پول پوزیشن فتل در غوغای فراری
فتل با 143 هزارم ثانیه رایکونن را کنار زد و اولین پول پوزیشن غیر مرسدسی بحرین در 6 سال گذشته را رقم زد. همیلتون چهارمین مرد سریع پیست بود، اما به دلیل تعویض زودهنگام گیربکس گرندپری بحرین را از مکان نهم شروع خواهد کرد. البته او تنها رانندهای است که با تایرهای سافت استارت میزند درحالیکه بقیه رانندگان با تایرهای سوپرسافت مسابقه را شروع میکنند.
رایکونن و فتل سرعت فراری در این آخر هفته را در همان بخش اول تعیینخط نشان دادند. آنها با تایرهای سافت در صدر قرار گرفتند. بوتاس که تنها راننده غیرفراری بود که از تایرهای سافت استفاده میکرد نیز در این بخش در جایگاه سوم قرار گرفت.
مکس ورشتپن جلوتر از لوئیس همیلون در جایگاه چهارم Q1 ایستاد اما در مرحله دوم تعیین خط در پیچ شماره 2 تصادف شدیدی کرد و نتوانست Q2 را به پایان برساند. به همین دلیل او از جایگاه پانزدهم مسابقه را شروع خواهد کرد.
فرناندو آلونسو با ایستادن در جایگاه پانزدهم در Q1، آخرین راننده مجاز به شرکت در Q2 بود. رومن گروژان بعد از آلونسو زمانی دقیقا مشابه او ثبت کرد، اما بهعنوان راننده شانزدهم در Q1، از تعیینخط کنار رفت.
مارکوس اریکسون و چارلز لکرک از تیم سائوبر، و لنس استرول و سرگئی سیروتکین از تیم ویلیامز نیز هفدهم تا بیستم شدند و از رفتن به Q2 بازماندند.
همیلتون که 5 رده پنالتی دریافت کرده، با پیشنهاد تیم، در Q2 از تایرهای سافت استفاده کرد. او که رانندگی خوبی با این تایرها داشت و در Q2 دوم شد، باید مسابقه را نیز با همین ترکیب تایرهای سافت استارت بزند. رایکونن، ریکاردو، بوتاس و هالکنبرگ در این قسمت سوم تا ششم شدند.
اما میتوانیم بگوییم موفقترین راننده این بخش پیر گسلی بود. او در حرکتی غیر قابل پیشبینی، اتوموبیل تورو روسو خود را با موتور هوندا به Q3 رساند. برندون هارتلی همتیمی او که در اوایل Q2 با یک پرنده تصادف کرد، کار خود را در جایگاه یازدهم به پایان رساند.
رایکونن حتی در اوایل Q3 هم دست برتر را داشت و همتیمی آلمانی او سباستین فتل که در پیچ آخر زمان از دست داده بود از کیمی کندتر بود و همیلتون تنها با یک دهم ثانیه اختلاف در جایگاه سوم قرار داشت. بوتاس، ریکاردو، گسلی و کارلوس ساینز نیز در ردههای بعد قرار داشتند.
فتل در تلاشهای بعدی بدون اشتباه ظاهر شد و بهترین زمان سکتور اول را ثبت کرد. او در آن دور با ثبت بهترین زمانهای شخصی در سکتورهای بعد، تبدیل به سریعترین رانندهی روز شنبه شد.
بوتاس و همیلتون نیز در ردههای سوم و چهارم قرار گرفتند. البته همیلتون با 5 رده افزایش از جایگاه نهم آغازگر مسابقه خواهد بود.
ریکاردو با اختلاف 2 دهم ثانیه پنجم شد و گسلی به جایگاه باورنکردنی ششم رسید. کوین مگنوسن، نیکو هالکنبرگ، استبان اکن و کارلوس ساینز نیز در ردههای هفتم تا دهم جای گرفتند.
جدول نهایی تعیین خط گرندپری بحرین 2018:
رده | راننده | تیم | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Sebastian Vettel | FERRARI | 1:29.060 | 1:28.341 | 1:27.958 |
2 | Kimi Räikkönen | FERRARI | 1:28.951 | 1:28.515 | 1:28.101 |
3 | Valtteri Bottas | MERCEDES | 1:29.275 | 1:28.794 | 1:28.124 |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:29.396 | 1:28.458 | 1:28.220 |
5 | Daniel Ricciardo | RED BULL | 1:29.552 | 1:28.962 | 1:28.398 |
6 | Pierre Gasly | TORO ROSSO | 1:30.121 | 1:29.836 | 1:29.329 |
7 | Kevin Magnussen | HAAS | 1:29.594 | 1:29.623 | 1:29.358 |
8 | Nico Hulkenberg | RENAULT | 1:30.260 | 1:29.187 | 1:29.570 |
9 | Esteban Ocon | FORCE INDIA | 1:30.338 | 1:30.009 | 1:29.874 |
10 | Carlos Sainz | RENAULT | 1:29.893 | 1:29.802 | 1:29.986 |
11 | Brendon Hartley | TORO ROSSO | 1:30.412 | 1:30.105 | |
12 | Sergio Perez | FORCE INDIA | 1:30.218 | 1:30.156 | |
13 | Fernando Alonso | MCLAREN | 1:30.530 | 1:30.212 | |
14 | Stoffel Vandoorne | MCLAREN | 1:30.479 | 1:30.525 | |
15 | Max Verstappen | RED BULL RACING | 1:29.374 | ||
16 | Romain Grosjean | HAAS | 1:30.530 | ||
17 | Marcus Ericsson | SAUBER | 1:31.063 | ||
18 | Sergey Sirotkin | WILLIAMS | 1:31.414 | ||
19 | Charles Leclerc | SAUBER | 1:31.420 | ||
20 | Lance Stroll | WILLIAMS | 1:31.503 |