همیلتون: مرسدس هنوز فاصلهٔ زیادی با فراری و ردبول دارد

سه‌شنبه 9 فروردین 1401 - 03:58
مطالعه 3 دقیقه
Mercedes-1
در گرند پری عربستان، لوئیس همیلتون که در روز تعیین خط در Q1 حذف و مسابقه را از ردهٔ پانزدهم شروع کرد، سعی داشت جایگاه خود را ارتقاء دهد اما وقتی...
تبلیغات

در گرند پری عربستان، لوئیس همیلتون که در روز تعیین خط در Q1 حذف و مسابقه را از ردهٔ پانزدهم شروع کرد، سعی داشت جایگاه خود را ارتقاء دهد اما وقتی پیت‌لین به دلیل توقف خودروی فرناندو آلونسو و دنیل ریکاردو بسته شد، وی نتوانست در هنگام سیفتی کار مجازی راهی پیت شود. به همین دلیل، رانندهٔ مرسدس که پس از پایان سیفتی کار مجازی به پیت رفت، در رتبهٔ دوازدهم به مسابقه بازگشت و با لاستیک‌های مدیوم نو نتوانست تا پایان گرند پری رتبه‌ای بهتر از دهم کسب کند. قهرمان هفت دورهٔ جهان می‌گوید سرعت لازم برای بهبود این جایگاه را نداشته چه رسد به اینکه بخواهد پیشتازان را به چالش بکشد.

علیرغم انجام مجموعه‌ای از آزمایش‌های ستاپ در گرند پری عربستان که موجب عملکرد ضعیف همیلتون در تعیین خط شد، وی می‌گوید خودروی مرسدس هم از لحاظ چسبندگی و هم حداکثر سرعت توان رقابت با ردبول و فراری را ندارد. همیلتون دراین‌باره گفته است:

در حال حاضر ما برای رسیدن به پیشتازان مبارزه نمی‌کنیم، ما هنوز با آن‌هایی که جلوتر هستند فاصله داریم و کارهای زیادی باید انجام دهیم. به نظر می‌رسد راهی طولانی در پیش داریم. ما به قدرت و چسبندگی بیشتری نیاز داریم. نتیجهٔ نهایی عالی نبود اما مسابقه واقعاً خوب پیش می‌رفت. من روی لاستیک‌های هارد احساس نسبتاً خوبی داشتم. من پابه‌پای جورج پیش می‌رفتم و فکر می‌کنم با توجه به کهنه بودن لاستیک‌های هارد تایم و سرعت مناسبی را ثبت کردم. نمی‌دانم به خاطر سیفتی کار مجازی بود یا استراتژی ولی ما به شکل بدی باختیم؛ بنابراین به‌سختی کار می‌کنیم و به جنگیدن ادامه می‌دهیم زیرا این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم

هرچند همیلتون گفته است که در طول گرند پری عربستان به دلیل ستاپ بهتر و ارتفاع مناسب‌تر خودروی W13 خود با مشکل پورپوسینگ (ارتعاش و بالا و پایین شدن خودرو در سرعت‌های بالا) مواجه نبوده ولی احساس می‌کند مرسدس از سرعت کافی برخوردار نیست زیرا نتوانست در اواخر مسابقه از رانندهٔ تیم هاس، کوین مگنوسن، سبقت بگیرد. لوئیس در این رابطه گفته است:

ما هنوز در سرعت و سرعت دنبال کردن خودروی جلویی واقعاً عقب هستیم. من نمی‌دانم که ما در مقایسه با خودروهای دیگر چقدر نیروی درگ داریم ولی به نظر می‌رسد خیلی زیاد است

جورج راسل نیز با همیلتون موافق است زیرا وی با سبقت از استبان اوکون در دور سوم، در ردهٔ پنجم جای گرفت و در کل مسابقه با فاصلهٔ زیادی پشت چهار خودروی پیشتاز از فراری و ردبول قرار داشت. وی گفته است:

من فکر می‌کنم ما از تعادل حداکثری برخورداریم و چیزی که کم داریم داون‌فورس است. من واقعاً از عملکرد خود راضی بودم. واقعاً مدیریت خوبی داشتم و تمام تلاشم را کردم تا از ردبول‌ها عقب نمانم. خصوصاً بعد از شروع مجدد مسابقه، من هر کاری کردم تا در بازهٔ DRS بمانم. به‌طورکلی ما یک ثانیه از آن‌ها عقب‌تر هستیم. ما کارداریم، باید برگردیم و داده‌ها را بررسی کنیم، اما همه می‌دانند که باید در چه زمینه‌هایی پیشرفت داشته باشیم

 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.