استراتژی طلایی مرسدس برای پیروزی همیلتون در گرندپری مجارستان
مکس ورشتاپن با کسب اولین پول پوزیشن خود امید زیادی در تیم ردبول برای کسب سومین سکوی قهرمانی این فصل ایجاد کرده بود. در پشت سر او هم به ترتیب بوتاس و همیلتون قرار داشتند.
استارت مسابقه نیز بدون حادثه خاصی زده شد و این بار برخلاف مسابقه قبلی خبری از جا ماندن ورشتاپن نبود. همیلتون که برخوردی اندک با همتیمی خود داشت، جایگاه دوم را به دست آورد در عوض بوتاس ناچار شد تا برای تعویض باله جلوی آسیب دیده خود به پیت لین برود.
استراتژی تیم مرسدس استفاده از تایرهای مدیوم در ابتدای مسابقه و سپس هارد تا انتهای مسابقه بود. همیلتون هم پس از تعویض تایر شروع به کم کردن فاصله خود با ورشتاپن کرد و حتی در فاصله دی آر اس او نیز قرار گرفت اما سپس اندکی عقب نشست. راننده مرسدس در این رقابت جذاب فشار سهمگینی به مکس جوان وارد کرد و حتی یک بار نیز از پیست خارج شد اما هیجان در این نقطه به پایان نرسید و کسی هم از عقبنشینی همیلتون، تصور شکست نداشت.
در دور 49 مسابقه همیلتون به پیت استاپ دوم خود رفت تا استراتژی طلایی و البته ریسکی تیم مرسدس شکل بگیرد. او با تایرهای مدیوم به مسابقه برگشت تا با چسبندگی بیشتر بتواند دورهای سریعتری در پیست ثبت کند. این نقشه بهخوبی جواب داد و با اینکه در ابتدا فاصله همیلتون و ورشتاپن 15 ثانیه بود اما در هر دور این فاصله اندکی کاهش مییافت تا نهایتاً در دور 66 دوباره به حریف خود رسیده و نهایتاً با یک سبقت آسان او را جا بگذارد.
ورشتاپن که دیگر امید خود به قهرمانی را از دست داده بود برای کسب امتیاز سریعترین دور پیست به پیت استاپ رفت و تایرهای هارد خود را با سافت تعویض کرد و حمله او برای این یک امتیاز بیشتر هم جواب داد.
نکته تأسفآور این مسابقه این بود که فراری در جنگ قدرت جایگاهی نداشت و هرچند دو راننده این تیم یعنی فتل و لکلرک در انتها برای سکوی سوم با هم رقابت داشتند اما فاصله بیش از یک دقیقهای آنها با ورشتاپن و همیلتون، فاجعهبار بود. بجز چهار راننده نخست، تمام رانندگان دیگر لپ شدند که فاصله معنادار آنها با پیشتازان را نشان میدهد.
[embed]https://as1.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/55661edb8317f8fc80b13a3036cfb6b116304629-360p.mp4[/embed]