فرمول یک برزیل با قدرتنمایی همیلتون
گرندپری سائوپائولوی برزیل حتی قبل از شروع آن بهاندازه کافی پر از هیجان بود. فاصله ردبول و مرسدس و فاصله ورشتاپن و همیلتون در جدول امتیازات این فصل و در این مسابقات پایانی، رقابت را بسیار داغ کرده بود. همیلتون با 5 رده پنالتی بابت تغییر موتور مواجه شد و از طرفی با دیسکوالیفای در دومین مسابقه ردهبندی، به رده آخر رسیده بود. با این وجود او توانست رده پنجم را کسب کند. اما با همان پنالتی 5 ردهای مسابقه را از رده دهم استارت زد.
اما بوتاس توانست پول پوزیشن این مسابقه را جلوتر از ورشتاپن به دست آورد. موضوعی که در مسابقه با استارت بهتر ورشتاپن خنثی شد. ورشتاپن از همان ابتدا مسابقه را در اختیار گرفت اما شروع بهتر توسط همیلتون بود که توانست در همان چند دور نخست خود را به جمع 5 خودروی نخست برساند.
اما شروع اتفاقات با پنچری لندو نوریس در ابتدای مسابقه، برخورد سونودا و استرول و ورود سیفتی کار همراه بود. اما این نخستین سیفتی کار این مسابقه نبود و به علت پخش شدن قطعات کنده شده از خودروها در پیست بازهم سیفتی کار به مسابقه وارد شد.
در این زمان با دستور تیمی، بوتاس جای خود را به همتیمیاش تقدیم کرد. جذابیت این مسابقه زمانی به اوج رسید که همیلتون توانست اولین سبقت را از پرز بگیرد. پرز فوراً رده خود را پس گرفت اما در دور بعد همیلتون سبقت بینقصی گرفت و توانست به رده دوم برسد. بوتاس هرچند نتوانست از پرز سبقت بگیرد اما در اولین پیتاستاپ خود در زمانی که سیفتی کار اعلام شده بود توانست جلوتر از پرز قرار گیرد.
از نیمه مسابقه، اهمیت انتخاب استراتژی صحیح خود را نشان داد. ردبول پیتاستاپ دوم خود را زودتر از مرسدس انجام داد. مرسدس با انتخاب تایرهای هارد باوجود اینکه میتوانست دورهای بیشتری هم با تایر قبلی بزند، حتی اعتراض رانندگان خود را هم برانگیخت.
زمانی که تعقیب و گریز همیلتون و ورشتاپن شروع شد، جذابیت این مسابقه دوچندان شد. لوئیس بارها در فاصله دی آر اس مکس قرار گرفت. اولین تلاش او برای عبور از مکس، با هل دادنش به خارج پیست همراه شد. این موضوع البته با جریمهای برای مکس همراه نشد. با اینحال راننده بریتانیایی مرسدس، فشار خود را حفظ کرد.
سرانجام در دور 59 همیلتون توانست با سبقت از حریف خود، قدرتنمایی کند. همیلتون که بعد از چندین مسابقه خود را از سایه ورشتاپن خارج کرده بود، فاصله خود را با او بیشتر کرد. جالبتر این بود که بوتاس که بیش از 12 ثانیه با خودروی دوم فاصله داشت در این زمان شروع به کمتر کردن فاصله خود کرد. اما نهایتاً نتوانست این فاصله را به زیر 3 ثانیه برساند.
سرانجام همیلتون در یکی از حساسترین مسابقات این فصل، قهرمانی را در آغوش گرفت. او که از رده دهم مسابقه را شروع کرده بود، توانست به عنوان بهترین راننده این مسابقه از نگاه تماشاگران هم انتخاب شود. ورشتاپن باوجود دوم شدن در این مسابقه هنوز در جدول امتیازات بالاتر از همیلتون قرار دارد. در عوض مرسدس توانست کمی فاصله خود با ردبول را افزایش دهد. بوتاس سکوی سوم را کسب کرد و پشت سر او پرز قرار گرفت که در دور آخر امتیاز سریعترین دور را هم از آن خود کرد.