فتل سبقت خود را از پرز کامل کرد و در پیچ اول فتل درست در جلوی پرز قرار داشت و با ورود درست به پیچ، سبقت خود را کامل کرد.

شرایط رانندگان جلویی تغییر چندانی نکرده بود. ورستپن بافاصله حدود 10 ثانیه، پیشتاز بود و 4 ثانیه بعد از همیلتون، ریکاردو در حال نزدیک شدن بود. فاصله بوتاس و ریکاردو زیاد بود و فتل که بعد از سبقت از پرز، بوتاس را در 3 ثانیه‌ای خود می‌دید، حال به او نزدیک شده بود و پشت سر او رانندگی می‌کرد. در دور 26 فتل و بوتاس باهم درگیر شدند و فتل در پیچ 4 به بوتاس حمله کرد، اما این حمله موفق نبود و فتل موفق به سبقت‌گیری نشد. در همین حال در ابتدای دور 27 همیلتون به پیت رفت و با لاستیک سافت برگشت، او در برگشت به پیست جلوی بوتاس قرار گرفت. سپس در ابتدای دور 28، ورستپن و فتل به پیت رفتند. فتل لاستیک خود را با سوپرسافت تعویض کرد و ورستپن از لاستیک سافت استفاده کرد. در ابتدای دور بعد بوتاس به پیت رفت و در خروج، پشت سر فتل قرار گرفت. حال فتل فقط ورستپن، همیلتون و ریکاردو را در مقابل خود می‌دید. اما او 14 ثانیه با ریکاردو که در رده سوم بود فاصله داشت و بوتاس نیز 5 ثانیه بعد از او در حال مسابقه دادن بود.

فتل با لاستیک‌های جدید در حال ثبت سریع‌ترین دورها بود و فاصله خود را با ریکاردو کم می‌کرد. از طرفی ریکاردو نیز فاصله خود را با همیلتون به زیر 10 ثانیه رسانده بود. فتل در دور 42 رکورد پیست سپانگ را نیز جابه‌جا کرد. او با عملکرد خوب خود در 6 دور، 8 ثانیه به همیلتون نزدیک شد و در دور 44، در فاصله 4 ثانیه‌ای ریکاردو قرار داشت. این فاصله در ابتدای دور 45 به 2.2 ثانیه رسید.

فتل که در هر دور بیش از 1 ثانیه به ریکاردو نزدیک می‌شد، در ابتدای دور 47 موفق به استفاده از DRS در برابر ریکاردو شد اما نتوانست سبقت بگیرد. بعدازآن فتل که در حال ازدست‌دادن سرعت با توجه به کارکرد لاستیک‌های نرم اتوموبیل خود بود، موفق به نزدیک‌تر شدن به ریکاردو نشد و ریکاردو با رانندگی خوب فاصله را با او زیاد کرد. و سومی را از آن خود کرد.

 

ورستپن و همیلتون اولی و دومی را از آن خود کردند تا مکس ورستپن در روزهای ابتدایی 20 سالگی، برنده دومین گرندپری خود شود و همیلتون نیز در جدول قهرمانی، فاصله خود را با فتل زیاد کند.  این بهترین نتیجه ردبول در فصل اخیر بود و کریستین هورنر، هر دو راننده خود را روی سکو دید.

یکی از اتفاقات نادر مسابقه، برخورد بعد از مسابقه لنس استرول با فتل بود. بعد از عبور از خط پایان و در پیچ 5 لنس استرول به لاستیک عقب سمت چپ فتل برخورد کرد و تایر اتوموبیل فتل از جا کنده شد. فتل سوار بر یکی از اتوموبیل های سائوبر به گاراژ برگشت.

جدول رده‌بندی مسابقه جایزه‌بزرگ فرمول یک مالزی

رده

راننده

تیم

زمان/فاصله

امتیاز

1

Max Verstappen

RED BULL RACING

1:30:01.290

25

2

Lewis Hamilton

MERCEDES

+12.770s

18

3

Daniel Ricciardo

RED BULL RACING

+22.519s

15

4

Sebastian Vettel

FERRARI

+37.362s

12

5

Valtteri Bottas

MERCEDES

+56.021s

10

6

Sergio Perez

FORCE INDIA MERCEDES

+78.630s

8

7

Stoffel Vandoorne

MCLAREN HONDA

+1 lap

6

8

Lance Stroll

WILLIAMS MERCEDES

+1 lap

4

9

Felipe Massa

WILLIAMS MERCEDES

+1 lap

2

10

Esteban Ocon

FORCE INDIA MERCEDES

+1 lap

1

11

Fernando Alonso

MCLAREN HONDA

+1 lap

0

12

Kevin Magnussen

HAAS FERRARI

+1 lap

0

13

Romain Grosjean

HAAS FERRARI

+1 lap

0

14

Pierre Gasly

TORO ROSSO

+1 lap

0

15

Jolyon Palmer

RENAULT

+1 lap

0

16

Nico Hulkenberg

RENAULT

+1 lap

0

17

Pascal Wehrlein

SAUBER FERRARI

+1 lap

0

18

Marcus Ericsson

SAUBER FERRARI

+2 laps

0

NC

Carlos Sainz

TORO ROSSO

DNF

0

NC

Kimi Räikkönen

FERRARI

DNS

0

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.