رونمایی از خودروی فرمول 1 جدید ویلیامز در سال 2018
خودروی FW41 اولین خودرویی بوده که از زیر دست پدی لو و دیرک دی بیر خارج شده است. لو مدیر فنی تیم بوده و دی بیر نیز مدیر آئرودینامیک تیم ویلیامز محسوب میشود.
طراحی این خودرو که از پیشرانه مرسدس استفاده میکند نسبت به مدل قبلی تفاوتهای قابلتوجهی داشته زیرا ویلیامز از برنامههای خود برای تغییر فلسفه آئرودینامیک پیروی کرده است.
پدی لو گفته است:
این خودرو ویژگیهای زیادی دارد که اکثر آنها دیده نمیشوند اما تیم ما مفهوم آئرودینامیکی بسیار متفاوتی را دنبال کرده که به ما اجازه میدهد تا پیشرفت قابلتوجهی را در پرفورمنس آئرودینامیکی داشته باشیم.
لو ادامه میدهد:
تمامی خودروهای فرمول 1 تکامل یافته نسخههای قبلی بوده اما خودروی FW41 نسبت به جهتگیریهای گذشته انحرافاتی دارد. در کل، فلسفهای که بکار بردهایم هماکنون روش جدیدی به منظور همکاری بین آئرودینامیک و طراحی داشته تا بهترین نتیجه حاصل شود."
این مدیر ارشد تیم ویلیامز در ادامه خاطرنشان میسازد:
آئرودینامیک، ساختار و وزن سه فاکتور عمدهای هستند که در طراحی یک خودروی فرمول 1 نقش اصلی را داشته و هر سه مورد به همراه برخی تغییرات رادیکال باعث شدهاند خودروی FW41 کنونی متولد شود. ما امیدواریم این خودرو نسبت به فصل قبل پیشرفت قابلتوجهی داشته باشد.
لانس استرول و روکی سرجی سیروتکین که جایگزین فیلیپه ماسا شده رانندگان ویلیامز در فصل 2018 بوده و رابرت کوبیکا به عنوان راننده آزمایشی و رزرو مطرح خواهد بود.
یکی دیگر از مهرههای اصلی تیم ویلیامز میگوید:
ماههای زیادی است که تیم ما تلاش بسیار زیادی را صرف توسعه FW41 کرده و من مشتاق دیدن عملکرد رانندگان در پیست پیش رو هستم.
ویلیامز یکی از اضلاع مثلث سه تیم اول را از آغاز عصر پیشرانههای 6 سیلندر تشکیل داده و در فصلهای 2014 و 2015 رده سوم را به خود اختصاص داده اما از آن زمان تاکنون کمی پسرفت داشته است.
این تیم در فصل 2017 با 83 امتیاز به جایگاه پنجم بسنده کرد که 55 امتیاز کمتر از فصل 2016 و 104 امتیاز کمتر از تیم فورس ایندیا بوده است.