فرمول یک قطر، پیروزی همیلتون و سکوی شیرین آلونسو
مسابقه در قطر، همراه با پول پوزیشن لوئیس همیلتون بود. ردههای بعدی در پشت سر او را ورشتاپن و بوتاس کسب کرده بودند. اما این دو با پنالتیهای 5 رده و 3 ردهای بهواسطه عدم توجه به پرچم زرد مواجه شدند و جای خود را به پیر گسلی و فرناندو آلونسو دادند.
استارت مسابقه بهگونهای رقم خورد که آلونسو به رده دوم و ورشتاپن به رده چهارم رسیدند. مکس زادی در پشت سر خودروهای پیشرو معطل نماند و در دور پنجم خود را به پشت سر حریف اصلی خود از مرسدس رساند. با این حال همیلتون که نمیخواست سایه رقیب را پشت سرش ببیند، با دورهای سریعی که ثبت میکرد، فاصله خوبی باز کرد. در این میان بوتاس هم که استارت آهستهای داشت و ردههای زیادی را از دست داده بود بهتدریج در حال سبقت و پس گرفتن ردهها بود.
ورشتاپن اولین پیتاستاپ خود را زودتر از همیلتون انجام داد. مرسدس اما ریسک نکرد و راننده خود را یک دور بعد به پیت لین فراخواند.
در دور 34 درحالیکه مسابقه بدون فراز و فرودی در جریان بود، بوتاس از پیست خارج شد و خودروی او آسیب دید. این موضوع او را به پیتاستاپ کشاند و باز هم تمام ردههایی که با زحمت به دست آورده بود را بر باد داد. بوتاس سرانجام در دور 51 مسابقه را بهطور کامل از دست داد تا مرسدس با از دست دادن امتیازات او به شدت زیر فشار قرار گیرد.
پنچر شدن خودروی لطیفی در 5 دور مانده به پایان مسابقه و امکان ورود سیفتی کار، استرس را بیشتر کرد اما لطیفی خودروی خود را به بیرون پیست هدایت کرد. رانندگی آلونسو هم در رده سوم باعث جذابیت بیشتر شده بود. دو دور مانده به پایان مسابقه برای خروج ماشین لطیفی از کناره پیست، ویرچوال سیفتی کار وارد مسابقه شد و حداقل فرصت کسب تک امتیاز سریعترین دور مسابقه را از او گرفت.
همیلتون با پیروزی در این مسابقه به یک میلیمتری ورشتاپن در جدول رسید. مکس دومین خودروی عبوری از خط پایان بود و فرناندو آلونسوی دوستداشتنی بعد از مدتها توانست روی سکو برود و البته بهترین راننده این مسابقه نیز شناخته شد.
تنها دو مسابقه و گام دیگر برای تعیین قهرمان این فصل مسابقات فرمول یک باقی مانده است. برخلاف فصلهای اخیر، دیگر به نظر نمیرسد که شناخت این قهرمان، قبل از مسابقه نهایی میسر شود و این باعث شعف است که هیجان رقابت به فرمول یک بازگشته است.