اختلافات مالی، مانع تشکیل تیم فرمول یک آئودی-مک لارن

شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 15:30
مطالعه 2 دقیقه
Porsche-Audi-Mclaren-F1-Red-Bull-1024
قرار بود طی یک قرارداد میان خودروسازان آئودی و مک‌لارن، یک تیم فرمول 1 مشترک تشکیل گردد اما با توجه به گزارش‌های اخیر از منابع نزدیک به این پروژه،...
تبلیغات

قرار بود طی یک قرارداد میان خودروسازان آئودی و مک‌لارن، یک تیم فرمول 1 مشترک تشکیل گردد اما با توجه به گزارش‌های اخیر از منابع نزدیک به این پروژه، این اتفاق روی نخواهد داد.

مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، «هربرت دیِز»، پیشتر اعلام کرد که هر دو خودروسازی آئودی و پورشه وارد مسابقات فرمول 1 خواهند شد. خودروسازی پورشه هدف خود را همکاری طولانی‌مدت با تیم ردبول ریسینگ قرار داد. آئودی نیز به سراغ مک‌لارن رفت تا با خرید آن، وارد مسابقات فرمول 1 گردد.

با توجه به شایعاتی که چند ماه پیش منتشر شدند و حاکی از این بودند که مبلغ پیشنهادی آئودی نتوانسته مدیران مک‌لارن را راضی کند و پیشنهاد این خودروساز حداقل یکبار توسط بریتانیایی‌ها رد شده است، خبرگزاری رویترز گزارش داده که همین تفاوت نظر برسر مسائل مالی ظاهرا باعث توقف مذاکرات میان این دو خودروساز گشته است. یکی از منابع نزدیک و آگاه رویترز در این پروژه این‌گونه می‌گوید:

انتظارات خودروسازان بر سر قیمت بسیار متفاوت است.

این منبع مدعی شده که این پروژه کاملا مختومه نشده است و هنوز می‌توان سوسوی امیدی را در آن دید چراکه احتمال موفقیت آئودی در خرید این تیم حال نزدیک به صفر و نه خود صفر است. اینکه نیاز بریتانیایی‌ها چقدر بوده، مشخص نیست اما براساس گزارش‌های ماه گذشته، آئودی پیشنهاد مالی‌اش را از 450 میلیون یورو (معادل 497 هزار دلار) به مبلغ هنگفت 650 میلیون یورو (معادل 719 هزار دلار) افزایش داده است تا سهمی در تیم فرمول 1 مک‌لارن داشته باشد.

هربرت دیز تایید کرده است که درخواست این شرکت از آئودی و پورشه برای پیوستن به رقابت‌های فرمول 1، هنوز توسط تمامی اعضای مدیریتی این گروه خودروسازی در جهان تایید نشده است اما پس از آنکه بررسی‌ها و آنالیزها سود مناسب فولکس‌واگن را به‌عنوان بخشی از رقابت‌کنندگان فرمول 1 نشان دادند، آن‌ها تصمیم به انجام آن گرفتند.

هر دو خودروسازی پورشه و آئودی در حوزه‌های مختلف موتوراسپرت، از رقابت‌های استقامت جهانی (WEC) گرفته تا مسابقات رالی جهان (WRC) به پیروزی‌های بسیار زیادی دست یافته‌اند. با این وجود پورشه تنها در دوره‌ای کوتاه در میان دهه‌های 50 و 60 میلادی در فرمول 1 حضور داشته است. آئودی نیز با مجموعه «Auto Union» همکاری داشته و موفقیت بیشتری را نیز در این رقابت‌ها در کارنامه خود ثبت کرده است اما این موفقیت‌ها در دهه 30 میلادی رخ داده و فاصله زیادی با دنیای فرمول 1 امروزی دارد.

به‌نظر شما آیا این دو غول موتوراسپرت شانس پیروزی بر حاکمان رقابت‌های فرمول 1 مانند فراری و مرسدس‌بنز را دارند؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.