گزارش از مسابقات درگ 17 آبان 92
به گزارش CarXR.ir: جمعه گذشته برابر با هفدهم آبان ماه، باند درگ مجموعه شهر ورزش در بوستان ولایت میزبان دومین مرحله از سری مسابقات شتاب چهارصد متر (DRAG) قهرمانی سال 92 بود رقابتی با حضور 44 شرکت کننده که توسط تیم اجرایی وبسایت CarXR و حمایت مسئولین سازمان ورزش برگزار می شد و با نظم و کیفیت فوق العاده ای همراه بود.
در کلاس ریس استریت، بازهم مقاوم اول به پراید خاکی رنگ و تقویت شده کارن هاکوپیان رسید که سریعتر از PK تجهیز شده با پیشرانه SR20 (نیسان) به رانندگی مهدی علمائی در میدان ظاهر شد و مسیر چهار صد متر را در تایم 14.42 ثانیه پیمود.
در کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک نیز ، چسبندگی بهتر خط استارت که اینبار به وسیله چسب اسلیک تامین شده بود به یاری قدرت پیشرانه S54 در سینه ب ام و E30 کارن مگردومیان آمد تا دست یابی به تایم تحسین برانگیز 13.01 ثانیه مقدور شده و رکورد این کلاس بار دیگر شکسته شود . حسن جلیلی که شورولت کامارو آسمانی رنگ خود را به پیشرانه ای تازه از سری 454 BIG BLOCK شورولت با لوازم کامل تیونینگ مجهز کرده بود با مشکل برقی دینام و ضعف در سامانه لانچ کنترل مواجه شد اما با این وجود ثبت زمان 14.00 ثانیه برای عبور از خط پایان مسیر چهار صد متری حتی در این شرایط نیز برای این آمریکایی قدرتمند ممکن بود . رقمی که بی شک در مسابقات بعدی بهبود خواهد یافت تا شاید سریعترین آمریکایی میدان ، یارای رقابت با ب ام و کارن مگردومیان را داشته باشد . جالب آنکه کارن هاکوپیان به لطف کسب سریعترین زمان در کلاس ریس استریت ، مجوز حضور در کلاس بالاتر ( شش و هشت سیلندر اتمسفریک ) را بدست آورده بود و در این رده نیز موفق به ثبت زمان 14.52 و کسب رده سوم شد .
در کلاسGT مهدی گزستانی با مزدا 323 آتشین مزاج خود با اختلاف قابل توجهی سریعتر از آئودی TT پرهام زربافی ظاهر شد و در نبود پراید توربو بهنام مرادی، رده نخست را از آن خود کرد.پدرام بابایی نیز که از چهره های جوان و با انگیزه اتومبیل رانی محسوب می شود با تویوتا توربو قرمز رنگ خود موفق به ثبت زمان 14.26 ثانیه شد و با تنها 0.07 ثانیه اختلاف نسبت به زربافی بر سکوی سوم این رقابت ایستاد. در این کلاس همچنین فولکس واگن بیتل 2013 مجهز به پیشرانه توربو 200 اسب بخاری به تایمی بهتر از 15.83 ثانیه دست نیافت، در حالی که یکی از پراید های توربو به راحتی،زمان در خور توجه 15.19 ثانیه را از آن خود کرد و سریعتر از بیتل مدرن و گران قیمت ظاهر شد.جالب آنکه سالار سلجوقیان با مرسدس بنز SLK 55 AMG مجهز به پیشرانه V8 با قدرت 360 اسب بخار در کلاس شش و هشت سیلندر اتمسفریک به تایمی بهتر از 15.45 ثانیه دست نیافته بود.
در سریعترین کلاس یعنی سوپر جی تی نیز ب ام و Z4 شش سیلندر توربو به تایم 14.46 بسنده کرد و پایین تر از مهدی گزستانی ایستاد که به لطف کسب مقام اول کلاس GT در رده بالاتر حضور یافته بود.نیسان آلتیما تقویت شده با پیشرانه 2JZ تویوتا نیز به رانندگی مرتضی خلف نژاد و ایلرام بدل در این کلاس طوفانی به پا کرد و موفق به ثبت زمان 13.45 ثانیه برای طی چهارصد متر شد.با چنین زمانی ، ایلرام بدل پس از ایمان عباسی که رانندگی پورشه پانامرا توربو 12.43 ثانیه ای را بر عهده داشت، به مقام دوم سریعترین کلاس از دومین مسابقه شتاب قهرمانی سال 92 دست یافت.