مرحله دوم رالی قهرمانی جهان: رالی سوئد

یک‌شنبه 20 بهمن 1392 - 05:50
مطالعه 4 دقیقه
Rally Sweden 2014
گری ماتی لات‌والا برای سومین بار در رالی سوئد قهرمان شد و در پایان مرحله دوم رقابت‌های WRC با توجه به نمایش ضعیف اوژیه، توانست به صدر جدول برود....
تبلیغات

گری ماتی لات‌والا برای سومین بار در رالی سوئد قهرمان شد و در پایان مرحله دوم رقابت‌های WRC با توجه به نمایش ضعیف اوژیه، توانست به صدر جدول برود. این راننده فنلاندی با اختلاف ۵۳/۳ ثانیه، هم‌تیمی خود، آندریاس میکلسن در فولکس‌واگن را پشت‌سر گذاشته و پس از رقابتی سخت در جنگل‌های برفی سوئد و نروژ، به جایگاه اول در این رالی دست یافت.

میکلسن نیز جایگاه دوم را کسب کرد و به نخستین عنوانش در WRC رسید. سومین نفر با اختلاف تنها ۵/۹ ثانیه نسبت به میکلسن نروژی، متس آتسبرگ بود که با این نمایش توانست، در مجموع دو مرحله رالی قهرمانی جهان، به جایگاه چهارم برسد. لات‌والا در پایان بسیار هیجان‌زده بود:

این سومین باری است که در یک رالی، برنده می‌شوم و تاکنون چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. پیروزی در اینجا احساس فوق‌العاده‌ای و طعم خیلی خاصی دارد.زمان زیادی از برنده‌شدن من در رقابت‌های سال گذشته در یونان می‌گذرد. در آن مسابقه، چیزی که بیشتر از همه اهمیت داشت، تاکتیک رانندگی و حفظ اتومبیل بود، ولی در رالی سوئد، سرعت، اهمیت بیشتری دارد. قهرمانی در این مسابقه به من این اعتماد به نفس را می‌دهد که باز هم بتواند در رالی‌های پر سرعت برنده شوم.

ابتدای رالی سوئد، قهرمان WRC، سباستین اوژیه به همراه میکلسن و لات‌والا با اتومبیل‌های فولکس واگن پولو مدل WRC خود، کاملاً یکه‌تازی می‌کردند. امّا شرایط در روز یکی مانده به آخر برای اوژیه سخت شد و با برخورد به یک پشته برف، حدود ۴ دقیقه از رقابت عقب افتاد. به دنبال آن، میکلسن به عنوان نفر اول، رالی را رهبری می‌کرد. ولی دو ایستگاه بعد، میکلسن نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد و لات‌والا از دیگر شرکت‌کنندگان جلو افتاد. با این‌حال، میکلسن فاصله‌ی خود را با لات‌والا حفظ کرد و حتی در صبح روز آخر رالی، اختلاف را به ۳/۶ ثانیه رساند. ولی باز هم در میان برف‌ها منحرف شد و خیال لات‌والا را راحت کرد. میکلسن در این باره می‌گوید:

واقعاً رقابت فوق‌العاده‌ای بود. من به همراه خانواده و دوستانم که در اینجا حاضر بودند، واقعاً به این مسابقه امیدوار بودیم. مقام دومی، چیزی است که حتی فکرش را هم نمی‌کردم. همین امروز صبح داشتم برای قهرمانی تلاش می‌کردم، ولی یک اشتباه کوچک، مانع شد و بعد از آن بایستی آتسبرگ را پشت‌سر خود نگه دارم.

آتسبرگ اولین مسیر لغزنده خود را با مدل DS3 تجربه می‌کرد و از قبل از نتیجه کار مطمئن نبود. ولی توانایی‌های این اتومبیل، خود را نشان دادند و از فورد فیستا RS های «میکو هیروونن» و «اوت تاناک» پیشی گرفت.

[jwplayer mediaid="61856"]
هیروونن با اختلاف زمانی یک دقیقه و ۲۷/۴ ثانیه پشت‌سر آتسبرگ قرار گرفت تا پس از بیش از یک سال دوری از مسابقات قهرمانی، به مقام پنجم برسد. تاناک نیز با اختلاف ۳۳/۶ ثانیه پشت‌سر هیروونن ایستاد. اوژیه نیز از زده بیستم توانست خود را بالا بکشد و نهایتاً در جایگاه ششم، کار خود را تمام کند. پونتوس تایدماند، کریج برین و کریس میک نیز سایر امتیازها را جمع کردند. کریس میک نیز برای رسیدن به این جایگاه، بازگشتی فوق‌العاده داشت؛ زمانی که صبح روز شنبه، با یک لغزش، ۷ دقیقه زمان و جایگاه ششمش را از دست داده بود. روبرت کوبیکای معروف نیز بعد از سه مرحله درگیر شدن با برف‌ها، نتوانست جایگاهی بهتر از بیست‌وچهارم پیدا کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.